Töihin vaateliikkeeseen(Vero Moda,H&M,Lindex,Seppälä tms - Työ ja opiskelu

Susette

No joo, itse en myöskään ole havainnut samaa asiaa. En siis asu pk-seudulla. Suurin osa H&M:n myyjistä on ihan tavallisen näköisiä ja oloisia ihmisiä. Sen sijaan luulin joskus, että Vero Modan myyjillä on jokin naamaraja, kaikki ne näyttivät kauniilta, trendikkäiltä, laihoilta ja pitkiltä.. Ja olen kyllä saanut joka kerta ystävällistä palvelua!

Sivut

Kommentit (50)

Miffy

No ehkä se sit on pk-seudun juttuja :lol: Yyh. Niin joo, on niillä toki hiukan pyöreempiäkin (ei kumminkaan mitään kunnon läskejä), mut niilläki on sit viis numeroo liian pienet kuteet päällä :lol: Anteeks, tää vaa on asia jonka niin moni mun kaveriki on huomannnut :)

sopuli

Ei täällä päin H&M:llä rumia ihmisiä oo töissä, eikä kyl lihaviakaan, ehkä hieman pyöreitä, mut ei lihavia. Sama juttu on myös vero modassa ja onlyssa. Mut seppälässä ja lindexillä oon kyl nähnyt kaikenkokosia ja näköisiä myyjiä!

Lania

Mut mä oon yllätyksekseni huomannu, että noista "muotikaupoista" (pistetään surutta seppälät ja lindexit ja muut "nuorten" paikat tähän kategoriaan kans) H&M on oikeestaan ainoo missä on myös pläskejä myyjiä! Oon oikeesti kiinnittäny tähän huomioo :lol: OneWaylla kaikki painaa kaks kiloo, VeroModassa yms sellasia hoikkeliineja mut Hennesillä pullukoitaki! Just hyvä :P ärsyttää ostaa vaatteita jotka on sata numeroo isompia ku sen myyjän päällä olevat.

Kyllä, mulla on vaikee elämä.

Miffy

Niin, jotenkin mulla on kans samanlainen kokemus, tosin en kovin usein henkkiksellä käy. Mut sillon ku käyn. Ja usein niil on viel joko kähee tai muuten "erilainen" äänikin :lol: Ne on oikeen täysi-ikäsiten pissisten malliesimerkkejä! :lol: (Ei siis tiettykään kaikki, mut niin iso osa et hirvittää :lol:)

Maruchka
Miffy
Musta tuntuu et henkkamaukkaan valitaan aina töihin ne kireimmät, snobeimmat ja muutenki ärsyimmät tyypit mitä tarjolla on :lol:

Sanos muuta. Ikinä ollu ketään ystävällistä myyjää, kun taas Seppälässä huomattavasti useammin.

Kurkkupastilli

Henkkamaukka tosiaan yleensä ilmoittele myymälän seinällä mikäli myyjiä hakevat. Vero Modan ilmoituksen muistelisin joskus nähneeni jopa työkkärin sivulla. Mikäli johonkin vastaavaan liikkeeseen mielit töihin helpoin reitti lienee olla mennä paikalle omatoimisesti ja ottaa joku markkinoiva CV mukaan. Hyvällä tuurilla pääset ehkä jopa myymäläpäällikköä tapaamaan ja jos et niin ainahan voit jättää hakemuksesi liikkeeseen. Onpahan sitten siellä valmiina näytillä, kun seuraavan kerran tulee myyjille tarvetta.

Itse kävin viime syksynä Hennesillä työhaastattelussa, mutta ilmeisesti jotain onnistuin ryssimään kun en siellä töissä nyt ole :D

Jzzu
taki
Helsingissä huomasin perjantaina, että siellä H&Mlle haettiin myyjiä.

Mie huomasin kans kun lauantaina kävin siel Forumin henkkamaukas siel kassan luona kyltin.

andra

mulla on ainakin sellanen käsitys että näihin liikkeisiin on tosiaan melko (ellei jopa hyvin) vaikea päästä... halukkaita paljon ja myös sellaisia joilla on paljon kokemusta asiakaspalvelusta ja kassana olosta. mutta onnea yritykselle, eihän sitä ikinä tiedä vaikka tärppäisi. eikä yrittänyttä laiteta. :)

Miffy
vanja
Siivojana mun ei myöskään joka päivä tarvinnu olla ylienerginen ja ainavalmis kanssaihminen.

No ei tollanen tarvi olla kaupassakaan työskennellessä :D

Mä joskus mietin et vois vaihtaa ruokakaupan vaatekauppaan tms, mutta enpä oo saanut aikaseksi. Pari kaveria on töissä vaatekaupoissa (just noita trendikkäitä nuorten liikkeitä) ja ne kyllä viihtyy; tosin aiak kova kiire on joskus (mut missäpä ei ois?).

Susette

No, uskon että siivous- ja asiakaspalvelu ovat aika erilaisia aloja. Vertasin siivousalaa asiakaspalveluun lähinnä työn rankkuudessa. Seisomista taas vertasin sen puolesta, että olen aiemmin ollut asiakaspalvelu-tyyppisessä työssä. Ja tuo huoliteltuna oleminen tulee multa aika lailla luonnostaan, siivouksessa tunsin tuskaa siitä, etten voinut juuri meikata tai saanut pukeutua miellyttäviin vaatteisiin. Juuri tuo on mielestäni vain plussapuoli, että saa pukeutua hienosti ja olla huoliteltu.

vanja

Ja usein näihin liikkeisiin otetaan osa-aikamyyjiä.

Siivousta ja asiakaspalvelua ei oikein voi verrata.... ite oon ollu sekä siivooja, nyt myyjänä ja onhan se nyt eri hommaa. Ei siivouksessa pitäny miettiä minkä näkönen on, enkä tosiaan ollu seisaaltani 10h putkeen. Siivojana mun ei myöskään joka päivä tarvinnu olla ylienerginen ja ainavalmis kanssaihminen.

sopuli

Itse en oo vaateliikkeessä ollu töissä, mutta olen ymmärtänyt, että aika vaikea on päästä, koska moni haluaa sinne, mut aina voi käydä tuuri. Ja että erilaiset kassajärjestelmät on eri paikoissa, mut asiakaspalvelukokemuksesta on hyötyä. Kaveri oli H&M:llä ja sanoi työn olevan itseasiassa aika rankkaa, koska töissä oli oltava aina huoliteltuna, iloisena, ja työ on paljon muutakin kuin vain kassalla olemista ja hymyilemistä, esimerkiksi kokopäivän joutuu monesti seisomaan aj kävelemään. Sen palkkaa en tarkalleen muista, mut olisko ollu vähän alle 9e/h, ihan en mee takuuseen.

Susette

Juu'u, olin viime kesän siivoamassa, joten luulen tietäväni nyt, mitä raskas työ voi olla. Kokemusta on tuosta koko päivän seisomisesta, kävelystä ja iloisena olosta. Kaikkeen kuitenkin tottuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat