Jyväskylä opiskelijalle - Työ ja opiskelu

shalaa

Eli oon lähössä syksyllä jyväskylän yliopistoon lukemaan suomen kieltä, ja tahtoisin tietää, millainen kaupunki jyväskylä on opiskelijalle. kiitos vastauksista jo etukäteen. :)

Sivut

Kommentit (32)

TaskuMyy

JKL on nimensä mukaan opiskelija kaupunkin.
Kallishan on se on asua(voi vertaa vuokria kohta etelä-suomen tasolle). Paljon siellä nuoria on, ko opiskelija kaupunki.
Hyvät harr. mahd. jne :)

Lukretia

Mahtavaa, että tulet opiskelemaan suomea Jyväskylään! Minulla alkaa ensi vuonna viides vuosi, ja ainakin suomen opiskelusta minulla on vain hyvää sanottavaa. Henkilökunta on ihan mahtavaa, kurssit kiinnostavia, oppiaineen rakennus vanha ja viehättävä.

Muutenkin Jyväskylä on ihan paras kaupunki. Kulttuuria ja harrastusmahdollisuuksia ja lenkkipaikkoja on. Yliopistolla järjestetään myös paljon kiinnostavaa ohjelmaa, esim. stand upia, improvisaatioteatteria, musiikkia jne. voi käydä katsomassa.

Msuh

Viime talvena kävimme lukiosta päin tutustumassa Jyväskylään opiskelukaupunkina. Sekä yliopiston että amk:n puolen opiskelijat kehuivat kaupungin mahdollisuuksia maasta taivaisiin: niin bilettäjille kuin rauhallisemmista tapahtumista pitäville löytyy kuulemma aivan yhtä lailla mahdollisuuksia vapaa-ajan vieton suhteen. Edellä mainituista harrastusmahdollisuuksistakaan ei ilmeisesti ole pulaa. Oppilaat pitävät yhtä kouluajan ulkopuolellakin kaikenlaisten tapahtumien merkeissä.

Mainospuheet tehosivat ainakin minuun ja ensi keväänä aionkin hakea opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon :)

Potaatiton

Reilun kaksi vuotta olen Jyväskylässä asunut opiskelijana ja enpä nyt oikein tiedä miten se eroaa muista suurista kaupungeista... Itse lähden tämän kuun lopussa pois sieltä, koska siellä alkaa käymään piirit liian tutuiksi ja muutenkin ehkä paikka on suht. pieni.

Lukretia

Tsein, suomen kieltä opiskellaan Seminaarinmäellä. Mukava ympäristö - mieluummin opiskelen siellä kuin joissakin toisissa yliopiston kohteissa, jotka ovat ehkä uusia ja moderneja mutta kovin kolhoja.

Msuh

Löytyykö täältä ketään JKL:n yliopiston psykologian koulutusohjelmaa läpi kahlaavaa?

Itseä kiinnostaisi tuo aine suunnattomasti ja olisi mukava kuulla mielipiteitä; ihan kaikenlaisia :)

Emmily_

En jotenkin tykkää ko. kaupungista yhtään! :? Ensinnäkin liian pieni mun makuun ja kaiken lisäks ihmiset on tosi sisäänpäinkääntyneitä ja ylimielisiä! On olevinaan jotenkin niin kaupunkilaista siellä..! :D

Msuh
jennamaria
Hei ollaan samiksiii! :D [size=9]hyi ku kauhea sana.[/size]

Ehkä ollaan sitten joskus tulevaisuudessa samalla alalla :wink:

Tsein: Minuu kanssa karmaisee se matikkaosuus. Silloin siellä tutustumispäivillä saatiin selailla jokaisen koulutusohjelman pääsykoekirjoja. Itse psykan kirja vaikutti kovin mielenkiintoiselta, mutta se matikka, yrh. Olen siinä aineessa ihan käsittämättömän puusilmä. Yksinkertaisia asioitakin joutuu jankkaamaan useita kertoja, ennen kuin kalahtaa kalloon :roll: Onko siitä monta vuotta kun hait? Miltä ne psykapuolen kysymykset vaikuttivat?

TaskuMyy
Emmily_
En jotenkin tykkää ko. kaupungista yhtään! :? Ensinnäkin liian pieni mun makuun ja kaiken lisäks ihmiset on tosi sisäänpäinkääntyneitä ja ylimielisiä! On olevinaan jotenkin niin kaupunkilaista siellä..! :D

No joo, eiköhän kaikissa isommissa paikoissa ole sama vika!
Esim. Hki, Tku jne...

Emmily_
TaskuMyy
Emmily_

No joo, eiköhän kaikissa isommissa paikoissa ole sama vika!
Esim. Hki, Tku jne...

Ei todellakaan! Ainakaan Tampereella! J-kylässä olettaisin sen johtuvan siitä että suuri osa niistä nuorista siellä on muuttanu jostain lähistön pikkukaupungeista sinne, ja on sitten niin khuulina siellä cityssä..

Lukretia

Ehkä johtuu siitä, että olen itse syntyperäinen jyväskyläläinen, mutten ole huomannut mitään ylimielisyyttä. :)

Joo, tosiaan tuo Seminaarinmäki on kyllä aika hyvällä paikalla keskustaan ja muuhun kaupunkiin nähden. Tosin nyt kun itse asun toisella puolella Jyväsjärveä, olisi esimerkiksi Ylistölle lyhyempi matka. :P

Msuh

Tsein: Ei kyllä jaksa ymmärtää, mitä se tilastomatematiikka liittyy koko aineeseen paljoakaan :roll: Toivottavasti itsellä ei tule siihen tulevaisuudessa kouluun pääsy tökkäämään, psykologiaa nimittäin haluan intohimoisesti päästä lukemaan :)

Ihan muuten mielenkiinnosta; mille alalle olet päätynyt / päätymässä, kun tuo psyka ei onnistunutkaan?

TaskuMyy

Mieh tuas kävin reilu vuos sit TRE:lla ja n. 2v sitten hesassa ja aika kylmän olosta porukkaa oli :x Ite sain sen kuvan.. mutta jokainen saa omanlaisensa kuvan. :)

Msuh

Tsein: Hyvältä kuulostaa. Itselläni on samansuuntaiset haaveet. Onneksi lasten kanssa on mahdollista työskennellä niin monella alalla, ettei maailman luulisi kaatuvan, vaikka suunnitelmia joutuisinkin muuttamaan.

VanishingLight

Hiphei, minäkin liityn jyväskyläläisiin ensi syksynä :D Lähden lukemaan kemiaa tuonne Mattilanniemeen. Kovin vain tuntuu olevan ruuhkaa noilla opiskelija-asuntosäätiöillä... :s alkaa jänskättää miten kämpän kanssa käy. Olen kyllä etsinyt myös yksityiseltä, mutta kovin kalliita ovat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat