Tampereella opiskelua - Työ ja opiskelu

Snaelaug

Tästä ei tainnutkaan olla omaa ketjua, ainakaan haku ei löytänyt.
Joten kokemuksia Mansesta opiskelukaupunkina, ja eri kouluistakin ois kiva kuulla, kiitos :)

Kommentit (4)

arc-en-ciel

Mä opiskelen tällä hetkellä kyseisessä kaupungissa avoimessa yliopistossa, muutin tänne poikakaverin kanssa tänä syksynä. Keväällä olisi sitten tarkoitus hakea yliopistoon varsinaiseksi opiskelijaksi.

Mutta Tampereesta opiskelijakaupunkina...

Asuntotilanne on huono näin tyhjähkön kukkaron kannalta katsottuna. TOASin kämppiin (yksiö/perheasunto) on piiiitkät jonot, mutta soluihin kuulemma pääsee nirsoilematta nopeastikin. Me löydettiin oma kämppämme parin kilsan päästä keskustasta yksityiseltä, tosin vuokra on kallis.

Julkinen liikenne toimii hyvin, busseja tuntuu kulkevan tarpeeksi ja lippuhinnat on vielä kohtuulliset (2e kertalippu). Opiskelijakortillisille on tarjolla alennuksia ihan kivasti, opiskelijaystävällisiksi itseään mainostavia baarejakin löytyy. Töitä on jonkun verran tarjolla sellaisille, jotka opintojen ohella ehtivät niitä tehdä.

Enpä nyt äkkiä muuta mainittavaa keksi, ehkä joku muu täydentää. :)

enkelin

opiskelen neljättä vuotta TTY:llä ja olen koko ajan asunut hervannassa. kokemusta löytyy yksityisellä asumisesta, toasilla asumisesta sekä opintantereella asumisesta. yksityisellä on hervannassakin kallista asua, varsinkin jos asuu yksin. solun saa toasilta nopeasti, yleensä vähintään parissa kuukaudessa syksyisinkin, muuten sen saa yleensä heti. yksiötä joutuu jonottamaan kohteesta riippuen vuodesta kahteen vuoteen, itse jonotin kaksi vuotta hervannasta yksiötä. opintantereelle pääsee asumaan asunnontarpeen mukaan. eli jos on muuttamassa tampereelle, eikä kämppää ole, niin tuolta kannattaa kysellä.
teekkareilla bileet on tunnetusti hyviä, jotain löytyy joka viikolle. yleensä kaikki opiskelijat on tervetulleita muidenkin koulujen bileisiin.
baareissa on hyviä tarjouksia varsinkin keskellä viikkoa opiskeiljoille.
koululla on halpaa syödä, ruoka maksaa 1,70-2,55 riippuen siitä, mitä haluaa syödä. ruokaloista jokin on auki myös viikonloppuisin, eli jos asuu lähellä koulua, voi helposti piipahtaa siellä syömässä, itse harrastan tätä melko usein.
mitään valittamista ei oikeastaan ole, tampere on hyvä paikka asua, myös tää hervanta!

Emmily_

Mä oon asunu Tampereella about 6 vuotta ja tykkään tosi paljon! :) Ammattikoulun kävin Hervannassa ja nyt TAMKissa opiskelen, mikä on aivan mahtava koulu! :)
Ite muutin Tampereelle nimenomaan Tampereen takia, tykkään jotenkin tosi paljon tästä kaupungista! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat