Työkaverit - Työ ja opiskelu

lily

Millaisia työkavereita teiltä löytyy? Onko työpaikallanne "Kuppikuntia"? Tapaatko työkavereitasi vapaa-ajallakin vai vaihdatteko töissäkin vain pakolliset tervehdykset?

Olen ollut nykyisessä työpaikassa nelisen vuotta ja alusta alkaen on ollut hyvä henki työkaverien kesken sekä töissä, että vapaa-ajalla. Aloittaessani koko porukka pomoa lukuunottamatta oli alle 30 ja käytiin usein yhdessä istumassa iltaa ja bilettämässä. Vuosien varrella porukka on vaihtunut, mutta kaikkien kanssa ollaan edelleen yhteyksissä, vaikka ollaan hajaannuttu eri puolille maailmaa ajan kuluessa. Tällä hetkellä ensimmäistä kertaa porukkahenki on hieman kateissa, koska ikähaarukka on muutosten myötä noussut. Jäljellä on enää lisäkseni muutama nuori, mutta meistä on hitsaantunut vieläkin tiiviimpi porukka ajan kanssa. Kuppikuntia ei varsinaisesti ole ollut, paitsi aina uuden pomon ilmestyessä on joukolla puhuttu paskaa selän takana, mutta ajan kanssa ollaan sopeuduttu ja sovittu. Haikeudella odotan sitä päivää kun valmistun ja pitäisi hankkia oikeita (=oman alan) töitä, vaikka luultavasti tuoltakin jää elinikäisiä ystäviä ainakin yksi.

Miten teillä muilla?

Sivut

Kommentit (34)

Snaelaug

En oo kauaakaan vielä tuolla töissä ollut, mut sen käsityksen oon kuitenkin saanut et mä oon nuorista vanhin, pieni osa on sit ihan aikuisia. Pomoista ainaki toinen on mua vähän vanhempi.

Kaikkien kanssa tuun kyllä toimeen, mut nää sitten ketkä kauemmin on ollut siellä töissä, niin tuntee paremmin toisensa. Ihan varsinaisia kuppikuntia ei kuitenkaan oo. Yleisesti ottaen on on hyvä ilmapiiri ja kaikki tulee toimeen toisiensa kanssa, ainakaan vielä en oo havainnu et kukaan ketään karsastais :) Ketään heistä en entuudestaan tunne, mut ehkä tolla porukalla vois lähtee iltaa istumaan, jos sellanen mahdollisuus joskus tulee. Paitsi et osa porukasta on sitten alaikäisiä, sekin tuli aivan yllätyksenä :lol:

shazzer

Minun nykyisessä työpaikassa minä oon huomattavasti nuorin porukasta. Keski-ikäkin on jotain yli 50(!) ja minusta seuraavaksi nuorin on siellä neljänkympin hujakoilla (itse olen parikymppinen.) Ja tuolla siis huutava pula nuorista!

Työkavereiden kanssa tulen oikein hyvin toimeen vaikka kahden kanssa pääasiallisesti töitä teen. (monta eri pistettä)
Eipä kauhean paljon hengailla vapaa-aikana :lol: Mitä nyt tervehditään kun nähdään tai jos jossain vaikka kaupassa niin toki vaihdetaan muutama sana.

Entisessä työpaikassa oli minun ikäluokkalaisia. Tulin heidänkin kanssaan oikein hyvin toimeen, ja joskus jutellaan vaan jossain irc-galleriassa tai facebookissa. Noin muuten ei olla vapaa-aikana juurikaan tekemisissä.

Onneksi kaikki tulee kaikkien kanssa toimeen. Työkaverista selän takana puhuminen on todella P:stä, vaikka myönnän itsekin joskus siihen syyllistyneeni ja myös minusta on puhuttu. Tämäkin entisessä paikassa ja toivottavasti ei tarvis enää.

Tsein

Meillä on periaatteessa hotellilla kolme eri työntekijäryhmää: siivoojat, joihin itse kuulun, respan työntekijät ja keittiön työntekijät. Respalaisten kanssa tulee jonkun verran päivien aikana oltua yhteydessä, mutta muuten nää kolme ryhmää on ihan erilliset. Kaikilla on omat taukohuoneet, työajat ja jutut. Siivoojaporukka on kuitenkin melkolailla yhtenäinen. Vaikka puolet porukasta on ollu samassa paikassa ennenkin töissä niin miusta ainakin uudet on otettu mukaan joukkoon mainiosti. Ei oo mitään "me ollaan vanhoja eikä puhuta teille"-juttuja.

Niin tiiviitä ystävyyssuhteita en kyllä itse ole pystynyt tuossa porukassa kuitenkaan solmimaan, että näkisin työkavereita vapaa-ajalla. Johtuu pääosin siitä, että toisia siivoojiakaan ei näe päivän aikana kuin aamulla tullessa ja iltapäivällä poislähtiessä. Päivät tehdään kerroksilla töitä itsenäisesti, jos nyt vaikka välillä käydäänkin auttelemassa toisten kerroksilla, jos omalla ei pääse töitä tekemään. Siinä ei ehdi sillä tavalla tutustua ihmisiin, että pääsisi ystävyys kehittymään. Itsellä ainakin se ottaa aikansa ja vaatii yhdessä olemista tai toisen osapuolen älytöntä sosiaalisuutta.

Seläntakana puhumista en oo mitenkään suuressa mittakaavassa huomannu. Kyllähän sitä tulee kirottua vuorolistoja ja joskus sitä, miten joku ei ole täyttänyt siivouskärryjä valmiiksi edellisenä iltapäivänä jne. mutta ne on sellaisia "pikkujuttuja". Ei mitään säännöllistä, jostain ihmisestä pahaapuhumista tai vastaavaa. Ainakaan tänä kesänä. Viime kesänä ehkä hieman parista tyypistä, mutta he kyllä omalla käytöksellään sen aiheuttivat eikä asiat olisi siitä parantuneet, vaikka olis suoraan puhuttukin, ettei tykätä nyt jostain asiasta, mitä toinen tekee.

Puutarhis

Meidän yrityksessä on 2 työntekijää itseni lisäksi. Toinen miehistä on n. 40 v. ja toinen on yli 50-vuotias. Tämä lisäksi olen nainen.

Mä en koe mulla olevan oikeastaan mitään yhteistä heidän kanssaan. Heidän lähtökohtansa ja mielenkiinnon kohteensa ovat sen verran erilaiset, että useimmiten tekee mieli haukotella kahvipöydässä tai jättää koko "yhteiskokoontuminen" väliin. En siis koe minkäänlaista mielenkiintoa kanssakäymiseen heidän kanssaan työpaikan ulkopuolella. Pääsääntöisesti tulemme toimeen, mutta olisin mieluummin sellaisessa paikassa töissä, jossa edes jollakin olisi samankaltaisia ajatuksia kuin minulla... Iästä riippumatta.

JJEMMY

Meillä on huippu ilmapiiri ja tykkään kovasti :) Enkä ihmettelis et varsinkin nyt kesällä vietettäis vapaa-aikaakin yhessä ainakin muutamien kanssa. Jos työkaverit ei olis noi ihania ja mukavia ni en varmaa jaksas tota p*ska duunia ollenkaa :lol:

Susannna

Mä olen ollut vasta pari viikkoa tuossa työpaikassa, joten on ihan luonnollista ettei oo aivan vielä porukkaan päässyt täysin mukaan. Mutta päivä päivältä enemmän. Esimiehen lisäksi työntekijöiden joukossa on vain yksi mies, ja naisia onkin sitten viiskymppisistä mua nuorempiin. Varsinkin mun ikäisten kanssa tuun hyvin toimeen, ja nuo vanhemmat on sitten semmosia ikäänkuin "äidillisiä" hahmoja, joilta on mukava kysyä neuvoa. :D

Ilmapiiriä on ainakin tässä parin viikon aikana huonontanut ihan tajuton kiire ja stressi, jonka takia ei oikein ehdi jutella töissä mistään muusta kuin työasioista ja niitäkin vain huudellen ohimennen.

Lisäksi tunnen oloni hieman erilaiseksi tuossa joukossa, kun lähes kaikki muut polttavat, ja minä en, ja he käyvät sitten keskenään tupakkatauoilla ja jään niistä jutuista täysin ulkopuolelle..

tata

Joo-o, löytyy todellakin kuppikuntia. Tai on porukka täällä ystävällistä ja auttaa jos osaa (monta eri "vaihetta" ja erityyppisiä hommia), mut huomaa silti kuppikunnat selkeesti. Onhan se ihan luonnollista, että lähimmistä työkavereista tulee sit kans niitä lähimpiä joitten kanssa tulee toimeen paremmin ehkä ku muiden, mut oon huomannu (tai sit vaan kuvittelen), et katotaan ikään kuin nenänvarttaan pitkin jos menee uuteen hommaan eikä alkuun kunnolla hallitse sitä :roll:

Sillon, kun mä pari vuotta sit tulin eka kertaa tähän taloon (oon ollu tällä firmalla ennenki töissä, mut eri toimipisteessä), mut otettiin kyl tosi kivasti vastaan kerroksessa :) Ja vieläki vaikka oon nyt vuoden tehny iltatöitä ja tän kesän muissa hommissa, ne saman kerroksen ihmiset moikkaa mihin pari vuotta sit menin :)

tata
Snaelaug
[size=9]sori OT mut [color=green]tata [/color]minkä alan firma se on missä sä oot? :D[/size]

[size=9]Varastohommia, tavaraa asiakkaille ja tällee. Kauheen julkisesti en viitti kiekua ku sit mut tunnistais liian hyvin ja varmasti :D[/size]

terry
Emmily_
terry
Työkaverit kyllä viihtyvät keskenään, mutta eivät ota mua mukaan. :roll:

Hööh, miksi..? :(

Kenties aistivat, etten ole kovinkaan kiinnostunut heistä, vaikka esitän normaalia. :)

Emmily_
terry
Emmily_
terry
Työkaverit kyllä viihtyvät keskenään, mutta eivät ota mua mukaan. :roll:

Hööh, miksi..? :(

Kenties aistivat, etten ole kovinkaan kiinnostunut heistä, vaikka esitän normaalia. :)

Miks niiden sitten pitäis ottaa sut mukaan..?? :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat