Teatterikorkeakoulu - Työ ja opiskelu

Kivessä

Mille eri aloille teidän olis tarkotus hakea? Esim. näyttelijän opintoihin, tanssijaks, ohjaajaks jne.

Sivut

Kommentit (24)

xaz

Mää mietin lukioaikoina tota yhtenä vaihtoehtona, ihan tosissaan :D
Mut en kylläkään näytteilijäpuolelle ois ollu menossa, vaan dramaturgian koulutusohjelma olis kiinnostanu. Mut sit se kaatu siihen, et en pidä itseäni erityisen taiteellisena :roll: Tai siis suomeksi: en usko itseeni tarpeeksi.

Kivessä

No mä mietin aina, et mitä hittoo mä sinne haen, kun ne ottaa kuiteski sellasia, jotka on esim. tanssinu koko ikänsä ja on oikeesti lahjakkaita. Mut aion kuiteski yrittää päästä sinne. voihan se ihme aina tapahtuu :D

Kylpyankka

Ekalla kerralla ei taida kovinkaan moni päästä, siellä taitaa olla sellanen mentaliteetti että kun tarpeeks monta kertaa hakee niin sillon todistaa niille että on tosissaan ja haluaa oikeesti alalle.

Mutta aina kannattaa yrittää, eihän sitä koskaan tiedä. Onnee pääsykokeisiin kaikille! :)

xaz

Nii-i, oon miettiny ihan samaa^
varmaan sellaset oikeestioikeestioikeesti lahjakkaat pääsee heittämällä sisään, mut pelkästään oikeestioikeesti lahjakkaat tai oikeesti lahjakkaat sit testataan et kuin monta kertaa ne jaksaa hakee uudelleen ja uudelleen :roll: ku kuitenki on saanu lukee monestaki jo muutaman kymmenen vuotta pinnalla olleen näyttelijän tarinan et ei nekään päässy heti ekalla hakukerralla.
Mut tsemppii kuitenki teille ketkä meinaatte yrittää :D vähä siistiä jos täälläki ois sitte pyörimässä teakkilaisia :D paitsi mistäs sitä tietää jos on jo :o :D on vain pidetty salassa :wink:

Callie

On kielämättä käyny mielessä pyrkiminen, kun olen pariin otteeseen "oikeessa" teatterissa koulunäytelmien lisäksi näytellyt. Tykkään näyttelemisestä tosi paljon ja löysin (ja muut löysivät) jopa kykyä. Mutta en usko, että itestä niin paljon kykä löytyis... Varsinki ku kuulee niitä kauhukertomuksia pääsykokeista... Enkä mä siitä näyttelemisestä nyt ihan ammattia välttämättä halua, kun olen ammatikseni jo jonkin toisen valinnut.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos vaikka ihan vaan mielenkiinnosta menis kokeileen.

Tigre

Mulle eräs teatteritaiteen maisteri sanoi, että mun täytyy ehdottomasti hakea :o Näyttelin viime kesänä hänen käsikirjoittamassaan/ohjaamassaan näytelmässä. Tuohan oli silti vain yhden ihmisen mielipide, mutta tuntuihan se hyvältä.

Ajattelin hakea näyttelijän opintoihin. Olisi ihana näytellä työkseen esimerkiksi lastenteatterissa. Olen varautunut siihen, että en pääse ekalla yrittämällä, mikä onkin erittäin todennäköistä, mutta ei maailmani siihen tule kaatumaan.

Tsein

Joko teilläkin oli pääsykokeet, vai? Kertokaapa miten Teatterikorkeaan pyritään tai lähinnä, että minkälaiset kokeet sinne on? Ja miten nyt jo pystyy sanomaan, että meni mönkään?

Kivessä

Tuntuu itestä vähän tyhmältä, kun sanoo aina, et jos ja kun en pääse teatterikorkeeseen ekalla yrittämällä. Ja muut sanoo, et tietysti pääset. Tuskin ne ottaa kovinkaan montaa, jotka on yrittämässä ekaa kertaa..

Tsein

^^ Tuskin siellä kuitenkaan pääsykriteerinä on useamman vuoden hakeminen. Eiköhän ne ole vähän toiset tekijät mitkä sen määrää, että joudut hakemaan useampana vuonna eikä se, ettei lahjakkuuttasi vain huomattu ensimmäisellä hakukerralla.

Realistinen kannattaa kyllä hakemisensa kanssa olla, mutta toisaalta jos kokeisiin lähtee asenteella "en kuitenkaan pääse, kun haen vasta ekaa kertaa", niin siinä saattaapi huonontaa aika paljon omaa suoritusta.

Kivessä

Totta kai sinne täysiä mennään ja parhaansa yritetään, mut en silti ainakaan itse ala tähtiä taivaalle kirjailemaan ja onnesta pomppimaan, että nyt ne ainakin ottaa mut, kun meni omasta mielestä ihan mahtavasti.
Jotkut suomalaiset huippunäyttelijät on päässeet sinne vasta melkein 30 vuoden iässä.

agarina

Ja muuan urheiluankkuri haki 11 kertaa ennen kuin uskoi, että ei on ei. :lol:

Kieltämättä itseänikin on 11 vuoden teatterielämän jälkeen houkutellut hakeminen. Kuitenkin tiedän, etten loppupeleissä ole riittävän lahjakas.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat