Työpaikkakeskustelua - Työ ja opiskelu

marimma
celia
marimma: Minun tietääkseni raskaana olevaa ei saa erottaa? :-s Esim. YT-neuvotteluissa viimeisenä lähtee raskaana olevat ja luottamusmies.

Se on taas siitä kiinni mistä syystä ne erottaa.
Toiseks mulla on vieläkin koeaikaa alla, joten se nyt on ihan sama jos ne keksii sinne vaan "huolimaton" syyn vaikka johtuu raskaudesta.
Mutta kun se työkyvytön tulee siitä selästä joka on ihan luonnostaan tällänen p*ska niin siinä on kyllä ihan selkee syy eikä ne varmaan missään vaiheessa saa koko raskaudesta tietää..

Sivut

Kommentit (155)

Puutarhis
Annabel
Emmily_, palkkaa saan 8 €, mikä on mun mielestä tosi vähän koska olen ollut siellä tosiaan kohta jo kolme vuotta. Alotuspalkkakin on uusilla työntekijöillä n. 7,60.. Työ on sellasta asiakaspalvelu/ toimistotyötä.. Ajanvarausta, golf välineiden myyntiä ja sellasta. Vaikeeta selittää :)

Monesti palkankorotusta ei saa, jos sitä ei pyydä. Asiasta voisi mennä pomon kanssa asiallisesti keskustelemaan ja kertomaan, että koska omasta mielestään on ansainnut sekä on työskennellyt niin ja niin kauan yrityksessä, että mielestään ansaitsisi palkan tarkistuksen.

Emmily_

Ok. :) Kuulostaa ihan mukavalta työltä, mutta onhan se kyllä niin että palkka vois vähän isompikin olla kun kerran jo kolme vuotta olet siellä ollutkin..

Emmily_

^Joka työpaikassahan on tietysti ihan omat käytäntönsä asioista, mutta omasta toimisto-kokemuksestani voin kertoa että minulla oli

:arrow: Osin joustava työaika
:arrow: Tauot sain pitää kun halusin
:arrow: Ei ollut mitään leimaamisia sun muita
:arrow: Oma tietokone, sähköpostiosoite jne.

Susannna
celia
Susannna
Oli vain melko mielenkiintoista huomata, että yhtenä perjantaina olen töissä viidestä kahdeksaan illalla, käyn välillä kotona ja menen taas kahdeksi yöllä töihin.. No. Kai sellaiseenkin tottuu.

Aika kumma vuoro. :shock: Minkä alan töitä?

Olen töissä isolla huoltoasemalla, joka on auki 24/7.

Puutarhis
celia
marimma: Minun tietääkseni raskaana olevaa ei saa erottaa? :-s Esim. YT-neuvotteluissa viimeisenä lähtee raskaana olevat ja luottamusmies.

Raskaana olevat eivät sinällään ole missään erikoisessa asemassa. Jos koko firmasta pistetään porukkaa pihalle, niin siinä ei paljoa raskaudet merkitse. Työntekijää ei kuitenkaan saa äitiyslomalla, vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla ollessaan irtisanoa. Työtehtävienkin pitäisi säilyä samana äitiysloman jälkeenkin, mutta valitettavan usein kuulee vastakkaisia tietoja eli töihinpalaamisen jälkeen työntekijän työtehtävä on muuttunut huonompaan ja vanhaa ei takaisin saa.

marimma

Mun työtodistuksessa ei lue irtisanomissyytä vaikka työkkärintätikin sano että pitäis olla. Samoin äiti sano. Ja nyt vasta koitin lukea ja tavata tota kunnolla, mutta ei.. Ei niin mitään sanaa.. :x

fiodia

Hui, nyt jänskättää. Pääsin kesäharjoittelijaksi erääseen oman alan (IT) firmaan ja vaikka homma onkin eniten sähköpostin välityksellä tapahtuvaa asiakaspalvelua niin silti jännittää. Kaikki edelliset kesätyöt ollu enemmän tehdastyyppisiä ja nyt ensimmäistä kertaa pääsen "oman alan" töihin ihan toimistoon eikä oo hajuakaan miten semmosessa ympäristössä kaikki asiat hoidetaan :o. Työaika on päivittäin n.6 tuntia, joskus saatan tehdä enemmänkin.

Työajat on erittäin vapaat kuulemma (mitä sekin sitten käytännössä tarkottaa?). Toimistotöissä ei yleensä oo varmaan mitään töihin tuloleimaamista vissiin? Neuvokaa amatööriä te jotka jo toimistoissa työskentelette :roll:. Onkohan siellä mulle ihan oma tietokone? Sanooko joku missä välissä ruokis pidetään vai pidänkö vaan jossain välissä?

Aivan unelmatyöpaikalta vaikuttaa kun syksyllä saan todennäköisesti jatkaa osa-aikaisena, mutta vähän hävettää mennä sinne kun ei tiedä mistään mitään..

Emmily_

Kaikenlaiset työharjoittelut on tosi hyvä keino saada jalka oven väliin. Mulla olis tänä kesänä ollu kolme työpaikkaa (2 oikein hyvää) tarjolla ja näissä molemmissa juurikin erilaisissa työharjoitteluissa ollut ja kolmas suhteilla..

Annabel

Puutarhis, mun palkka on tarkistettu viimeksi huhtikuussa, kun otin asian puheeksi.. Eipä paljoa ole muutosta näkynyt, pitänee mennä kyllä uudestaan juttusille jonkun ajan päästä.. :)

marimma

Hoplaa! Huomenna tää kaikki on jo varmaan ohi!! 8)
Ei enää töitä! Saikkuakin on nyt kolme päivää flunssan takia ja kädessä on sopimattoman paperit!

celia
Susannna
Oli vain melko mielenkiintoista huomata, että yhtenä perjantaina olen töissä viidestä kahdeksaan illalla, käyn välillä kotona ja menen taas kahdeksi yöllä töihin.. No. Kai sellaiseenkin tottuu.

Aika kumma vuoro. :shock: Minkä alan töitä?

Olipas tänään ihan perseestä työpaikan "virkistäytymispäivässä". Ennemmin olisin ollut kotona.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat