Kesätyöläisen valinnanvapaus? - Työ ja opiskelu

Kepatäti

Kesätyöntekijät yleensä otetaan korvaamaan vakinaisia loman ajaksi eli kyllä kesätyöläisellä noin periaatteessa on ihan samat velvollisuudet kuin normi työntekijällä eikä ole vain mikään "ekstraaja". Tietty mahdollinen harjoitteluaika tai jos tekee esim. työharjoittelua niin asia erikseen.

Kommentit (1)

antsuu

Oon yrittänyt netistä ja liiton lehdistä etsiä tietoa mm. siitä, voiko kesätyöläinen sanoa esimiehelleen, ettei mene esim. juhlapyhiksi töihin? Mulla on tässä ongelmallinen tilanne, että olen kyllä täysikäinen, ja menen kaupungille kesätöihin vanhainkotiin. Osastonhoitaja on siellä aika **** ja laskee kesätyöläiset "oikeiks" työntekijöiks, vaikkei niin mun mielestä sais tehdä. (esim. illassa pitää olla kaksi, hän laittaa iltaan yhden "oikean työntekijän + kesätyöläisen...). Siispä mietin, voinko pyytää juhannusta vapaaksi, vai onko myös kesätyöläiset velvoitettu tekemään juhlapyhiä? Toinenkin viikonloppu pitäs saada kun festariliput jo hankittu.. Viime kesänä olin samassa työpaikassa, mutta oh oli eri, eikä mun tarttennu tehdä kun aamuvuoroa ma-pe.
Ja TOTTA, voin kysyä sitä itse osastonhoitajalta ja neuvotella mut haluisin teidän mielipiteitä ennenkuin meen sen kanssa tappelemaan :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat