Lukio+Neljä vuotta - Työ ja opiskelu

viher

Moips.

Elikkäs. Olen miettinyt lukion käymistä neljässä vuodessa (olen nyt ykkösellä luokattomassa lukiossa). Syynä tähän ois se, että en ole mikään huima nero :? koulussa ja mulla on kuitenkin paljon "vaikeita" aineita (pitkä fysiikka ja kemia, pitkä matikka, vieras kieli ja haluisin käydä viel kaikki psykologian ja bilsan kurssit yms yms). Numerot on alkaneet vähän tässä keväällä laskemaan kun aikaa ei yksinkertasesti riitä kaikille aineille tarpeeksi. Mitä mieltä ootte neljässä vuodessa lukion suorittamisesta tässä tilanteessa?

Laittakaahan mielipidettä muutenkin neljästä vuodesta. :D

Kommentit (6)

Susannna

Musta on fiksumpaa käydä lukio kunnollisesti ja itseä tyydyttävällä tavalla läpi neljässä vuodessa, kun räpiköidä se läpi hirveän stressin kanssa kolmessa vuodessa. :) Kun sulla on noinkin paljon vaativia aineita, ja kiinnostusta tuntuu kuitenkin riittävän hyvinkin, niin suosittelisin kyllä sitä neljää vuotta. :)

Nyytikki

No noin paljon pitkiä aineita niin neljä vuotta on kyllä varmasti ihan realistinen tavoite! Meinaat varmaan kirjoittaakin enemmän kuin pakolliset? Kyllä minusta sinun kannattaa harkita sitä ja käydä opon kanssa tekemässä suunnitelmaa :)

kirahveli

Mulla oli myös paljon kursseja (ja olen laiska opiskelija :lol: ) ja kirjoitin kolmessa ja puolessa vuodessa, kun ei olisi neljään riittänyt kursseja. Suosittelen kyllä "venyttämistä" vaikka neljäänkin vuoteen jos on paljon aineita, niin riittää paremmin aika ja motivaatiokin opiskeluun kun ei tarvitse koko ajan stressata niin paljoa :)

Monsu

Itse ajattelin kanssa käydä lukion loppuun 3,5 tai neljässä vuodessa. Mulla tähän kuitenkin on syynä se, että opiskelumotivaatio oli pitkän aikaa kadoksissa kakkosen loppupuolella, tuli poissaoloja enkä saanut tarvittavia kurssimääriä täyteen. Ja nyt kun se kauan kadoksissa ollut opiskelumotivaatio taas löytyi, niin itse olen tyytyväinen valintaani ja lukion suorittamiseen neljässä vuodessa. Mulla se on enimmäkseen kolmannen vuoden suorittamista uudelleen, mutta kuitenkin. :) Koska jokatapauksessa mä haluan suorittaa lukion loppuun ja vielä saada sen lakin päähäni.
Eli tottakai kannattaa käydä lukio neljässä vuodessa, kun sulla tuntuu riittävän siihen kiinnostusta ja motivaatiota. Tsemppiä! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat