Hätäkeskuspäivystäjä - Työ ja opiskelu

HaniBuBBeli

Olen todella kiinnostunut kyseisestä ammatista.
Millasia kokemuksia teillä on, kaikki tieto otetaan nyt vastaan.
Googlesta oon hakenu, ja löytänykki tosi hyvin tietoa,
enemmän kaipailisin sellaista ei virallista -tietoa.
Varsinkin niistä pääsykokeista, ne vähän hirvittää! :lol:

Kommentit (5)

amethystine

Pääsykokeista ei oo tietoa, mutta sen tiedän että hemmetin vaikee on päästä sisään. Hakijoita on paljon, ja vain murto-osa otetaan sisään. Se auttaa jos on aiempaa koulutusta esim. ensihoitajan koulutus. Ja kouluja kun on vaan se yksi koko maassa.

Kulta haluis kans hätäkeskuspäivystäjäksi opiskelemaan jos täällä työt loppuu.

celia

Itse pitäisin tuota henkisesti todella raskaana työnä. Ensikädessä ihmisen henki on Sinun käsissäsi. Ja kaikki paska tulee hätäkeskuspäivystäjän niskaan, ei lanssikuskien.

Itsekin annan parista tapauksesta kritiikkiä hätäkeskukselle. Mutta hieno ammattihan siinä, jos todella sitä haluaa tehdä ja todella hoitaa työnsä hyvin.

MaiKai

^ Näin mäki oon ymmärtäny. Keväällä meillä oli töissä Totti Karpelan pitämä koulutus ja se ainaki kerto olleensa puhelinvastaajana. Se kyl tuntu olleen kaikkialla muuallakin.

frida
Lefas
Kuulin että poliisi voi työskennellä hätäkeskuspäivystäjänä. Pitääkö paikkaansa?

Kyllä pitää. Poliiseille järjestetään sellaisia n. viikon kursseja, jonka soritettua pääsee työskentelemään. Mutta kuulemma ne on ihan hanurista, koska ei siinä viikossa opi paljoa ja sitten ne on ihan pihalla siellä. Hätäkeskuspäivystäjistä on nykyisin ihan hirveä pula, koska se työ on todella ikävää, ja moni lopettaa parin kuukauden jälkeen. Kaksi perheenjäsentäni ovat alalla, niin on tullut kaikkea ikävää kuultua alasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat