YO-kirjoitukset? - Työ ja opiskelu

Autumny

Tjoo-o, nyt syksyllä tuli kirjoitettua lyhyt ranska ja terveystieto, ranskasta tuli B (lähti C:nä) ja terveystiedosta E, joka ottaa pannuun aika raskaasti >____< se kun lähti kuitenkin L:nä mutta olivat tiputtaneet pisteitäni neljällä eli sain vain 29 pistettä ja L:n raja oli se 31. Voi grr.

Ei voi mitään, en kuitenkaan aio uusia kumpaakaan kun keväällä on pakko keskittyä mm. ruotsiin kun olen antanut viimeisten kurssien mennä vähän niin ja näin. Jotenkin alkaa jo väsyttää tämä lukiopaahtaminen, mutta onneksi kohta alkaa jo viimeinen jakso!

Sivut

Kommentit (633)

zera

Mä en ole vieläkään ihan perillä, että kuinka monta ainetta on kirjoitettava, että ylioppilaaksi pääsee? Ja mitkäs ne pakolliset aineet sitten on?

amethystine

Neljä ainetta on kirjotettava. Ja pakollisia ei oo muut kuin äidinkieli. Sit yks pitkä aine on kirjoitettava. Äidinkielen lisäksi muut aineet on valittava näistä: toinen kotimainen kieli, vieras kieli, matematiikka ja reaalinaineen koe. Ja ylimääräisenä voi kirjoittaa sitten ihan mitä haluaa..

Ploppi

Meillä ei ainakaan kaksoistutkinnossa matikkaa lueta lainkaan, edellisvuoden opiskelijat kyllä lukee mutta meillä vaihtui matikka yhteiskuntaoppiin, mistä olen ikionnellinen.
Mulla olis ens syksynä tarkotus kirjoittaa yhteiskuntaoppi ja kovasti koitan jo nyt tehdä hommia että jäisi hyvin sitä juttua päähän. Lisäksi meinasin ruotsia syksylle, mutta liekö sitten aikataulut silloin minkälaiset...

Murulla on nyt tässä keväällä 3 aineen kirjoitukset, äidinkieli, englanti ja ruotsi. Kamala kattoa vierestä kun toinen raataa päivät pitkät sen koulun kanssa, kun sillä on kauppis puoli hoidettavana vielä lisäksi :( Joka päivä iltalukiota monta tuntia, esseitä joka päivä kirjoitettavana ainakin kaksi ja vielä opinnäytetyö siihen päälle :/ noo, toivottavasti sitten toukokuussa juhlitaan lakin saantia :)

Msuh
jennamaria
Samoilla linjoilla Msuhin kanssa, ehdottomasti kannattaa hakea sinne psykan laitokselle, vaikkei L oliskaan napsahtamassa psykasta. Saahan M:stäkin jo lähtöpisteitä?

Saa saa, ja monesta muustakin aineesta saa pisteitä! :) Ei se ole niin, että "naps, et kirjoittanut psykasta L:ää, sinulla ei ole asiaa tänne." Olen minä joskus itsekin sortunut tuohon epätoivoajatteluun, mutta nykyään mietin, että sitten ainakin harmittaa jos en yritä. Uskokaa tytöt ja pojat itseenne, älkääkö vain niitä lukuja tuijottako :)

Oi hyvä främling, ihan turhaanhan eilen murehdit :wink: Minäkin muutaman vastauksen vilkaisin ja ihan ok:lta näytti, mikäli muistan vastaukseni oikein. C:hen olisin aivan tyytyväinen, sillä enhän minä tämän aineen eteen kovin paljoa vaivaa nähnytkään. M olisi jo ihan huippua, sitten on bileet! :D

Vitsi, mulla on tänään illalla ollut tosi autuas olo. Ei tarvitse koko ajan olla kiire ja ahdistus kiinni persauksissa, outoa :shock: Siis ihan koko kehossa ja mielessäkin on mielettömän rentoutunut olo, voisin vain valua tästä tuolilta lötkönä alas. Hain jo kirjastostakin pari uutta kirjaa luettavaksi, vihdoin on sillekin aikaa :)

Susannna: Niin sinäkös kirjoitat saksan C-kielenä? Mua itse asiassa harmittaa, kun itse en kirjoita. Opiskelin saksaa peruskoulun 8. luokalta aina lukion toiseen luokkaan asti, mutta siinä vaiheessa kiinnostus jotenkin lopahti. Olin siinä ihan 9:n tasoa, mutta alkoi vain tuntumaan niin pakkopullalta. Nyt mietin, että pakko alkaa opiskelemaan sitä uudelleen vielä jossain vaiheessa, kun on hyvä pohjakin jo valmiina.

d&c

Jipii, nyt ovat tosiaan kirjoitukset ohi!

Olen yleensä todella malttamaton ja utelias, mutta [u]päätin[/u], että matikan tuloksia en käy katsomassa. Ensi viikolla kuulee opettajalta, yritän sinne asti malttaa. Koe tuntui kuitenkin helpommalta kuin syksyllä. Good :)

martitta

Mä aion kirjottaa nyt syksyllä äikän ja psykologian ja sit keväällä matikka (lyhyt), enkku (pitkä) ja ruotsi. Sekä mahollisesti terveystieto, mut se nyt ei oo vielä varmaa..

zera

Mulla taitaa venyä lukio neljään vuoteen. :( Saisin kyllä kolmessa vuodessa, jos oikein ahkeroisin, mutta tiedän etten pystyisi sellaiseen hiki hatussa urakoimiseen. Kolme ja puol olisi mulla semmoinen hyvä aika, mutta en halua todellakaan talviylioppilasjuhlia, ne on ihan tylsiä. Niinpä teen aika helpoksi nää kaksi viimeistä vuotta ja teen vaikka samalla töitä. :)

Mä kirjoitan Enkun,Ruotsin,Äikän, Terveystiedon ja Psykologian

Susannna

Mulla tää syksyn tilanne sama kuin riinaF:llä, keväällä sitten edessä äikkä, englanti, saksa, matikka, biologia, ja vielä mahdollisesti yhteiskuntaoppi. Että urakkaa on edessä.

marika_

Mä taisin haukata ite aika ison palan, koska kirjotin Filosofian, Historian, Yhteiskuntaopin, Äikän, Matikan, Ruotsin ja Enkun. Ja yks kaveri kirjotti 8 ainetta, joka oli sitten koulun eniten.

Periaatteessa ihan miten paljon vaan ei voi aineita kirjottaa, koska 3:ssa kertaa on saatava tutkinto valmiiks. Mut tietysti jälkeenpäin voi käydä täydentämässä ihan niin paljon kun haluaa :)

marsipaaninapa

Keväällä olen kirjoittamassa ainakin terveystiedon, syksyllä 09 sitten varmaan biologian ja psykan. En yhtään muista mihin aikoihin nuo olen sopinut xD keväällä 2010 ainakin ruotsi, saksa ja äikkä. Pitkän matikan taidan jättää väliin sittenkin, ei vaan nappaa.

Riik-ks

Mulla on sitten ens vuoden syksynä edessä varmaankin äikkä ja englanti, näin suunnittelin. Helpompi jos kirjoittaa yhden vähän vaikeamman aineen ja yhden joka on jo suht hallussa, näin ainakin minulla. Keväällä 2010 sitten kirjoitan vielä ruotsin ja yhteiskuntaopin. Mulla on siis kaksoistutkinto meneillään :p psyken meinasin kirjoittaa mutta into lopahti, yhden kurssin jaksoin käydä iltalukiolla.

Silver Feather

Tänä syksynä ahkeroidaan läpi englannin, kemian ja biologian kirjoituksista, ja keväälle jää sitten äikkä, matematiikka (pitkä) ja mahdollisesti espanja..

:D

SudenHetki

Mä olen kirjoittanut äikän, pitkän enkun, psykan ja terveystiedon. Ruotsi meni uusiksi ja sen kirjoitan tässä syksyllä. Jäi vain muutamasta pisteestä kiinni :( Mutta no joo, minusta on kivempi pitää ylppärit nyt. Keväällä on niin monella samaa aikaa ja kaikkien juhlissa ehtii vaa nopee kahvit juoda kun pitää jo seuraaviin mennä. Mun vierailla ei siis ainakaan ole kiire mihinkään :)

nelma

Minulla on nyt syksyllä biologia ja englanti, keväälle jäävät äikkä, pitkä matematiikka ja a-ruotsi.

Harkitsen vielä jos koittaisin kirjoittaa terveystiedonkin keväällä. En ole siitä muuta kuin sen yhden pakollisen kurssin lukenut, mutta biologia ja kemia (joita olen siis lukenut) varmaan auttaisivat jonkin verran? Meinaisin siis nyt tämän vuoden puolella syksyn kirjoitusten jälkeen ruveta lukemaan terveystietoa itsenäisesti....
Mitäs mieltä olette terveystiedon kijroittajat, voisiko onnistua?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat