Mikä tekee joulun? - Gallupit

Ritu

Eli mites on, mitä pitää olla että joulutunnelma on hyvä?

Omasta mielestäni jouluna on oltava lunta! Ja jos jouluna en saa imellettyä perunalaatikkoa, kylmäsavuporoa ja lasimestarin silliä, niin ei se kauheen joululta tunnu :P

Ja kynttilät tuo tunnelmaa :) Lahjoilla ei oo mulle niin väliä. Ja yksin en kyllä jouluna haluais olla.

Sivut

Kommentit (46)

kameletontti

kuusi, suklaata, ruokaa niin paljon ettei jaksa illalla enää edes liikkua, kynttilät ja punaiset ja vihreät koristeet, pöytäliinat yms. lunta on varmaan edes turha täksi jouluksi toivoa :cry:

Jzzu

Joulukuusi, kynttilät ja jouluruuan sekä piparien ja muiden joululeivonnaisten tuoksu tekevät sen tunnelman jouluna.
Olisi kyllä aika oleellista että jouluna olisi myös valkoinen maa. :wink:

Muoks! Ja jouluna pitää olla rakkaidensa kanssa, yksin ei minulle tule joulua!

Rixuliini

Nuo perinteist mitä täällä on jo lueteltukin; lumi, joulukuusi, piparit, kynttilät, kinkku ja yhdessäolo!
Ihanaa kun pian on taas joulu! :lol:

Jzzu

Ja yksi mitä ei vielä ole mainittu on jouluvalmistelut kaupoissa: joulumusiikki, koristelut, lahjojen paketoijat, kiireiset ihmiset lahjaostoksineen...
Kaikki se hässäkkä mikä joulua aina edeltää on jotenkin niin hellyyttävää kaikessa turhuudessaan ja kertoo joulun tulemisesta, ihanaa! :D

Ritu
Jzzu
Ja yksi mitä ei vielä ole mainittu on jouluvalmistelut kaupoissa: joulumusiikki, koristelut, lahjojen paketoijat, kiireiset ihmiset lahjaostoksineen...
Kaikki se hässäkkä mikä joulua aina edeltää on jotenkin niin hellyyttävää kaikessa turhuudessaan ja kertoo joulun tulemisesta, ihanaa! :D

Mä en tästä taas tykkää yhtään. Joululaulut on kans sellasia, jotka niin alkaa kyllästyttään ku niitä soi jatkuvasti joka paikassa.

Jzzu
Ritu

Mä en tästä taas tykkää yhtään. Joululaulut on kans sellasia, jotka niin alkaa kyllästyttään ku niitä soi jatkuvasti joka paikassa.

Onhan ne joululaulut (ja tönivät kireiset ja vittuuntuneet ihmiset) todella äsyttäviä mutta on se niin suuri osa joulua minusta että kyllä sen ilolla sietää, jos ei muuten niin vaikka sen ajatuksen kanssa että "vain kerran vuodessa". :D

Miffy

Joo onneks... Mut juu, kyllä tuossa joulussa on säilynyt jonkunlainen sellainen..hmm...tuntu. Siinä on edelleen jotain samaa kuin lapsena :) Toisaalta kyllä ahdistaa se järrrkyttävä kuluttaminen ja ruuhka, ja roskan määrä...

taruu

lumi, kuusi+kuusen koristelu, ruoat+niiden tekeminen, kunnon siivous ja sen jälkeen siistä siisteydestä nauttiminen, lumiukko-ohjelma, joulurauhan julistus, joulupukki tulee lentokentälle hawkilla, perheen kanssa yhdessäolo, linnuille lyhde, joulusauna, riisipuuro manteleineen, jouluyön valvominen siskon kanssa, lahjaksi saadun pelin pelaaminen, vuorotellen lahjojen avaaminen.. yleisesti semmonen ihanan rauhallinen ja kiireetön tunnelma kaikkine herkkuineen.. alkoholi ei meillä kuulu jouluun muuta kun ehkä porukat voi ottaa konjakin kahvin kanssa..

Lania

Isi kantaa joulukuusen sisään, koristellaan se samalla kun kuunnellaan disneymixattuja joululauluja (hulvatonta), pöytä katetaan vähintään päivää etukäteen. Äidin punanen joulupaita, sukulaiset, laatikoita pöydät täynnä. Lausahdus "nyt mää söin kyllä liikaa". Yleinen odotus ja sähellys, ruskee lahjasäkki ja lahjapaperit loppujen lopuks joka paikassa, omien ja muiden lahjakasojen ihailu, eikä osaa päättää mitä alkais tekeen. Illan mittaan kynttilät ja pimee taivas. Lapsuus tulee ilosista ilmeistä ja siskon evankeliumista radiossa. Viime jouluna todella tanssittiin kuusen ympärillä serkkujen ja mummun kanssa, oikein ultimaattinen joulufiilis.

Lumella, pipareilla, tonttulakeilla ja muulla sellasella ei niin oo väliä.

figaro

Tuoksut ja kynttilät. Ainoa aika, jolloin toivon olevan lunta :roll: Rauha ja ihanat joulupiirretyt ja LUMIUKKO!!! ...siis se perinteinen piirretty Ylellä :oops:

Ja pakko myöntää.. Jouluherkut :D

tanjazuzanne

Lumihan se joulun tekee. Oikein unelma joulu on, kun on kunnon kinokset lunta ja pyryttää hieman (:
Ja sitten tietysti kynttilän valo, joululaulut, perhe, piparit ja glögi. Ja piirretyt erityisesti Lumiukko. Olisi outoa kuvitella joulu ilman Lumiukkoa.

Ritu
figaro
ihanat joulupiirretyt ja LUMIUKKO!!! ...siis se perinteinen piirretty Ylellä :oops:

Ei sitäkään oikeesti jaksa enää. Ja toinen mikä tulee aina jouluna on Yksin kotona.. hohhoi

Miffy

Ahh, mä kyllä jaksan Lumiukon joka joulu ja jos mulla ois telkkari niin varmaan mulla oisse videollakin :D Noei, liika kai olis liikaatässäkin. Mutta siinä on kyllä jotain...ja tulee se kultainen lapsuus mieleen :) Kuka muistaa Kylli-tädin? :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat