paras makeinen? - Gallupit

Lukretia

Lapsuudesta on jäänyt mieleen sellaiset Disney-suklaat. Littainen maitosuklaalevy, jonka keskellä oli valkosuklaalla joku Disney-hahmo. Ihan hirmu hyviä.

Sit on jäänyt mieleen kanssa jotkut sellaiset SM-liiga-suklaat. Ne oli sellaisia vohvelisuklaita, ja niiden mukana tuli tarroja jääkiekonpelaajista.

Rakastan salmiakkia ja lakritsaa, hyvänä kakkosena suklaata. Hedelmäkarkit menevät hyvin, jos niitä jostain saa ilmaiseksi, mutta en itse ostaisi.

Irtokarkit rulettaa. Parhaita salmiakkikrokotiilit, vadelmalakukorvat, Ahaa-pötköt, punaiset apinat (vaik onkin hedelmiä), lakut ja täytelakut ja kristallirahat (mustat). Kaupasta ostan nykyisin Truly Black -pusseja, Maraboun minttukrokanttisuklaata ja Luonnonraikas-lakritsaa.

Sivut

Kommentit (129)

kameletontti

eli mitä karkkia rakastatte, mitä inhoatte? onko lapsuuden ajoilta jäänyt mitään erityistä mieleen?

itse olen kamala suklaan mässyttäjä, söisin itseni varmaan halki jos vain suklaata saisin niin paljon joskus :lol: . Liköörikarkkeja enkä budapest makeisia voi sietää :( hyh. Lapseni mummoni söi aina pihlaja karkkeja, en tiedä saako niitä enää mistään kaupoista.. ne marmelaadit kyllä sulivat suuhun :)

figaro

Lakritsista tykkään yli kaiken :D Ja kaipaan niitä R-kioskilla myynnissä olleita oranssissa paperissa olleita lakritsapatukoita (en muista millään nimeä, muistaako joku muu?!).. Sellaisia littanoita.. Tulisipa takaisin! Sitten nämä Super-jäätelöt! Niistä se vaaleanpunainen, jonka päällä oli ritiseviä rakeita :o (Ei ole tosin makeinen.. :oops:)

Nykyisin minulla on himo myös vaahtokarkkeja kohtaan, jos imelää haluan syödä. Ennen en tykännyt yhtään ja nyt ne sokeripommit on niin namia, ettei tosikaan :shock:

Ja eipä taida tulla mieleen mitään nameja, mitä en nyt varsinaisesti söisi. Ennen olin todellinen salmiakin ystävä, mutta nykyisin ne käyvät närästämään niin paljon, että on täytynyt passata :roll: Harmillista..

miss nurse

ui jee, ihana aihe :D

Mun lempparina jaetulla ykkös-sijalla on salmiakki ja suklaa. Molemmat yhtä jumalaisia... Eritoten noitapillit ja fasun minttu-raesuklaa. Kaikki muukin karkki maistuu, irtsikat, lakut, vaahtokarkit...

Fansku

Ne liköörikarkit on tosiaan kyllä ihan karmeita! Joskus hirveässä karkinhimossa tosin tein niin, että halkaisin aina ensin sellaisen karkin, huuhtelin liköörin pois veden alla ja söin suklaan! Salmiakki ja suklaa on kyllä sellasia jota vois vedellä ihan koska vaan. Salmiakeissakin on vielä se kiva kun niitäkin on niin paljon eri makuisia...siis onhan toki suklaatakin, mutta vaikka nimi on salmiakki, niin pussien sisältö saattaa olla hyvinkin eri makuista. Suklaasta tietää melkein jo nimestä. Niistä vanhanajan pihlajakarkeista en ole myöskään koskaan pitänyt.

PinkPanther
Jzzu
Rakastan suklaata ja sellaisia sopivan kovia mutta pehmeitä hedelmäkarkkeja. :P

Salmiakkia en syö ollenkaan.
Ihan kamalan makuista minun makuun. :?

Sama mulla, hedelmäkarkit on ihania, pehmeitä, sellasia venyviä tai sit sellasia kirpeitä, kuten missä X.. nam. Ja sulkaa menee tiettyyn rajaan asti (paria palasta enempää en voi syödä, koska sen jälkeen tulee yökkis.

Salmiakkia inhoan, samoin lakua ja toffeeta...hyi hyi, kuvottavaa. Aiemmin en tykännyt suklaastakaan yhtään!

Olen tosi huono syömään karkkia. Vielä kuudennella luokalla ala-asteella inhosin kaikenlaisia karkkeja! :D

figaro

Tuli liköörikarkeista mieleen nämä uudet (pari vuotta tainnut olla markkinoilla) versiot, jotka on salmiakin yms. makuisia ja alkoholilla höystettyjä. Niissä sisus on sellainen marmeladimainen/hyytelömäinen (en keksi parempaa sanaa tähän hään :D ). Aivan järkyttäviä!

Ja pakko myöntää näin jälkikäteen, en minäkään Budapest-karkkien ystävä ole :oops:

Lucky Lady
PinkPanther

Olen tosi huono syömään karkkia. Vielä kuudennella luokalla ala-asteella inhosin kaikenlaisia karkkeja! :D

Voi, kunpa inhoaisin karkkeja! Kuinka paljon hoikempi olisinkaan...:)

Mikä teillä on Budapesteja vastaan? Minusta ne ovat hyviä! No, allekirjoittanut kyllä käytännössä tykkää mistä tahansa missä on riitttävästi sokeria.. :D

Rahel
figaro
Lakritsista tykkään yli kaiken :D Ja kaipaan niitä R-kioskilla myynnissä olleita oranssissa paperissa olleita lakritsapatukoita (en muista millään nimeä, muistaako joku muu?!).. Sellaisia littanoita.. Tulisipa takaisin!

Minä muistan kanssa nuo! Ne oli sellaisia ihanan sitkeitä ja paperissa oli merirosvon kuva. Olisiko nimi ollut joku Pete tai jotain?

figaro
Rahel
figaro
Lakritsista tykkään yli kaiken :D Ja kaipaan niitä R-kioskilla myynnissä olleita oranssissa paperissa olleita lakritsapatukoita (en muista millään nimeä, muistaako joku muu?!).. Sellaisia littanoita.. Tulisipa takaisin!

Minä muistan kanssa nuo! Ne oli sellaisia ihanan sitkeitä ja paperissa oli merirosvon kuva. Olisiko nimi ollut joku Pete tai jotain?

Jooooh! Juuri ne! Hitsiläinen! Oikein minä muistin sen kuvankin! :D Ja oli se Pete :P *intoilee* Saisi tulla takaisin R-kioskin valikoimiin :cry:

SunLion
kameletontti
eli mitä karkkia rakastatte, mitä inhoatte? onko lapsuuden ajoilta jäänyt mitään erityistä mieleen?

itse olen kamala suklaan mässyttäjä, söisin itseni varmaan halki jos vain suklaata saisin niin paljon joskus :lol: . Liköörikarkkeja enkä budapest makeisia voi sietää :( hyh. Lapseni mummoni söi aina pihlaja karkkeja, en tiedä saako niitä enää mistään kaupoista.. ne marmelaadit kyllä sulivat suuhun :)

pihlaja-karkeillahan on juhlavuosi ;)

Itse inhoan niitä :evil: juuri lapsuisajoilta muisto..toffeesta en myöskään tykkää :/ ja liköörikarkit...
Tykkään tobleroneista, yleisesti valkoisesta suklaasta ja salmiakeista. Kirpeet karkit on myös mieleen. Bonbonit on nameja..

Rixuliini

Salmiakki, varsinkin noitapillit ja turkinpippurit.. :lol:
Niitä voisi syödä lähes rajattomasti. Lisäksi myös fudget ja sellaiset simpukan muotoiset suklaat ovat ihania..slurps!

kipuna

salmiakki (ei sit mikään sellanen lässynlässy, vaan turkkarit, noitapillit, salmiakkijauhot jne...) sitä vois syödä niin paljo kun vaan eteen tarjottas.

ja sen lisäks polly-karkit...ne vaaleemmat.

ja tietysti toffee!!!

ihan kakarana söin aivan samoja karkkeja.naminam

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat