Töitä lukiolaiselle - Työ ja opiskelu

vitney

Olen epätoivoisesti yrittänyt hakea töitä jo pitemmän aikaa, mutta nähtävästi tässä kaupungissa ei ole tarjota enää minkäänlaista työtä lukiolaiselle.
Kysymykseni kuuluukin siis minkälaista työtä te muut lukiota käyvät teette ja miten olette paikkanne saaneet?
Rahapula on kova ja jostain olisi pakko saada jotain hommaa.

Sivut

Kommentit (18)

Afrodite_89

Ite olen tällähetkellä töissä Suomen Tilastopalvelussa puhelinhaastattelijana :D eli siis soittelen ihmisille ja teen niille erilaisia kyselyjä... aika ankeaa työtä se kyllä on, otan varmasti lopputilin heti kun löydän uuden työpaikan. ja ihan mol.fi:stä mä sen löysin ja sieltä sitte soiteltiin että tules tyttö koulutustilaisuuteen Nyt oon sitte parisen kuukautta siellä ollut, enkä kyllä suosittele, mutta toisaalta pakko sitä jotai on tehdä että köyhä opiskelija saa rahaa :D

anskji
Afrodite_89
Ite olen tällähetkellä töissä Suomen Tilastopalvelussa puhelinhaastattelijana :D eli siis soittelen ihmisille ja teen niille erilaisia kyselyjä... aika ankeaa työtä se kyllä on, otan varmasti lopputilin heti kun löydän uuden työpaikan. ja ihan mol.fi:stä mä sen löysin ja sieltä sitte soiteltiin että tules tyttö koulutustilaisuuteen Nyt oon sitte parisen kuukautta siellä ollut, enkä kyllä suosittele, mutta toisaalta pakko sitä jotai on tehdä että köyhä opiskelija saa rahaa :D

Tuleeko rahaa sen mukaan miten soittelee vai onko ihan "kiintee" tuntipalkka? :D

Afrodite_89

Useimmiten saan soitella sellasta haastattelua jossa on ihan kiinteä tuntipalkka, välillä saadaan tuntipalkan lisäksi provisiopalkkaa, ja joskus taas tehdään ihan pelkällä provikkapalkalla.. Viime viikollaki ku menin töihin nii pomo ilmotti että provisio on 1,5€/onnistunut haastattelu. Tämä tyttö lähti kyllä sinä päivänä ''hieman'' aikasemmin kotiin mitä olisi pitäny, ku ei siitä saanut sitä palkkaa sitten millään kun kukaan ei halunnut vastata siihen haastatteluun :D

Mo

Sain juuri puhelinmyyntihommia. Kiinteä tuntipalkka + provisiot = ei yhtään hullumpi palkka. Olen ihan tyytyväinen, viime keväänä jäin ilman työtä.

enkelin

itse en lukiolaisena saanut mitään töitä mistään. kaupat, huoltsikat ja firmat kyselin läpi, mutta keltäkään ei töitä irronnut. kesät sain olla hautausmaalla tosi surkealla palkalla, mutta oli edes jotain.
siskollani ei ollut mitään työkokemusta, ja hommasin sille työn nykyisestä työpaikastani, ottivat ilomielin sen vastaan. siskokin oli kysellyt kotipaikkakunnan kaikki paikat läpi, eikä mistään töitä saanut. se muuttaakin nyt kirjoitusten jälkeen mun luo asusteleen, jotta saa tehdä töitä.
suhteilla niitä töitä saa, valitettavasti. itselläni suhteita ei ole ollut, mutta tuuria on jonkin verran ollut matkassa. edellisen työkokemuksen avulla olen aina onnistunut saamaan seuraavan paikan, ja nyt siirryn sitten sisäisellä siirrolla eri toimipisteeseen töihin. parempi palkka ja mukavammat työajat tiedossa :D
eikä kaikilla opiskelijoillakaan helppoa ole, kolmatta vuotta opiskelen, eikä oman alan töistä ole tietoakaan... mutta kerkeäähän sitä vielä.

Emmily_

Voisinkin nyt laittaa tähän samaan ketjuun oman kysymykseni.. Elikkäs kaipaisin vähän lisätienestejä. :) Olen työelämävalmennuksessa työkkärin kautta Tiimarissa 6h/päivä, ja 5 päivää/viikko. Siitähän ei paljon rahaa heru, toisin sanoen työttömyyskorvaus + 8€/päivä. Mietinkin että olisiko kenelläkään mitään ideoita miten voisin tienata itselleni ekstraa? :) Esim. joku jälleenmyynti-juttu? Hommanhan pitäisi tietenkin olla jotain sellaista mitä pystyn ja jaksan tuon toisen työn lisäksi tehdä..
Ja käytettyjä pikkuhousujani en mielelläni myisi! :D

amnika

Juu, mä olin kanssa viime kesänä jäleenmyynnissä. Ja siel oli pohjapalkka 800 euroa ja sit päälle proviikat. Mut itse en enää ikinä halua sinne mennä. Oli ihan kamalaa mielestäni istua kopissa 8 tuntia päivässä, kun aurinko paistoi suoraan ikkunasta minuun ja oli niin kuuma ku olla ja voi. Ja tuolla missä olin viimeksi niin oli myös tosi tyhmät työnantajat et sinänsä . Mutta tänä kesänä olen menossa varmaankin henkka ja maukkaa.

Ja muuten, jos on täyttänyt 18 niin kaupan kassalle pitäis päästä tosi yvin ,tai sit mennä töihin esim. Staffpoint nimiselle firmalle, joka vuokraa tavallaan työntekijöitä eri firmoille, mutta nekin on yleensä esim. Tiimari ja tälläisin ihan normi kauppoja, mutta hauskaa kun ilmotetan vaa et nyt sinne :P Itse en ole ollut mukana siinä, mutta olen kuullut juttua niilta jotka ovat olleet mukana :)

Ja olen huomannut että esim spiceicellejin pääse suht hyvin ku moni munki kaveri siellä on. Mut pitää muistaa vaa et jos ei oo 18 täytyy olla sellases duunissa missä ei ole mitää alkoholii tai muut mitä pitäis myydä :P Tai siis et sä saa sitä myydä :P Mut jos lähellä on isompia kauppakeskuksia tai ruokakauppoja niihin yleensä pääsee hyvin esim. hylyn täyttäjiks ja näin, ehkä tylvää ja ykstoikkosta, mutta mielummin sitä ku ei mitää :P Rahaa siitäkin tulee :P

Emmily_
amnika
Juu, mä olin kanssa viime kesänä jäleenmyynnissä. Ja siel oli pohjapalkka 800 euroa ja sit päälle proviikat. Mut itse en enää ikinä halua sinne mennä. Oli ihan kamalaa mielestäni istua kopissa 8 tuntia päivässä, kun aurinko paistoi suoraan ikkunasta minuun ja oli niin kuuma ku olla ja voi. Ja tuolla missä olin viimeksi niin oli myös tosi tyhmät työnantajat et sinänsä .

Meinasin kyl ihan itsenäistä jälleenmyyntiä, en mitään puhelinmyyntiä..

vallu

[color=darkred]Oon tuossa huoltsikalla ollu jokusen kuukauden... :P Ei oo ainakaa pitkä työmatka ku takapihalla melkeen :D. Ja kesätöissä ja vähä muutenki ollu myös jäätelökioskilla.[/color]

Susannna

Mäkin oon huoltoasemalla töissä, tai siis samassa rakennuksessa on marketti, rolls, ja itse huoltoasema. Kävi kyllä todella hyvä tuuri että tuolta paikan sain. Siellä kaikilla muilla kesätyöntekijöillä on ammattikoulutausta. Mutta oikealla asenteella pääsee varmaan aika pitkälle. Soittelee, kyselee, ja hakee joka paikkaan, eikä lannistu jos ei meinaa tärpätä.

Mutta lastenhoito on varmaan yks semmonen mihin lukiolaisiakin hyvin kelpuutetaan. Kannattaa kysellä tutuilta joilla on lapsia, tai sitte pistää ihan ilmotus jonneki paikallislehteen yms. näkyvälle paikalle. Itse olin viime kesänä MLL:n leikkikenttäkerhon ohjaajana 3 viikkoa, ja samassa hommassa on myös nyt pari lukiokaveriani.

Kiira

Mie olin sillon lukioaikaan siivoojana & jaoin lehtiä. Siivoojan hommat sain hyvin sovittua työnantajan kanssa niin, että ei koulunkäyntiä haitannut. Kun oli lukuloma niin olin koko kevään töissä, mutta sillon ku oli vielä normaalisti koulua niin kävin joka ilta siivoamassa paria toimistoa, noin 2 - 3 h / ilta. Lehtien (mainosten) jako tapahtu aina sunnuntai- iltasin. Ei siitä mitää hirveitä tienannu, mutta paljon tyhjää paremmin ;)

Vierailija
Vierailija: vitney

Olen epätoivoisesti yrittänyt hakea töitä jo pitemmän aikaa, mutta nähtävästi tässä kaupungissa ei ole tarjota enää minkäänlaista työtä lukiolaiselle.
Kysymykseni kuuluukin siis minkälaista työtä te muut lukiota käyvät teette ja miten olette paikkanne saaneet?
Rahapula on kova ja jostain olisi pakko saada jotain hommaa.

Olen miettinyt täysin samaa. Joulukuusta asti ollut liikkeellä, eikä mitään!!!! Ottaa päähän ja vie aikaa tajuttomasti opiskelulta. Pikkukaupungissa entiset koulukaverini ovat kaupan kassalla tai koulunkäyntiavustajina, mutta täällä isommassa kysytään alan koulutusta/kokemusta, mitä ei saa mistään. Turhauttavaa... :/

Vierailija
Vierailija: amnika

Juu, mä olin kanssa viime kesänä jäleenmyynnissä. Ja siel oli pohjapalkka 800 euroa ja sit päälle proviikat. Mut itse en enää ikinä halua sinne mennä. Oli ihan kamalaa mielestäni istua kopissa 8 tuntia päivässä, kun aurinko paistoi suoraan ikkunasta minuun ja oli niin kuuma ku olla ja voi. Ja tuolla missä olin viimeksi niin oli myös tosi tyhmät työnantajat et sinänsä . Mutta tänä kesänä olen menossa varmaankin henkka ja maukkaa.

Ja muuten, jos on täyttänyt 18 niin kaupan kassalle pitäis päästä tosi yvin ,tai sit mennä töihin esim. Staffpoint nimiselle firmalle, joka vuokraa tavallaan työntekijöitä eri firmoille, mutta nekin on yleensä esim. Tiimari ja tälläisin ihan normi kauppoja, mutta hauskaa kun ilmotetan vaa et nyt sinne :P Itse en ole ollut mukana siinä, mutta olen kuullut juttua niilta jotka ovat olleet mukana :)

Ja olen huomannut että esim spiceicellejin pääse suht hyvin ku moni munki kaveri siellä on. Mut pitää muistaa vaa et jos ei oo 18 täytyy olla sellases duunissa missä ei ole mitää alkoholii tai muut mitä pitäis myydä :P Tai siis et sä saa sitä myydä :P Mut jos lähellä on isompia kauppakeskuksia tai ruokakauppoja niihin yleensä pääsee hyvin esim. hylyn täyttäjiks ja näin, ehkä tylvää ja ykstoikkosta, mutta mielummin sitä ku ei mitää :P Rahaa siitäkin tulee :P

Paskat, ei saa yhtään mitään!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat