. - Gallupit

Ninna

Minulle ei ole koskaan luettu. Kiinnostuin kirjoista vasta kun opin itse lukemaan ja sitten luin viisikoita, vihreä varis -sarjaa, babysitter club -kirjoja ja kaikkea mitä vaan kirjastosta osuin mukaan..

Sivut

Kommentit (29)

kaneli

Meillä oli pienenä tapana kuunnella satukasetteja. Mun lemppareita olivat Onneli ja Anneli, Kolme iloista rosvoa ja Vinski ja Vinsentti. Sit vähän vanhempana luin ihan innosta piukeena mm. Pikkuvampyyrejä. Veljeni Leijonamieli oli ja on edelleen todella ihana ja surullinen kirja. Noita muita ei oo pahemmin enää tässä iässä tullu luettua. :)

mimppu

Ite oon kans lukenu vähän kaikkii noit mitä on aikasemmin lueteltu, tykkäsin ihan hulluna lukemisest ja opinki joskus 5-vuotiaana. Yks kirja mikä on jääny yli kaikkien mieleen on Helmi Muuttolintu. Se on niiiiin ihana. Itken aina ku luen sen, se on ihan paras. Voiski lukee taas joku päivä.

suippi

Viisi pientä hevosta oli suosikkikirjani x) Ja se ainoa lastenkirja jota vielä hyllyssäni säilytän. Varmasti tulen lukemaan jos joskus omia lapsia saan :)

Lania
Lania
Pupu Tupunaa iskä ei oikein suostunu lukeen, sillä oli siihen joku poliittinen syy kai :D

Muistin väärin! Iskä ei suostunu lukeen niitä, koska niissä oli niin huonoo kieltä. Kattelin niitä äsken, ja totta :shock: jotain ihan suoria kielioppivirheitä, ja tosi tönkköö ja töksähtelevää kerrontaa :? parempi jättääkin lukematta.

miss nurse

Mä luin/luetutin pienenä mm. pupu tupuna-, pikkukarhu ja pikkutiikeri-, ja onneli ja anneli-kirjoja.

Muistaako kukaan sellasta kirjaa minkä nimi on "pikku toukka paksulainen"? se on niiiiiiin ihana! siinä on sellanen toukka jolla oli hirveä nälkä ja sitten se söi viikon ajan vaikka mitä ja tuli ihan hirveän lihavaksi ja sitten lopussa siitä tuli perhonen. Snif. Se on ihana kirja.

Sofia K

Aaah, ihana topic! :D

Mä opettelin penskana lukemaan Pupu Tupuna-kirjoista. Sitten kun osasin lukea vähän paremmin, luin tosi paljon Astrid Lindgrenin kirjoja. Tiina-sarja oli ihan suosikki myös. Ja Baby Sitters Club-sarja. Ja jotain äidin vanhoja kirjoja, jotka löysin ullakolta luin myös paljon. Ainakin oli joku Kulmakuja-sarja, joka oli musta tosi hyvä. Ja hitto, näitähän on vaikka kuinka paljon. Neiti Etsivät, Viisikot, SOS-kirjat... Ah, ja miten saatoin unohtaa. James Herriotin kuvitetut kirjat oli ihan parhautta. Ihania eläinkertomuksia, yhden nimi taisi olla joku "Kissanpentu jouluaamuna".

Lania

^^ joo noin olikin :D

"Barbapapa on alkujaan Annette Tisonin ja Talus Taylorin luoma ranskalainen lastenkirjasarja, josta valmistui vuonna 1975 48-osainen alankomaalainen lasten piirretty. Nimi Barbapapa on peräisin ranskankielisestä makeishattaran nimestä. Sarjan hahmoja, Barbapapoja, kutsutaan lyhemmin barboiksi.

Barbat ovat suurin piirtein päärynän muotoisia olentoja. Niiden varsinainen barbakikka on kuitenkin kyky muuntautua mihin tahansa muotoon. Kekseliäillä muodonmuutoksilla barbat ratkaisevat kohdalle sattuvat pulmat.

Barbaperheen vanhemmat ovat vaaleanpunainen Barbapapa, musta Barpamama, punainen Barbapaavo, keltainen Barpapoju, sininen Barbapinko, vihreä Barbalala, violetti Barbapupu, oranssi Barbatipu ja musta karvainen Barbapörrö.

Kullakin Barba-lapsella on oma erikoisharrastuksensa, jotka tulevat tarinoissa aina omalla tavallaan esiin. Barbapaavo on kiinnostunut urheilusta ja erilaisista mysteereistä, Barbapoju eläimistä ja luonnosta, Barbapinko tieteestä, Barbalala musiikista, Barbatipu kirjallisuudesta, Barbapupu kauneudesta ja Barbapörrö on taidemaalari."

Barbakikka :D

Lania
Lizzie
Iskä luki meille aina sellaista oikenn vanhaa kirjaa, Vinskistä ja Vinsentistä. Aivan huippuja, meillä oli muistaakseni 2 kirjaa. Siinä oli sellanen näkymättömyyspulverihommeli ja kaikkea siistiä! Kirjotettu joskus 60-luvulla kai.

Astrid Lingrenin satuja rakastin, Eemeli varsinkin. Ja joku sellanen jossa oli sellanen tyttö pääosassa, ihan sellanen tavistyttö... Luin sen aina kun mentiin Lappiin, se oli sellanen perinne. :)

Hei mäkin muistan Vinskin! Oliks siinä kaks kirjaa samoissa kansissa? Muistaakseni luin sitä ekaa kirjaa aina uudestaan ja uudestaan, mut jostain syystä en sitä tokaa varmaan koskaan.

Oisko toi tavis-tyttö joku sellanen Marikki? Mä oon kanssa lukenu sitä joskus, mutta muistaakseni siinäkin oli joku ärsyttävä juttu etten tykänny siitä :lol: mut Melukylän lapset oli ihana, Eemeli kanssa ihan kiva ja Ronja ja Veljeni Leijonamieli parhaita!

JA miten oon unohtanu Barbabapat! Barbababat! Barbapapat! Barpabapat! Mitä ne oli :D niitä kirjoja meillä on kanssa vaikka kuinka monta, ne oli niin herttasia että voi että!

MiuMiu*

Pupu Tupuna, Minttu, Tiina-kirjat, Pikku Vampyyri, Mirka-kirjat ja sitten oli joku salama-kirja tjt. Muistan ku kaikki luki Neiti etsiviä, mutta muhun ne ei kyllä yhtään uponnut. Tän lisäksi mulla oli satukasetteja, joissa tuli kirja mukana ja piti kääntää sivua äänimerkin jälkeen :D

Tigerheart

Mun suosikkeja olivat mm. Nummelan ponitalli-sarja, josta luin kaikki kirjat. Sitten oli Neiti Etsivä, ja muut eläinaiheiset nuorten kirjat. Miina ja Manu, Pupu Tupuna yms. sadut olivat parhaita! Mauri Kunnaksen kirjat oli ihania. Eemeli sadut oli aina yhtä hauskoja. Ja sit tietysti kaikki Prinsessa Ruususet yms. klassikkosadut tuli käytyä läpi. :)

DemonOfTheDay

Mulla oli pienenä Peukaloisen Retket ja Pupu Tupuna ja Maailman vahvin Nalle jne..sit isä luki paljon näitä klassikkosatuja esim. Prinsessa Ruusunen ja Tuhkimo jmv. Peppi Pitkätossua luin kun opin itse lukemaan ja sit ala-asteen aikana luin meidän pikkukylän kirjaston lasten- ja nuorten osaston kirjat viimiseen asti läpi. Mulla oli aina nenä kiinni kirjassa mut lemppareita oli Nummelan ponitalli-kirjat, Sweet Valley High, Babysitter Club ja Mystery Club...ne luin moneen kertaan läpi. ja sit oli paljon muitakin kirjasarjoja mut en muista niiden nimiä....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat