Meikkitaitelijaksi? - Työ ja opiskelu

lunacracker

Olen lukion käynyt ja ajattelin ottaa välivuoden ennen kuin jatkan yliopistoon. Olin tässä välissä ajatellut tehdä esim. jonkun meikkikurssin, koska uskon, että se esimerkiksi auttaisi, kun haluan hakea tyyliin Stockan tai Sokoksen meikkiosastolle ilta- ja viikonlopputöihin. Ajattelin siis koko seuraavan vuoden käydä ihan vakituisesti töissä, ja sitten jatko-opiskelujen aikana voisin vähentää viikkotunteja. Meikkaaminen ja maskeeraus on muutenkin hyvin lähellä sydäntäni, joten uskon, että tämmöinen kurssi olisi muillakin tavoilla hyödyllinen minulle! :)

Onko kenelläkään kokemusta isojen tavaratalojen meikkiosastoista? Entäs Turun alueella meikkikursseja/kouluja?

Kommentit (8)

Tsein

Aattelit siis ihan tuosta noin vaan jatkaa yliopistoon? Voi kun se oliskin noin helppoa.

Kokemusta isojen tavaratalojen meikkiosastoista on, mutta vain ostajana.

Turun Kosmetologikoulussa on meikkikursseja tarjolla. TYA kouluttaa myös, mutta siinä saa sit olla pari-kolme tonnia ylimäärästä rahaa, jos sinne mielii.

lunacracker

No kylhän se on aika pitkälti niin helppoa kun on laadukas koulutus (International Baccalaureate-koulu) ja suht hyvät arvosanatki takana :D

Kosmetologikoulu kuulostaa hyvältä, pitää kattoo kotisivuja.

EDIT: Niillä vissiin vain täysipitkiä koulutuksia? Ajattelin lähinnä semmosta kuukauden kurssia millä saisi pelkästään sen "meikkaaja" tutkinnon, eikä semmost kauneushoitola/spa-meininkiä.

Tsein

Mitä tuossa itse niitä sivuja äsken tutkailin, niin meikkikurssi on siellä ihan erillisenä. Ei siinä ainakaan suoraan sanottu, että se kuuluu johonkin pidempiin opintoihin siellä tai että pitäisi yleensäkin sitoutua johonkin meikkikurssia pirempään.

Ei maksa mitään kysästä tuolta nettisivujen kautta asiasta.

IB-lukion hyvillä arvosanoillakin läpäisseen pitää silti selvitä pääsykokeista, jos mielii yliopistoon ellei sitten hae paperivalinnassa.

lunacracker

Tietenkin pitää, mutta esim. Exeteriin ei vaadita kuin ~33-36 pistettä psykologialinjalle :) Itelläni tavoite 40pts+ joten eiköhän se jotenkin siitä :)
JA ainahan voi uusia.

Ai, ehkä kattelin väärää linkkiä sitten. Pitää ottaa niihin yhteyttä, kiitos vinkistä :)

griet

Moi

Olisko kenelläkään kokemusta Helsingin International Make Up Centeristä? Tai vastaavista pk-seudulla?

Arvostaisin kaikenlaisia kokemuksia kovasti :)

chloe

Mä kävin Helsingin International Make up Centerin meikkaaja-maskeeraajakoulun ja hyviä muistoja jäi, kun oli niin hyvä ryhmähenki meillä (maikat kertoi että aikasemmissa ryhmissä oli esiintynyt enempi kilpailuhenkeä ja kateutta) Mutta yksinkertaistettuna tässä plussat ja miinukset:

+ Laadukas 1000e arvoinen meikkipakki siveltimineen (jos käy 20vkon koulun)
+ Koulussa mukavat opettajat ja suht hyvä opetustaso
+ Työharjoittelujakson lisäksi kauneusmeikkijakson jälkeen tulee melko paljon meikkikeikkoja johon nopeimmat ja halukkaat pääsee mukaan. Tehtiin mm. Makeup Storen muotinäytökseen meikit malleille ja hiukset hoiti Napsin kampaaja opiskelijat.
+ Viihtyisät tilat, koulu ihan Kampin vieressä
+ Koulu kuuluu opintotuen piiriin

- Opettajat joita lukee mainoksessa esim. Janne Suono, Minna Kaketti, eivät opeta siellä enää. Itseäni ainakin kyrsi lukea väärää faktaa aiheesta, varsinkin kun Suono ja Kaketti on tunnettuja nimiä alalla. Maker Academyssa ehkä parempi taso opettajissa. (vaikka meillä symppis maikat olikin)
- Jotkut aiheet meni liian nopeasti ohi, ja pari aihetta ei menty ollenkaan läpi aikataulujen muutosten takia (meikkauskeikkoja tms.)
- Ei päästy YLE:lle ollenkaan vaikka piti, mentiin sit Salkkareihin tutustuu.
- Rehtorin käytöksessä joskus parantamisen varaa. Sais kunnioittaa enemmän oppilaita, jos oppilaat tekevät esim. ilmaisia meikkikeikkoja. Tää tietty mun (ja ehkä muutaman muun) mielipide.
- Koulun jälkeen ei tarjota assarin hommia tms. keikkoja, niinkuin esim. joillekin Maker Academylaisille. Tietysti olet itse vastuussa aktiivisuudestasi koulun päätyttyä. :)

Muuta ei nyt ainakaan tule mieleen, saa tietysti kysellä lisää. Vastailen mielelläni! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat