Yhteenmuutto - Gallupit

Eufrosyne

[color=green]1. Kuinka pitkän seurustelun jälkeen olette muuttaneet kultanne kanssa yhteen?
2. Mikä teistä olisi sopiva ajankohta yhteenmuutolle?
3. Mitkä syitä yhteen muutolle tai sen lykkäämiselle?
[/color] [color=red]
[size=9]edit: lisäsin tänne nykyiseen ekaan viestiin kysymykset : ) -SunLion[/size][/color]

Minä ja avomieheni muutettiin yhteen 7 kuukauden seurustelun jälkeen. Nyt asuttu yhdessä jo 2 vuotta ja meille yhteen muutto noinkin pian sopi loistavasti. :wink:

Tietysti jokainen suhde on erilainen, joten on vaikea sanoa mitään yhtä yleistä sopivaa ajankohtaa. Oma mielipiteeni on että yhdessä kannattaa asua ennen kihloja ja avioliittoa, koska vasta yhdessä asumalla näkee toisen kaikkine puolineen. Olisi ikävää huomata sitten myöhemmin ettei yhteiselo sujukaan.

Lykätä ainakin kannattaa siinä tapauksessa jos ei ole vielä kokeillut yksin asumista. Mielestäni tietynlainen "itsenäistymisvaihe" on tärkeä.
Rahatilanne voi olla myös hyvä syy lykätä yhteen muuttoa.
Meilläkin taloudellinen tilanne on ollut koetuksella useaan otteeseen koska poikaystäväni on työelämässä ja itse ensin työtön ja nyt opiskelija, tukia ei juuri tule ja välillä on ollut pakko elää toisen rahoilla ja se ei todellakaan ole mukavaa. Nyt tilanne parantunut iltatyön myötä ja hankaluuksistakin on selvitty.. mutta tukiasiat kannattaa selvittää hyvin ennen kun yhteinen asunto on jo hankittu, itse tajusimme ongelmat vasta kun jo yhdessä asuttiin :?

Sivut

Kommentit (59)

cOOl
Jzzu
Kuinka pitkän seurustelun jälkeen olette muuttaneet kultanne kanssa yhteen?
Mikä teistä olisi sopiva ajankohta yhteenmuutolle?
Mitkä syitä yhteen muutolle tai sen lykkäämiselle?
Kaikenlaisia mielipiteitä yleensäkin yhteenmuutosta. :wink:

Itsekään en asu poikakaverini kanssa, ollaan seurusteltu nyt reilut kaksi ja puoli vuotta. Yhteenmuuttoa on suunniteltu, mutta se ei onnistu vielä ainakaan vuoteen sen takia, kun poikakaverin koulu vielä sen aikaa kestää. Hänen opiskelupaikkansa on noin 100 kilmetrin päässä minun opiskelupaikasta. Muita esteitä yhteenmuutolle ei ole, kumpikin kovasti haluttaisiin.

Mutta sitten suurinpiirtein vuoden päästä toivoisin, että poikkis saisi töitä täältä minun opiskelupaikalta, ja sitten miekkonen voisi muuttaa tähän minun asuntooni. :)

Olen siinä samaa mieltä Eufrosynen kanssa, että naimisiin ei kyllä todellakaan kannata mennä ennenkuin on yhteisasumista takana riittävästi. Kihloihin voisin kyllä mennä mieheni kanssa jo nyt, koska häät lykkääntyisivät jokatapauksessa muutaman vuoden päähän, ja yhteen ollaan siis muuttamassa silloin vuoden päästä (jos kaikki vaan menee hyvin, siis lähinnä se miehen työ).

sopuli

Me muutettiin vuoden tuntemisen jälkeen, en osaa sanoa kauanko oltiin seurusteltu :D Alku oli vähän sellaista säätämistä... Mutta, eipä tämä elämä ole miksikään muuttunut. Enää en häivy riitoja pakoon omaan kotiin, eikä mies heitä pihalle eli olemme rauhoittuneet yhteenmuuttamisen takia :) Itse en ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitäisi asua ensin monta vuotta erillaan että voi muuttaa yhteen. Samapa tuo, jos ero tulee, niin ainahan siitä pääsee pois.

Rahatilanne on kyllä välillä ärsyttävä, kun mulle ei miehen tulojen takia asumistukea heru. Olen siis aikalailla sen kukkaron varassa, mikä ärsyttää välillä minua, mutta jää meille silti yhteensä muutama kymppi enemmän rahaa, kun erillään asuessa.

*Sandy*

Muutettiin yhteen noin 8 kuukauden seurustelun jälkeen. Tulin opiskelemaan samalle paikkakunnalle ja poikakaverini ehdotti että jospa muutettaisiin yhteen siinä samalla. Se tuli vähän äkkiä, mutta aika nopeesti siihen tottu. Meillä ei ole riitojakaan kovin paljoa ollut, joten meidän yhteiselo on sujunut ongelmitta :)

Olen samaa mieltä kuin muut; naimisiin ei todellakaan kannata mennä ennenkuin on asunut yhdessä!! Kaverini oli seurustellut miehensä kanssa 4 vuotta ennen yhteen muuttamista ja kas vain, vuosi siinä vierähti ja he huomasivat ettei yhteiselosta tule mitään; he olivat tavoiltaan liian erilaisia.

Tällä hetkellä haluaisin kovasti ostaa oman asunnon (siis yhdessä poikakaverini kanssa)! Hinnat vaan ovat niin korkealla että ehkei vielä kannata sellaista miettiä..

Fansku
Eufrosyne
Oma mielipiteeni on että yhdessä kannattaa asua ennen kihloja ja avioliittoa, koska vasta yhdessä asumalla näkee toisen kaikkine puolineen. Olisi ikävää huomata sitten myöhemmin ettei yhteiselo sujukaan.

Tässä olen TÄYSIN samaa mieltä Eufrosynen kanssa. Vaikka kuinka pitkään ollaan seurusteltu ja tuntee toisen niin kyllä se todellisuus paljastuu siinä vaiheessa kun yhteen muutetaan.
Me muutettiin yhteen vuoden seurustelun jälkeen ja olimme jo aiemmin puhuneet siitä kuinka molemmat on tässä suhteessa aivan toisella tavalla "tosissaan" kun kumpikaan koskaan aiemmin kenenkään kanssa(vaikka avomieskin on jo paljon ja pitkäänkin ehtinyt seurustella kun tosiaan jo sen 26 on) ja jollain tavalla ikäänkuin ensimmäistä kertaa rakastunut, sillä kumpikaan ei ollut koskaan aiemmin tuntenut näin! Alussa oli kyllä hankalaa kun molemmilla on oma voimakas tahto ja kumpakaan on aivan turha yrittää käännyttää. Siinä sitten kättä väännettiinkin moneen otteeseen ja parit itkut tuli itkettyä, mutta kyllä se siitä sitten lähti. Jollain tavalla kyllä valaistuin siinä, että aika ruusuilla tanssimista oli suhde ollut sen kokonaisen vuoden ennen yhteenmuuttoa ja tuntuu, että meistä nyt vasta yhteenmuuton jälkeen on "hitsautunut yhteen oikea pari". Nyt kun on vuosi ydessä asumista takana niin tuntuu, että tunnen avomieheni NIIN paljon paremmin kuin ennen tätä. Itseasiassa juuri tänään havahduin siihen, että suhteestamme on viime aikoina tullut todella ihana! Vaikka tietysti ensimmäinen erillä asuttu vuosikin oli ihana, mutta suhde on nyt aivan toisella tasolla, mistä olen todella onnellinen.
Nyt muutimme sitten vuoden vuokra-asumisen jälkeen omaan asuntoon...joskin väliaikaiseen sellaiseen tietysti kun nyt vielä kaksin elellään ja toivottavasti tulevaisuudessa kuitenkin saataisiin lapsia. Mutta siihen nyt on vielä aikaa, että tässä asunnossa varmaan ehtii tovi vierähtää! :D

SooZ

no meillä homma meni niin että olin muuttanut talvella takaisin vanhempieni luo monien eri syiden jälkeen, ja tavattuani kultani huomattiin että parin kuukauden seurustelun jälkeen melkeinpä asuin hänen luonaan :D varsinaisesti kuitenkin muutettiin yhteen noin 4kk seurustelun jälkeen kun kulta kysyi että tehdäänkö tästä sinunkin koti <3

SunLion
SooZ
parin kuukauden seurustelun jälkeen melkeinpä asuin hänen luonaan :D varsinaisesti kuitenkin muutettiin yhteen noin 4kk seurustelun jälkeen kun kulta kysyi että tehdäänkö tästä sinunkin koti <3
Aaaawwwwww!! cute <3

kameletontti

myö muutettiin n.3kk seurustelun jälkeen yhteen. Koko suku varoitteli ettei tuo liitto tule kauaa kestämään, mutta otetaan päivä kerrallaan ja eletään ne täysillä :D nyt ollaan yhdessä oltu yhteensä reilu 1 1/2v. Toisaalta se oli vain hyvä,että se arki tuli vastaan, opin rakastamaan miestäni yhä enemmän sen jälkeen <3

sweet_female
Jzzu

1. Kuinka pitkän seurustelun jälkeen olette muuttaneet kultanne kanssa yhteen?
2. Mikä teistä olisi sopiva ajankohta yhteenmuutolle?
3. Mitkä syitä yhteen muutolle tai sen lykkäämiselle?

[color=blue]1. 6kk:tta, kun muutin opiskelee samaan kaupunkiin, missä kultani asusti
2. sitten, kun kummatkin haluaa kokeilla sitä (ei siihen mitään tiettyä sopivaa aikaa ole).
3. lykkäykselle sopiva syy voi olla esim. kustannukset, tai, kun ei ole vielä varma / epäilee koko asiaa.[/color]

tessa

Ei asuta vielä yhdessä vaikka toisaalta mieleni tekisi. Seurusteltu ollaan vasta viisi kuukautta, joten ihan järjellä ajattelen, että parempi ottaa hitaasti ja odottaa ainakin vuosi, koska elämäntilanteeni tulee muuttumaan ja voi olla, että silloin joutuu muutenkin asumisasioita ajattelemaan uudestaan. Muutenkin haluan oppia tuntemaan miestäni enemmän ennen kuin yhteen muutetaan. Nyt jo tiedän, että olemme aika erilaisia joten kompromisseja joudutaan varmasti tekemään ja paljon.

Torspo

olimme seurustelleet n. 2kk kun muutin hänen vanhempiensa luokse ja siitä 4 kk pistimme asuntopaperit vetämään, siitä vajaa kaksi kk asuttiin omassa kaksiossa.. Ja sielä nyt tuleva yhteinen joulu... :D

DemonOfTheDay

2kk ollaan oltu nyt yhessä ja yhteistä kämppää suunnitellaan tossa mahd. pian joulun jälkeen...en tiiä onko hätiköityä mut näin aluks on pakko jos meinataan samalla paikkakunnalla asua..eipä sillä, mä oon innostunu asiasta eikä tunnu väärältä ollenkaan..päinvastoin..niin muuttaminen kuin mieskin :wink:
en mä usko et on ikinä mitään oikeeta ajankohtaa muuttaa yhteen. se toimii jos toimii ja kyl sen huomaa sit heti alussa...vaikkakin olis helpompaa erota jos ei asuis yhessä mut...helvata...nyt menin sekaisin sanoissani :D no uskon kuitenkin että jos tuntuu oikeelta ni ei siinä tarvii alkaa odotteleen....hmmm...hehhehheh

Maikki85

No kultani kanssa asutaan myös edelleen erillää ja luulempa että muutama vuosi tulee vielä asuttukkin (sit ois 4vuotta oltu yhessä), ehkä siks et molemmat sais opinnot päätökseen ja sit kun on töitä niin ei niin paljon niitä raha huolia. Oli tarkotus että sitten hankitaan joskus omakotitalo(kulta ei halua kerrostaloon/rivitaloon asumaan) ja se on vähän kallista joten eipä oo rahaa siihen omakotitaloon. Voi olla etä muutan sitten joksikin aikaa kultani kotiin asumaan.
Toinen syy on se ettei kumpikaan halua kiirehtiä. Otetaan jokseenkin varman päälle ja muutetaan vasta myöhemmin yyhteen. Ei ainakaan kyllästy heti eikä voi syyttää et liian nuorena yhteen muutettu ja siks riidellään jne. Et toisen tuntee sillon(nytkin jo) niin hyvi että se yhteis elämä ois muutakin kun riitelyä ja salailua.

Mä itse kannatan että ihmiset olis yhdessä vähän pitempään ennenkuin muuttavat yhteen. Ja monet ystävänikin ovat sanoneet et taisivat muuttaa liian aikasi yhteen vaikka vuoden verran olleet seurustelleetkin.
Mitä sitä suotta niin kovin hätäilee, kattoo rauhassa, kyllä sitä sitten kerkee monia kymmeniä vuosia yhessä asúmaan.

susa

oon seurustellu kultani kanssa vuoden verran. Toisaalta tekis kauheesti mieli muuttaa yhteen, mutta vielä ei oo varaa ja sitten toisaalta oon vielä niin kauheen nuorikin. Mielestäni yhteen muuttamiselle ei ole mitään tiettyä ajankohtaa, sitten kun se tuntuu oikealta (viisaasta olisi kuitenkin seurustella ensin jonkun aikaa ja miettiä asiaa tarkkaan ennen kuin tekee hätiköityjä päätöksiä).

vinkulelu

Nyt olemme 2 ja puoli vuotta seurustelleet emmekä vielä asu yhdessä. Johtuen ihan kaukosuhteesta, nuoresta iästä ja opsikelupaikasta.

Maaliskuussa kuitenkin yhteen muuton aika. Sopiava ajankohta riippuu ihan parista, mutta meillä on otolinen aika muutta minun työharjottelun alkaessa ja koululoppuessa kokonaan.

Neppis_

No meille kyl on sattunut kaiken näköstä. Ei mitään tavallista puuhaa. *puistatus*
Seurusteltu 2,5 vuotta ja tos kesällä muutettiin yhteen. mut tavallaan pakosta. Ed. (toisen meistä) Asunto oli pakko luovuttaa, ei tosin häädön vuoksi. Ja muutettiinkin sit KAUAS !

Mutta ei tää yhes asuminen ollutkaan sitten niin pahaa. Näköjään tarvittiin potkut vaan persuuksiin..

Yhteen tosin ei kannata rynnätä suin päin. Ehkä kun toisen tuntee päästä varpaisiin ja jaksaa kestää 24/7 HYVÄT&HUONOT puolet/päivät . . sitten kai ?..?. Toisille sopii harkitseminen, toisille riskin ottaminen :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat