opiskelijakortti - Työ ja opiskelu

kissa89

aattelin kysästä täällä että, kun kaverillani on opiskelija-kortti, mutta nyt hän on muuttanut toiselle paikkakunnalle eikä enää käy koulua vaan töissä. niin tässä hän mietti pitäisikö uusia kortti, kun siitä saisi niin hyviä alennuksia vaikka ei opiskele enää mitään. niin hän vain tuumi että pystyykö sitä kukaan tarkistaa jos näyttää jossain korttiansa mistä saa alennusta?
ja meneekö sieltä hänen entisestä koulustaan tieto tuonne opiskelijakortti-yhtiöön?

ajattelin kysästä itse täällä mitä te tuumitte.
:roll:

ja perustin myös tälläsen yhteisön, kun haku ei löytänyt tästä aihetta.

Sivut

Kommentit (28)

Tsein

Opiskelijakorteissa on käsittääkseni aina lukuvuositarra. Se on se, mitä esim. julkisissa kulkuvälineissä vahdataan. Niistä näkee onko kortti tämän vuoden vai vanha. Tarraa taas ei saa ellei ole jonkun oppilaitoksen kirjoilla. Oishan se tosi kätevää, jos kaikki ihmiset ois ikuisia opiskelijoita ja vilauttelis vaan kortteja riippumatta siitä kuinka monta vuotta sitten on lakannut olemasta opiskelija.

kissa89

niin :wink: mutta hän miettii tuolla että maksaako tuon laskun kun tuli hänen s-postiinsa ja saa uuden tarran. mutta luulisin itse että siitä menisi tieto koulusta sinne yhtiöön, tai päinvastoin jos he kysyvät opiskeleeko kyseinen henkilö siellä. :oops:

Tsein

No ei "niillä" ole aikaa kysellä jokaisen kortinhaltijan opiskelijastatuksen perään. Se on koulu, joka pitää kirjaa siitä kuka on opiskelija ja kuka ei. Nimenomaan koulun päässä voi narahtaa, jos sieltä hakee opiskelijatarran eikä tietoja opiskelijuudesta löydykään järjestelmästä.

Mistäköhän ystäväsi meinasi tuon tarran hakea laskun maksettuaan?

Tsein

En minä ainakaan tiedä. Itse on aina joutunut hakemaan sen tarran opintotoimistosta/koululta, jossa tarkistetaan, että maksu on maksettu. Luulisi, että hän itse tietää mistä on tähän asti tarran saanut.

Tsein

Varmaankin koululla tai korttifimalla on asiasta ohjeet, joten mitä jos koittaisit(te) etsiä ne. Helpottais jos tietäis mistä oppilaitoksesta ja korttifirmasta on kyse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat