Ravintoterapeutin koulutus, missä? - Työ ja opiskelu

*misspain*

elikkä siinä se kysymys tulikin jo :D alkaa ahdistamaan jo ku ei tiedä yhtään mitä sitä haluis opiskella ja ikää tulee joka vuosi lisää.. miten te tiesitte mitä lähteä opsikelemaan? en edes tiedä mikä kiinnostaa.. :) vaikeeta, hmpf.. ja sit en oo ikinä mikään nero ollu koulussa ni seki ehkä vähän estää sitä opiskelemaan lähtöä kun pelkää jos ei pärjääkkään.. toivottavasti joku tietäis mistä ravintoterapeutti valmistuu.. :)

Kommentit (3)

Tsein

"Koulutus

Ravitsemisterapeutit ovat suorittaneet ylemmän korkeakoulututkinnon. Kuopion yliopistossa voi suorittaa terveystieteiden maisterin tutkinnon (TtM) ja Helsingin yliopistossa elintarviketieteiden maisterin tutkinnon (ETM).

Elintarviketieteiden maisterit voivat pätevöityä ravitsemusterapeutiksi Kuopion yliopistossa."

Siinä lainaus Työkkärin Avo-ohjelman ammattisivuilta. Toisin sanoen, Kuopio on ainoa vaihtoehto ja järkevämpi tie on hakea sinne suoraan kuin käydä Helsingin kautta.

*misspain*
miten te tiesitte mitä lähteä opsikelemaan?

"Tiesin vain". Lisäksi käytin välivuodet hyödyksi ja kävin katselemassa ihan todenteolla sitä ammattia, johon olin hakeutumassa eli olin työharjoittelussa alakoulussa. Siinä varmistui se ajatus, jota olin jo yläluokilta asti itse päässä pyöritellyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat