Parturi-kampaajaksi 9 kk - Työ ja opiskelu

Faunastic

Yleensä tuommoset maksaa....

Kommentit (13)

mau_

oma mielipiteeni on että tuo ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto 3 vuoden koulutukselle. Ei ehdi mitenkään oppia käytännössä kaikkia samoja asioita, kuin amiksessa. Se vie aika että tekemään kytännössä jotain, minkä teoriassa osaisikin. Lisäksi 3 vuoden ammattikoulu on ilmanen.

SinRuid

Kyllähän tutkinnon saa vaikka kuudessa kuukaudessa.. mutta mau_:n kanssa samaa mieltä, parturi-kampaajan ammatti on kuitenkin sellainen laji missä itse ainakin arvostaisin paneutumista ja tekniikan hallintaa.. jollei nyt suuri luonnonlahjakkuus ole.
En ehkä heti lähtisi 9kk hätäsesti kouluja käyneen käsiin..
(tosin itse 0kk parturikoulua käyneenä kynin itse oman pääni :lol: )

des

[url]http://www.hiusyrittajat.fi/pivotpoint/index.html

Pivot Point on ainakin loistava koulu, vuoden kestää ja maksaa 6700e, eli ei mikään ihan ilmanen kylläkään. Ja jos nyt lähetään vertaamaan sitä, että tuleeko yksityisestä koulusta vai amiksesta parempia kampaajia, niin en usko yksityisen käyneiden häviävän siellä amiksessa 3 vuotta istuineille. Yksityisessä koulussa päivät on tosi pitkiä, ja väittäisin opetuksen olevan laadukkaampaa kun amiksessa. Asiakaspalvelu aloitetaan jo ihan alussa, eli sitä käytännön osaamistakin ehtii siinä vuodessa kertyä jo paljon.

rrriot

Ahem, itseasiassa ainakaan täällä Keski-Suomessa ei yhdestäkään yksityisestä "tonnikoulusta" valmistu PARTURI-KAMPAAJAKSI vaan HIUSMUOTOILIJAKSI, joissa on kyllä vissi ero. Kotikaupungin katukuvaan on alkanut ilmestyä "Hiusstudioita" (eivät saa käyttää nimeä parturi-kampaamo :D) ja samalla tyttöjä ja poikia joiden kaikkien hiukset ovat identtiset. Kaikissa sama kerroksittain leikattu malli, sivuotsis ja takatukkahuitulassa sinivihreä raita. Yksikään 9kk opiskellut hiusmuotoilija ei tiedä mitä tehdä jos menet Hiusstudioon ja sanot että "Mulla on tulossa kasari teemabileet, teetkö mulle kasaritukan?" kun ne on opetellut vain tämän kauden kampaukset, värjäykset ja linjat. Äidilläni on ollut parturi-kampaamo 20 vuotta, ja siellä on ollut yksi harjoittelija eräästä yksityiskoulusta Keski- Suomesta, eikä ollut kauaa, kun ei osannut perus miesten hiustenleikkausta. Osasi vaan siihen aikaan muodikkaan etu-jee-jee-mallin :wink:

olematon

mun entinen työkaveri lähti vaihtamaan alaa ja on nyt helsingissä jossakin parturi-kampaaja alan koulussa, kestää muistaakseni juurikin 9kk se valmistuminen. päivät on ihan huiseja hänelläkin...

Libitina
olematon
mä en ole ees ikinä kuullut että voi valmistua noin nopeasti... :o

Mun on ihan pakko kommentoida sua ja vähän tätä jutskua muutenkin... :)

Eli, monet oikeesti luulee, että olemassa on vaan lukio ja amikset. Plus sit korkeekoulut, yliopistot.. Mutta kun monet unohtaa aikuiskoulutuksen, työkkärin kurssit ym... Onhan niitä. Itse olin amiksen jälkeen aikuiskoulutuksessa, kesti noin vuoden ja maksoin siitä tutkintomaksun (50,50euroo) ja siihen vielä päälle melkein 150euroa "kurssimaksua". Siellä keskityttiin just siihen alaan, mitä opiskelikin. Ei mihinkään turhaan, kuten amiksessa.

Tietysti jos aikaa on, eikä halua tuhlata rahaa, niin amis kantsii valita. Mut en valitsis amista, jos ikää on "paljon" eikä halua heilua siellä amiksessa teinien kanssa (tosin oli munkin luokalla amiksessa vanhempiakin opiskelijoita).

Luulen, että tuon alan lyhyistä koulutuksista saa kaiken irti, kun kerta maksaa paljon. Ammattinimikkeistä en uskalla sanoa mitään..

Nyan

Olen itse tällä hetkellä tälläisessä koulussa . Great cut academy nimisessä. Mielestäni parempi ku se ilmainen 3 vuoden koulu..sielä on liikaa teoriaa..kokemuksesta tiedän

Juju

Itse kun aikoinani yritin parturi-kampaaja-linjalle yo pohjalta mennä, en saanut edes kutsua ´pääsykokeisiin´ (vai mitä ihmeen soveltuvuustestejä nyt onkaan).. Syyksi kerrottiin että olen liian ´korkeasti´ kouluttautunut.. Että semmoista.. Unelman siitä ammatista silloin hautasin ja nyt työskentelen huoltsikalla.. jippii joo.. :roll:

Toisaalta se unelma vielä jossakin tuolla syvällä kytee..muttenmätiedäsiitäsitten..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat