Avoin yliopisto - Työ ja opiskelu

Nyytikki

Tietokoneeni on ollut säpäleinä iät ja ajat, siitä pitkä poissaolo, yritän korjata sen koneen niin pääsen tsättäilemään (nyt olen vanhemmillani).

No niin, täytyy sanoa että minä sitten menen sinne Joutsenon opistoon päätoimiseksi opiskelijaksi lukemaan kasvatustiedettä ja erkkaa, kuinkas koeputkilapselle kävi?

Ja nyt tosiaan: jos luet yliopisto-opintojen linjalla Joutsenossa, suoritat ainakin yht. 50 opintopistettä vuoteen, ja tämä luetaan siis päätoimiseksi opiskeluksi = täydet opintotuet :)

Rasberry: Periaatteessahan kaikki voivat päästä avoimeen opiskelemaan, mutta jos on täyttä, kaipa hekin voivat valikoida-- riippunee aineesta. Hakulomakkeita usein onkin.

annia: Riippuu kai siitä, ovatko kurssit suoraan hyväksyttäviä kaikkiin yliopistoihin vai vain tiettyyn- esim. Joutsenon sivuilla lukee, että kaikkiin hyväksytään kokonaan. Kannattaa kysyä opistolta!

Sivut

Kommentit (68)

Miffy

On ihan mahdollista että saisit. Tuo on kuitenkin asia, josta kandeetiedustella suoraan esim. mahdollisesta AMK:sta tai sitten esim. Avoimen opintotoimistosta. Mut voi olla et kukaan ei osaa sanoa tota varmaks ennenku oot tehny noi opinnot, hakenua AMK:iin ja sittenhänvoikinkäydä niin, ettei niitä saakaan hyväksluettua :(

blaah:)

Mä oon miettinyt, että jos käyn suorittamassa avoimessa esim. markkinoinnin erusopinnot, niin saako niistä hyvitystä myös amk:ssa, jos niin käykin etten yliopistoon pääse/halua??? kun amk:ssa varmaan menisin sitten liiketalouden puolelle.

annia_

Jos opiskelen esimerkiksi Tampereen avoimessa yliopistossa vuoden ja haen ensi vuonna lukemaan samaa ainetta yliopistoon, ni onko minun pakko juuri hakea Tampereen yliopistoon vai saanko avoimen yliopiston pisteet haettaessani vaikka Turun yliopistoon?

Epäselvästi selitetty :lol: eli tarviiko hakea saman kaupungin yliopistoon, kuin missä kaupungissa on lueknut avoimen opinnot, että avoimen opinnot jtak hyödyttävät haettaessa?

Toivottavasti joklu tajusi mitä yritän selittää:D

purkkatikkari

Hello kaikille! Kun en nyt päässyt kouluun syksyksi ajattelin suorittaa kyseisen aineen perusopinnot etäopiskeluna avoimessa yliopistossa. En vaan ole oikeen ymmärtänyt, että miten toi avoin oikeen toimii... :?: Miten tentit hoituu jnejne...Olis kiva kuulla kokemuksia niin lähiopetuksessa kuin etäopetuksessa olleiltakin :)

Abigail

Avoimen opinnot ovat ihan samanlaiset kuin normaalinkin yliopiston. Avoimessa vain pitää maksaa lukukausimaksu :?. Jotkut luennotkin hoidetaan yhdessä "oikeiden yliopistolaisten" kanssa. Tentit aivan samaan tapaan.

MissVixen

Ilmoittaudun kanssa avoimeen suorittamaan perusopinnot. Ei siinä mitään kummallista tunnu olevan, luennoilla käydään ja tentit on kurssin lopuksi. Etäopiskelussa opiskellaan netissä, tentit tehdään livenä sovitussa paikassa. Mene kyseisen aineen esittelyyn, sieltä löytyy mielestäni kaikki alkuun tarvittava.

Odotan innolla, että pääsen aloittamaan opiskelun! Kirjojen metsästäminen kirjastoista ottaa kyllä päähän...

vanja

mä kans odottelen innolla avoimen alkamista, ajattelin kans mennä huomenna ettiin kirjoja - ne kun on tunnetusti tiukassa, ainakin kasvatustieteissä.

ehkä tähän opiskelun vauhtiin taas tauon jälkeen pääsee..

Bluegirl

Mitähän nämä avoimen yliopiston kurssit maksaa? Mitään opintotukea ei kai saa vai saako? Kertokaa jos tiijätte.. Meinasin vaan et jos on työttömänä, niin ei taida olla vara käydä avoimen puolella kursseja...

Miffy

Op.tukea ei saa joo. Mun suomen kielen perusopinnot (15 opintoviikkoa) makso muistaakseni hmm no tais olla alle satasen kuitenki. Eli ei kauheesti :) Ne kyl varman vaihtelee. Avoimien y.opistojen nettisivuilta vois löytyy infoo.

Kepatäti
blaah:)
Mä oon miettinyt, että jos käyn suorittamassa avoimessa esim. markkinoinnin erusopinnot, niin saako niistä hyvitystä myös amk:ssa, jos niin käykin etten yliopistoon pääse/halua??? kun amk:ssa varmaan menisin sitten liiketalouden puolelle.

Kyllä mä ainakin uskoisin vahvasti, että saat. Itse opiskelen nyt siis kauppiksessa, ensi vuonna siirtymässä liiketalouden laitokselle (elikkäs siis kaupan alan AMK:hon) ja minulle on sanottu, että saan suoraan muistaakseni 60 opintopistettä (oon nyt ehkä sekasin pisteiden ja viikkojen välillä ku toi systeemi justiinsa muuttu), koska olen suorittanut kaupan alan perustutkinnot jo amiksessa. Niin jos ne kelpaa, ni miksei avoinkin?

koeputkilapsi

Onkohan Nyytikki vielä kuulolla ?

Selailin tuossa http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/080601133951IL?OpenDocument Kelan sivuja ja löysin sieltä tällaisen lauseen:

Lainaus:
Opintotukea ei myönnetä opiskeluun avoimessa korkeakoulussa tai kesäyliopistossa.

elikääs ? paniikki iskee. En ole tuota Joutsenon opiston sivua vielä katsonut, katson sen nyt, mutta miten tuo sitten eroaa, että saakin tukea ?

Rasberry

Itse ajattelin käydä nyt välivuoden aikana avoimen kasvatustieteiden opintoja.. ymmärsinkö siis oikein, että avoimeen yliopistoon ei tarvitse "hakea"? Sinne vaan siis pääsee kunhan ilmoittautuu? Kuitenkin netissä on täysi hakulomake, jossa pitää kertoa miksi haluaa juuri tätä ainetta opiskelemaan jne. :? meidän opo ei abeille oikein osannut tätä asiaa valoittaa. Oli hieman erikoinen persoona :D

Miffy
cayenna
Elikkäs, koitin tossa aiemmin katsella avoimien yliopistojen sivuilta siitä aikataulusta, mutta enpäs löytänyt mitään. :? Tarkoitus olisi mennä syksyllä avoimeen yliopistoon, mutta ongelmana on että miten ne aikataulut on siellä sijoitettu. Käyn töissä samaan aikaan, että pitäisi kertoa haluanko aamu- vai iltavuoroja. Ossaako kukaan auttaa, pliis? :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat