köyhäilyvinkkejä! - Työ ja opiskelu

Disturbance

Ma aloin koyhyyksissani napistamaan... Ei hyva.

Hostellissa asuessani ma tarjouduin kokkaamaan uusavuttomille matkustajapojille pienta rahaa tai juomia vastaan.
Ja ma kun olin paikan siivooja ja herasin joka aamu kuudeksi kuuraamaan edellisen yon bileiden jaljet, ma kerasin talteen myos korkkaamattomat siiderit ja neljan litran viiniponikoiden pohjalle jaaneet lirut, joita voikin sitten ilmaiseksi nauttia kun mieli teki.

Jatin syomiset joka toiselle paivalle, kun ruokaan ei ollut rahaa, ja aikoinani Lontoossa ihan oikeasti iskin miehia yosta toiseen saadakseni yopaikan. Eika usein edes "tarvinnut" vehdata, nain ma myos tapasin nykyisen poikaystavani, ihan viattomasti vaan nukuttiin samassa sangyssa... 8)

Netissa voi kayda kirjastossa ilmaiseksi.

Mulla naita keinoja luulisi olevan, koitan muistella lisaa...
(Taa on kivaa! Ja aitikin tuntee mut sentinvenyttajana, lahetti mulle Niksi-Pirkan saastokirjan... hih hih!)

Sivut

Kommentit (271)

Nannerl

Mä luulen et poikkiksen into pillereiden maksamiseen lisääntyisi, jos yksinkertaisesti kieltäytyisi kaikenlaisesta seksuaalisesta kanssakäymisestä, kunnes pillerirahat ovat kädessä/tilillä. Kaveri käytti tuota keinoa...

Ulkona syömiseen voisin antaa semmoisen säästövinkin, että jos pitää kiinalaisesta niin kannattaa etsiä ravintola, jossa on hyvät take away -hinnat. Tampereella tiedän ainakin pari paikkaa, josta saa ruokaa mukaan puoleen hintaan.

Rasberry

Lainaus:
- Hankkiutuu baarien VIP-asiakkaaksi, pääsee ilmaiseksi sisään
- Käyttäytyy niin että tuntemattomat ihmiset tarjoavat baareissa

Tai sitten ei mene sinne baariin jos on rahat tiukilla? :roll: jotenkin en käsitä näitä jotka ryyppää viimeiset rahansa. Tuntuu että elämä ammottaa tyhjyyttään jos ne onjohonkin viinaan tuhlattava :-k
Mutta jokainen tyylillään, ei ketään voi valinnoistaan moittia.
Itse vain käyttäisin ne "vähän" johonkin tähdellisempään.

Nannerl

Kun käyt kotikotona, niin ota sieltä mukaan kaikenlaista pientä, kuten vessa-ja talouspaperia.

Ainakaan mun porukat eivät ole ko. toiminnasta vielä valittaneet. Joskus jopa suorastaan tyrkyttävät leipäpaketti tms. jota heidän ei tule syötyä.

Pennsylvania

-Soijarouheet, -suikaleet ym. tulevat hirveän paljon lihaa edullisemmiksi, ja varsinkin soijarouhe on useillekkin lihansyöjille mennyt melko täydestä jauhelihana. Hyvää on ja ravintoarvossakaan ei ole mitään valittamista. (Esim. Pavuista, soijarouheesta, tomaattimurskasta, sipulista ja mausteista saa reilulla eurolla suuren kattilallisen soosia, jota voipi sitten puputella useita päiviä vaikka päivittäin vaihtuvan lisukkeen kanssa). Tomaattimurska muutenkin on köyhälle rakas ystävä, 40snt halvimmillaan peruskaupoissa taitaa olla purkki. Semmoisenaankin tomaattimurska maustettuna, vaikka makaroonin kanssa, on askeettisuudestaan huolimatta ihan hyvää.

-Kaikki hienot tytöt varmaan kauhistuu mun amispoikamaisesta säästövinkistäni, mutta sätkätupakkaa polttaa lähes viikon samalla hinnalla, kun askitupakkaa päivän.

-Leffavuokraamot saa jonkin aikaa helposti korvattua kirjastolla, jos kärsii karsia valikoimasta. Saattaa kirjaston dvd- tai vhs-valikoimasta joitakin helmiä löytyä.

-Leipominen on halpaa. Esim. Sämpylöitten tekeminen ei maksa juuri mitään, ehdottomasti vähemmän kuin kaupasta ostettu leipä, eikä ole edes vaikeaa. Lämpimät sämpylät ovat äärettömän hyviä. Lopputulokseen vaihtelua voi tuoda lisäämällä sekaan vaikka pähkinöitä, auringonkukan- tai seesaminsiemeniä, kaurahiutaleita tai porkkanaraastetta. Pullaa tai kaurakeksejä makeannälkään.

-Ainakin joillakin paikkakunnilla myös jaetaan vähävaraisille (joihin opiskelijat yleensä katsotaan) EU:n avustamia ruokakasseja, joissa on erisorttisia jauhoja, kaurahiutaleita, maitojauhetta, makaroonia, näkkileipää jne. Siinä vääntää lähes ilmaiseksi useammatkin leivonnaiset ja makaroonilaatikot kuukausittain.

-Jos ei pukeutujana hirveästi ole vallitsevien trendien perään, perusvaatteet kannattaa ostaa edellisen sesongin alennusmyynneistä. Talvitakki keväällä ja bikinit syksyllä. Silloin niitä saa puoli-ilmaiseksi.

sopuli
Shandy
Mää katoin kesällä et jotkut teinit joi ykkösolutta ja "oli ihan kännissä" :roll: En tiiä oliko niitten hakija tahallaan ostanut niille ykköstä ja pistänyt loput rahat omaan taskuunsa vai mitä oli käynyt. :D Huvitti vaan.

Aika hyvä juttu :lol:

Mun kaverit osti kerran ykköstä itselleen vahongossa ja olivat molemmat iloisia ja hilpeitä, kunnes huomasivat juovansa ykköstä. Lumevaikutus ;) (ja nää tyypit oli jotain 25 silloin ;))

Maruchka
Jimmy KImmel
Oliko edes Hollsteinia??? :? Meidän isällä oli sitä aina joskus miljoona vuotta sitten saunakaljana.

En muista muuta kuin, että oli sinivalkoinen tölkki. Edelleen taidetaan myydä tavallisissa kaupoissa.

Jimmy KImmel
On muuten valtava makuero jo siinäkin, että juoko kaljansa tölkistä vai pullosta... Musta on tullut valtava tölkkioluiden ystävä. Kaupoista löytyy välillä pirun hyviä tölkkiolut tarjouksia. Parhaimmillaan yhtä halvalla kuin pullotavaraa! :D Sujuvasti ollaan taas aiheessa, kun kehoitetaan ihmisiä juoksemaan tarjousten perässä... :lol: Lapparin IVA tölkistä on parasta. 8)

Tölkeissä (ja muovipulloissa) ne pohjat maistuvat kaamealle ja ne pitääkin aina sitte kumota maahan.
Lasipullot kunniaan! Vaikka niissä taas sitten juoma jäähtyy nopeammin :? Äh, drinksulasi jääpalojen ja pillin kera on paras 8)

Jimmy KImmel
Maruchka
Njää, ennemmin sitten yhtä hollantilaista alkoholitonta, mitä meikä kittas joskus ala-asteikäisenä.
Oliko edes Hollsteinia??? :? Meidän isällä oli sitä aina joskus miljoona vuotta sitten saunakaljana.

On muuten valtava makuero jo siinäkin, että juoko kaljansa tölkistä vai pullosta... Musta on tullut valtava tölkkioluiden ystävä. Kaupoista löytyy välillä pirun hyviä tölkkiolut tarjouksia. Parhaimmillaan yhtä halvalla kuin pullotavaraa! :D Sujuvasti ollaan taas aiheessa, kun kehoitetaan ihmisiä juoksemaan tarjousten perässä... :lol: Lapparin IVA tölkistä on parasta. 8)

Maruchka

Njää, ennemmin sitten yhtä hollantilaista alkoholitonta, mitä meikä kittas joskus ala-asteikäisenä. Se muuten oli hyvää, jopa paljon parempaa kuin Lappari! [size=9]
(btw, ne Karhun-mainokset ovat ihania! :lol: )[/size]

Mut eiköhän tää mee taas jo vähän niinkuin ooteeksi :P

Jimmy KImmel
Maruchka
Mutta ennen sitä meijän hanoista melkeenpä olutta tulikin, ainakin saman väristä :lol:
:lol: :lol: :lol:

Omaan makuuni ykkönen on parempaa kuin keskikalja. :D

Maruchka
Jimmy KImmel
Maruchka
Sehän maistuu ihan vedeltä, yökskyöks.
Ilmeisesti Kangasalan vesijohtovesi ei ole aivan perinteisen makuista... :lol:

No, itseasiassa ei, se meinaan maistuu ihan kloorille :P
Mutta ennen sitä meijän hanoista melkeenpä olutta tulikin, ainakin saman väristä :lol:

Shandy

Mää katoin kesällä et jotkut teinit joi ykkösolutta ja "oli ihan kännissä" :roll: En tiiä oliko niitten hakija tahallaan ostanut niille ykköstä ja pistänyt loput rahat omaan taskuunsa vai mitä oli käynyt. :D Huvitti vaan.

Lucrezia

Ja kertakäyttöpiilolinssejä voi kyllä mielestäni käyttää kauemminkin kuin päivän. Itse käytän kertakäyttöisiä niin, että jos on lyhyt käyttöpäivä niin säästän vielä seuraavalle päivälle.

Ja lompakosta laitan säästöpossuun aina kaikki alle 50cent kolikot. Puolen vuoden välein saan kivan potin! :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat