Etälukio - Työ ja opiskelu

zera

Olen ihan tavallisessa lukiossa pääasiassa, mutta suoritan joitakin kursseja aikuislukiossa. Nyt minua kiinnostaisi etälukio mahdollisuus. Jatkaisin siis edelleen omassa lukiossa ja aikuislukiossa, ja siksi kysynkin, että voinko suorittaa joitakin kursseja etälukiossa vaikka olenkin jo toisessa lukiossa kirjoilla. Noilta etälukion nettisivuilta ei kauheesti tietoa siitä löytynyt (ainakaan minä en löytänyt), joten jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä!

Muutenkin voi kertoa, että mitenkäs etälukiossa opiskelu sujuu, onko kauhean monimutkaista?

Kommentit (1)

Tsein

"Kenelle
Etälukio soveltuu:

-lukiolaiselle lukio-opiskelun tueksi ja kurssitarjonnan täydentämiseksi"(OPH:n sivuilta)

"Miten?
Etälukio-opiskelu tapahtuu yleensä aikuisten lukiokoulutuksen opetussuunnitelman perusteiden ja tuntijaon mukaan. Opiskelija ilmoittautuu etälukio-oppilaitoksen opiskelijaksi ja laatii yhdessä oppilaitoksen rehtorin, opinto-ohjaajan tai ryhmänohjaajan kanssa yksilöllisen opintosuunnitelman.

Etälukiossa opiskellaan tavallisesti monimuotoisesti. Pääosa opiskelusta suoritetaan opettajan ohjaamana etäopiskeluna. Etäopiskelussa hyödynnetään oppikirjoja ja muuta kirjallista materiaalia, radion ja tv:n etäopiskeluohjelmia, ääninauhoja, www-aineistoa ja muuta verkko-opiskelumateriaalia. Opettaja ohjaa etäopiskelijaa verkossa, puhelimitse tai kasvotusten vastaanotolla. Etäopiskelija voi osallistua halutessaan myös etäkurssien lähiopetus- ja ohjaustunneille. Halutessaan opiskelija voi suorittaa jopa kaikki opintonsa verkko-opiskeluna." (OPH:n sivuilta)

Ei tuo mitenkään mahdottoman monimutkaiselta kuulosta ja ensimmäisestä lainauksesta päätellen voi olla lukion kirjoilla samanaikaisesti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat