Henkilökohtainen avustaja - Työ ja opiskelu

TaskuMyy

Onko kellään kokemusta ks. työstä?

Itseäni kiinnostaisi ks. työ ja mietinkin pistäväni hakemusta eräällä ihmisille joka kaipaisi henk.koht. avustajaa :)
Mutta olisi kiva kuulla toki vähän kokemuksia.. :)

Kommentit (13)

marimma

Mun pää ei ehkä kestäis tota. Vaikka oliskin ihan melko itsenäinen avustettava niin silti. Tossa hommassa kuitenkin kemioitten pitää olla just eikä melkein, sekä ymmärrys kohdallaan sekä että puolilla. Oon monta kertaa miettinyt että lähtisinkö, täälläkin kun on muutamat yksityishenkilöt jotka sitä tarviis ihan vaan pari tuntia päivässä, mutta oon tullut siihen tulokseen että siinä on liikaa pölkyllä, niin sen avustettavan olot kun munkin olot. Asia ois eri jos "kuuluis perheeseen" heti alusta asti, eli tuntis olonsa kotoisaks ja niin edelleen.

TaskuMyy

Itseäni kiinnostais tosi paljon, koska on kuitenkin ihmisläheinen työ ja haluisin auttaa sitä ihmistä niin pitkään kuin mahdollista, että hän pystyisi kotona olemaan.. :)
Toki rankkaa se olisi! Sekä fyysisesti, että etenkin henkisesti.. mutta silti kiehtois :)

marimma

Juu kyllä mullakin on se auttaminen aina ollu verissä, mut toi oli jotenkin sellain mihin en uskaltais päätäpahkaa lähteä. Pitäis kokeilla joku viikko että tuleeko toimeen avustettavan kanssa ja kattoa sit vasta miten jatkaa. Jos on molemmista hyvä olla niin sitten voisin jatkaa :)

TaskuMyy

Toki plajon kemia juttu, mutta sama pätee hoitokodeissakkin, toisten asiakkaiden kanssa tulee toimeen toisten ei.. mutta silti pakko hoitaa :)

TaskuMyy

Tuli ilmoitus eräältä ihmiseltä, ja pyysi haastikseen missä keskustellaa palkoista, vuoroista jne :roll:
Nyt vain arveluttaa, että pitäisikö lähteä :roll:

muikkunen

Työskentelin koko viime kevään henkilökohtaisena avustajana naisella, jolla oli MS-tauti. Mun työ oli enimmäkseen ruuanlaittoa, siivousta, kaupasa käyntiä, jne. Eikä siihen kuulunut mitään kovin raskasta, esim. nostelua.
Mä pidin työstä kyllä erittäin paljon ja tultiin hyvin juttuun avustettavan kanssa. Palkkakin oli ihan mukava opiskelijan kukkarolle. (kunnan maksama)

TaskuMyy

Miulla se juttu sit peruuntu, kun ilmoittti että pisti vahingossa kaksi haastatteluaikaa päällekkäin, miun ja yhden toisen.

Mutta tätä naista pitäisi vahtia 24/7 :)
Että kuuluu nostot, siivoominen, eläintenhoito, lasten hoito, sen naisen hoito, ruoan laitto, kauppakäynnit ym..

celia

Hoidan työkseni tällaisia ihmisiä joilla on myös sitten henkilökohtaisia avustajia ja saattajia. Itse en kyllä kenenkään henkilökohtaiseksi avustajaksi alkaisi ikinä. Palkkakin on niin huono. Toki opiskelijalle se homma sopii, mutten olisi alkanut edes opiskellessani. :roll:

mamelukki

TaskuMyy harmitti että noin kävi, mutta kuulosti toi sun kuvaus aika rankalta. Itse hoidin pari vuotta taakse päin yhtä 85-vuotias naista, kävin kaupassa, siivoilin ym.
Olin silloin niin nuori, että olin duunirundi-nimisen jutun kautta auttamassa naista ja sain 10 euroo vko. Vuoden jälkeen lopetin kun en nähnyt mitään järkeä tehdä työtä tuolla palkalla.

Sharm

Täällä ilmottautuu yks henkilökohtanen avustaja! Mun avustettava on pyörätuolissa istuva tosi vireä mummu. :) Tullaan hyvin juttuun ja oon tykänny työstä. Ei mulla valittamista palkastakaa oo (päivätunnilta n. 10e ja yötunnilta 12e).

Työnkuvaan ei kuulu mitään nostelua, pesemisiä yms, vaan ne hoitaa kotihoito. Mun kuuluu vaan iltaisin autella hänet sänkyyn ja yöllä (ja aamulla) käyttää vessassa. Päivällä käydään joskus kaupassa taikka muilla asioilla. Oon myös pessy ikkunat hänen kotoaan ja muuta tämmöstä pientä.

kurppanen

Kerro ihneessä vielä nimikin avustettavalle niin perfect, melkosia hölösuita täällä kyllä..

no hyvä tietää ettei taatusti vahingossakaan avustajan hommiin ota..(ja kyllä, ei ole vaikea selvittää kuka tännekin suutaan aukoo).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat