seksuaalinen ahdistelu töissä - Työ ja opiskelu

des

Joo, ja jos työnantaja ei ota tosissaan, niin yhteyttä liittoon (jos kuulut) tai työsuojeluvaltuutetulle.

Kommentit (2)

Puhelinpervo

Kannattaa nimenomaa pyytää et esimiehet puuttuu asiaan, toi on vakavaa! Ja sille saadaan stoppi jos joku korkeampi auktoriteettinen henkilö sanoo siitä. Toimintaa!

simpukka

Joo, eli en löytäny aikasempaa keskustelua aiheesta, jos löytyy nii kertokaa.

Ja mulla on nyt tullu tällänen tilanne vastaan töissä. Eli mun miespuolinen työkaveri on ruvennu ahdisteleen. Eka ne oli vaan katseita ja se tuli usein tosi lähelle kun ase puhu. Nyt se on ruvennu kertoon kuinka kaunis mä oon ja että mulla on kaunis vartalo. Sit se keksii kaikkia lempinimiä niinku kulta yms. Tietää kyllä varsin hyvin että mä seurustelen, ja oonki sille sanonu et en oo sen kulta. Se äijä seurustelee itekki.

En oo mitenkään provosoinu tota, pikemminki päinvastoin. Se oli tossa vähän aikaa sitte rauhallisempi, kun sille ilmotin et tollanen ei käy, ja nyt se on alottanu taas. Nyt sit hiljattain sille pärähdin oikee kunnolla, saa nähä tehosko.

No kävin siitä sitten esimiehille kertomassa, ja eka reaktio niiltä oli naurahdus. Sanoin että tällästä esiintyy, mut sanoin myös että en halua että asiaan vielä puututaan. Vaan sit jos se ei nyt lopu.

En oo yleensä mitenkään herkkä ihminen, mut nykyää mua ahdistaa mennä töihin, tai kävellä ees sen ohi.

Onko muilla tämmösiä? Jos on niin miten ootte tilanteen selvittäny?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat