Kokkola - Työ ja opiskelu

Annetus91

Vähän hassu aihe mut :lol:
Siis millanen paikka Kokkola on teidän mielestä ja mikä siellä on hyvää tai pahaa? Ajattelin vaan kysästä kun siellä olisi yksi koulu jonne haluaisin hakea lukion jälkeen, joten olisi kiva tietää millanen paikka on kyseessä :D

Kommentit (7)

iipppo

Kokkola on ihana paikka! Se oli kotikaupunkini siihen asti,kunnes muutin viime syksynä Jyväskylään koulupaikan perässä.. Aion muuttaa vielä ehdottomasti takaisin opiskelujen jälkeen! :) Mihin kouluun olet hakemassa? Kokkola on juuri sopivan kokoinen, ei liian iso, eikä liian pieni.. Opiskelijaelämä on varmasti aika samanlaista kuin muissakin kaupungeissa, bileitä yms. riittää :D

omaruru

Minulla ei sinänsä ole kummoista käsitystä siitä millaista siellä on asua, mutta muuutaman kerran käyneenä voin sanoa, että tykkään. Se vanha kaupunki on IHANA. :o

Anzku

Suosittelen todellakin kokkolaan tulemista. Kokkolan on just hyvän kokoinen kaupunki, kaikkialle pääsee kätevästi pyörällä. Lisäksi kokkola on rauhallinen ja omasta mielestäni viihtyisä kaupunki. Kauppojakin löytyy nykyään jo tosi hyvin. Kohta 19 vuotta oon itse asunu täällä ja tykkään todellakin, eli tervetuloa vaan :D

Annetus91

Ajattelin kesällä 2010 muuttaa sinne päin ja hakea ammattikorkea kouluun :)
Mies minua on sinne houkutellut ja ihan kivalta paikalta on vaikuttanut :P

Nyt asun siis oulussa ja tuntuu "liian" isolta :roll:
Ois kiva jo saada sieltä tuttuja niin ei tartte olla ihan peloissaan
kun muuttaa uuteen kaupunkiin :D

mamasu

Nooh Kokkola on ihan jees. Asuin sielä itekkin 20 vuotta kunnes muutin hiukan etelämmäs. Sielä on paljo pieniä, ykssuuntasia katuja ja pari mukulakivitietäki, parkkipaikat on hakusessa, että auton kans saa tapella toisinaan. Mutta kuten joku jo mainitsi, lyhyt matka on keskustassa kaupasta kauppaan, ravintolasta ravintolaan, baarista baariin. Koulutkin ovat suht lähellä keskustaa, vaatekauppoja löytyy nykyään jo tosi hyvin ja onhan siinä se meriki jos kesällä uimaan haluaa.

Tigre

Itse olen asunut siellä n. 18 vuotta, kunnes muutin Ouluun ja sieltä pääkaupunkiseudulle. Täällä "suuren kaupungin hulinassa" asustaessa Kokkola tuntuu nyt pikkukylältä. Mutta onhan Kokkola kyllä rauhallinen ja leppoisa kaupunki ja samat naamat tulee hyvin usein keskustassa vastaan. Siitä en itse tykännyt ollenkaan enkä välttämättä haluaisi muuttaa takaisin. Täällä ei sentään kaikki tunne kaikkia. :D Opiskeluajan asuinpaikkana kyllä vois just ja just mennä. Mutta kaikki tarvittava sieltä kyllä löytyy ja onhan se paikkakuntana ihan kaunis kun rannikkokaupunki on. Vaikka mun mielestä Oulu oli huomattavasti nätimpi kaupunki.

Annetus91
Tigre
Itse olen asunut siellä n. 18 vuotta, kunnes muutin Ouluun ja sieltä pääkaupunkiseudulle. Täällä "suuren kaupungin hulinassa" asustaessa Kokkola tuntuu nyt pikkukylältä. Mutta onhan Kokkola kyllä rauhallinen ja leppoisa kaupunki ja samat naamat tulee hyvin usein keskustassa vastaan. Siitä en itse tykännyt ollenkaan enkä välttämättä haluaisi muuttaa takaisin. Täällä ei sentään kaikki tunne kaikkia. :D Opiskeluajan asuinpaikkana kyllä vois just ja just mennä. Mutta kaikki tarvittava sieltä kyllä löytyy ja onhan se paikkakuntana ihan kaunis kun rannikkokaupunki on. Vaikka mun mielestä Oulu oli huomattavasti nätimpi kaupunki.

Nythän minä asun Oulussa enkä ole oikein innostunut kun liian tuttu ja täynä sukulaisia :wink:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat