Media-assarin jälkeen alan vaihto? Viisaammat, vastatkaa!! - Työ ja opiskelu

nimosa

Elikkä tilanne tämä: Luin itseni media-assistentiksi, jonka jälkeen päätin pitää välivuoden, koska koulu vei kaikki voimat. Aherruksen tuloksena oli kuitenkin luokan paras todistus ja stipendi, josta vieläkin olen ylpeä :D Olin vielä noin kuukausi sitten varma, että haen nyt tulevan kevään haussa ammattikorkeaan lukemaan journalismia, mutta tattadaa - nyt on ajatukset ihan sekaisin. Syy: Medianomeille ja kulttuurialan ihmisille ei ole tarpeeksi töitä ja varsinkin medianomeja valmistuu liikaa Suomen kokoiseen maahan. Olen tiennyt sen aina, mutta kiven kovaan väittänyt itselleni vastaan, että niille, jotka todella haluavat töitä, saavat niitä.
Välivuosi tipautti meitsin pilvilinnoista meleko nopiaan: Oman alan töitä todella vähän (Pohjois-Pohjanmaalla), mutta ravintola-alan hommiin on kysyntää. Olen tehnyt pääsääntöisesti ravintola-alan töitä jo kahdeksan kuukautta ja siinä ohella hieman oman alankin hommia. Niinpä mielessä kytee alan vaihto eli ts. ammattikorkeaan lukemaan restonomiksi. Kysymys kuuluukin, että onnistuuko kuinka tällainen alan vaihto, että media-assistentista restonomiksi..? Tai ylipäätään eri alaan lähteminen?
Medianomina olisi ollut ihana olla, mutta kun ei halua koulujen jälkeen kortistoon, niin ei halua.
Toki medianomeille olisi töitä etelässä, mutta kun on mies, jolla on hyvä vakkari työ, oma asunto ja kohta myös sanomme tahdon, niin lähtö etelään ei oikein enää ole helppoa, kun olot on täällä niin hyvät.

Eli pliiiiiiis!! Auttakee, kun minä haluan koulun penkille ensi syksynä ja opiskelemaan alaa, joka toisi mukanaan myös töitä!! :?

Kommentit (4)

marimma

Juu ei tosiaankaan kannata lähteä jatkamaan mediaopintoja ellet oo ihan varma että pääset töihin. Tai sitten nyt kannattaa mennä edes vaikka johonkin "sekatyöhön" tai seuraava ammatti olla jotain ihan muuta, että saat edes jostain työtä.

nimosa
marimma
Juu ei tosiaankaan kannata lähteä jatkamaan mediaopintoja ellet oo ihan varma että pääset töihin. Tai sitten nyt kannattaa mennä edes vaikka johonkin "sekatyöhön" tai seuraava ammatti olla jotain ihan muuta, että saat edes jostain työtä.

No osaakko sinä sanoa, että onnistuuko tällainen alan vaihto ammattikoulusta ammattikorkeaan? Toki on ne pääsykokeet ja muut, mutta meinaan, että kahtooko ne heti, että tuo on tollanen tyhjänpäivänen, jolla on väärä koulutuskin takana, että eipä me oteta sitä ees pääsykokeisiin...
Dääm kun joskus noidun, kun sitä ei voi jo heti alussa hakea "tavallisiin" ammatteihin, vaan haluu olla joku erikoisekspertti kultturelli, jolle ei Suomessa ole töitä :D

Olen monesti haaveillut myös töistä Ruottin puolella... Eeeipä vaan ukko innostu ja en minä yksinkään halua lähteä :cry:

marimma

Mun käsittääkseni ammattiin kuhan on se tiettymäärä niitä opintopisteitä/viikkoja (3 vuoden koulu) niin AMK:iin mennessä on ihan vapaavalintainen että lähdetkö jatkamaan sitä mitä oot opiskellut nyt, vai vaihdatko ihan johonkin muuhun :)

Ite kyllä mielummin lähtisin vaikka ammattikouluun takasin, aikuisopetukseen tai jotain ja kävisin töissä :)

[size=9](itse oon nyt työkkärin järkkäämällä 2vk:n nuorten työllistymiskurssilla. oon myös media-assari ja sano että tää n. 7-8kk:n työttömyys mikä mulla on ollu on jo siinä hilkulla että onko mun todistuksella enää mitään varsinaista arvoa vaikka kuulemma hyvä todistus onkin. Mitä pidempään työtön valmistumisen jälkeen - ala mikä tahansa- niin sitä arvottomammaks todistus käy :) Eikä oo tää meijän opettaja ihan turha täti ;) ) [/size]

angeliikka

voi vitsit! sie olet juurinkin kuin minä! Sinun kirjoituksesi on aika vanha mutta ihan pakko vastata! Elikkä minä olen ammatiltani media-assistentti, pidin välivuoden ja nyt olen syyskuussa menossa opiskelemaan ammattikorkeaan restonomiksi! Pääsykokeet meni melkein täydellisesti ja haastattelussakin haastattelija oli hyvillään siitä olin käynyt koulun loppuun vaikka ala ei minua kiinnostanutkaan :) Eli ilman muuta hae kouluun jos ala vain kiinnostaa, ja ainahan sen voi keskeyttää jos mieli muuttuu!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat