Kaksoistutkinto - Työ ja opiskelu

-mimi-

Suoritan kaksoistutkintoa parhaillaan ja ajon kirjoittaa ainakin enkun ruotsin ja yhteiskuntatalouden mutta haluaisin myös kirjoittaa psyken eli onko siis mahdollista että kirjoitan nuo kolme ensimmäistä ainetta kun teen kaksoistutkintoa, mutta sen jälkeen menen vaikka ilta lukioon ja käyn psyken oppi määrän ja kun olen opiskelut sen niin kirjoitan sen ja vasta sen jälkeen saan lakin eli pääsen yli oppilaaksi. Jos ymmärsitte ja on jotain hajua että tämmöinen on mahdollista ois kiva saada teitoa.

Kommentit (4)

Ploppi

Tälle taitaa ehkä jossain olla oma ketju, tälle kaksoistutkinnolle.. Uskoisin näin :D nyt en kyllä jaksa etsiä..

Mutta siis jos sulla vaan aikaa riittää ja jaksamista niin kyllä sä voit jo opiskelujen aikana käydä sen psykologian pakolliset kurssit ja sillä pääsee kirjoittamaan. Niin ja äidinkieli taitaa olla pakollinen kirjoitettava...

jennamaria

Juu, äikkä on ainoa pakollinen, jos lakkia havittelee. Ainakin ihan tavallisesti ku lukiota käy, mutta luulisin, että myös kaksoistutkinnossa.

Kepatäti

Äidinkieli on pakollinen aine kaikille, oli sitten tavisabi tai kaksoistutkintolainen. Lisäksi kaikille on pakollista kirjoittaa yksi pitkä aine, yleensä se tarkoittaa kai nykyään englantia. Toki mahdollista kirjottaa pitkä ruotsi tai pitkä matikka (en tiiä onko muita), jos osaamista riittää.

Kaksoistutkintolainen saa kirjoittaa ihan mitä huvittaa, vaikka ei ois käynny ollenkaan kyseisen aineen kurssejakaan. Eli esim. joku kakskielinen (Esim. saksa toinen äidinkieli) vois ihan hyvin kirjottaa saksan vaikkei sitä ole lukenutkaan, mutta osaa sitten muuten vaan. Ite en esimerkiksi ole käynnyt kaikkia pakollisia äidinkielenkursseja, koska en vaan kestäny sitä opettajaa :lol:

Ylioppilastutkintoa voi toki myöhemmin laajentaa esim. kirjottamalla psykan, mutta ylioppilaaksihan sä tuut jo siinä vaiheessa kun saat äikän+pakollisen pitkän aineen ja 2 " vapaasti valittavaa" ainetta kirjotettua hyväksytysti.

[color=olive][size=9]Teen tästä ketjusta yleisen kaksoistutkintoketjun, koska en haulla sellasta ainakaan löytänyt[/size][/color]

Ploppi

Ahaa, yllättäen muistini petti...Jälleen :D

Tosiaan minä tähän juttuun olen lähtenyt ja tarkoituksena on kirjoittaa äidinkieli, ruotsi, englanti ja yhteiskuntaoppi. Matematiikkaan en mene ikinä koskemaan pitkällä tikullakaan koska olen siinä ihan uuno. Psykaa olen lukenut yhden kurssin ja sitä voisi harkita joskus myöhemmin lukevansa muutaman kurssin lisää :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat