Terveydenhoitajaksi haluavat/opiskelevat. - Työ ja opiskelu

amethystine

00000

Kommentit (13)

kami

Itse olen kiinnostunut alasta ja olisi kiva saada tietoa pääsykokeista ja opiskelusta. Olen lukiossa viimesellä luokalla, joten haku on pian edessä. :) Olis myös kiva jos löytyis joku muukin alasta kiinnostunut. :)

amethystine

Itse olen sairaanhoitajaopiskelija, ja ainakin meidän AMK:ssa oli samat pääsykokeet myös terkoille. Niin pääsykokeet kuin nuokin käytännöt toki vaihtelevat ammattikorkeakouluittain, mutta meillä pääsykokeissa oli:

-Kirjallinen koe (englanti, ruotsi ja matematiikka)
-Yksilöhaastattelu (eis siis mitään psykologin haastattelua, vaan ihan opettajien)
-Ryhmäkeskustelu

Pisteytys taisi mennä tuossa järjestyksessä 25p, 20p, 20p, eli yhteensä 65p.

Ja opiskelustakin voin vähän sanoa, kun terveydenhoitajat käyvät aika paljon saman koulutuksen kuin mekin, lisänä 30 op terveydenhoitajaopintoja. Eli töitä on paljon, kirjallista tuottamista ja laajojakin tenttejä. Käytännönopiskeluakin onneksi ihan mukavasti, mutta voimia kuluttavat kyllä nuo ainaiset laajat raportit yms. Meillä terkkaopiskelijat pitävät mm. lasten satupäivän ilmeisesti toisena vuonna, ja sen satupäivän suunnittelevat ja toteuttavat täysin itse.

Tässä nyt jotain, toivottavasti siitä jotain hyödyllistä saa irti. :)

Ametisti

Täällä saa varmaan kysellä sairaanhoitajan koulutuksestakin..? Amethystine, oletko kuinka tykännyt opiskelusta sairaanhoitajaksi? :) Onko sulla ollut työharjottelua? Itse haen nyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi :)

Emilie