Iltatyöt ja opiskelu - Työ ja opiskelu

naxpox
Lukretia
Koulussa tarvitsee olla ehkä 10 tuntia viikossa, niiltäkin tunneilta voi halutessaan olla pois.

Helppohan tuolla koulumäärällä on töissä käydä... 20h töitä ja 10h koulua niin on sit yhteensä niin paljon kuin ainaki mulla on koulua... ja monilla muillakin...
Eli jos mie tekisin 20h viikos töitä koulun ohella niin viikot menis 50-tuntisiksi... huh

Sivut

Kommentit (42)

naxpox

Itsellä kans tämä pattitilanne edessä :(. Inhoan yli kaiken viiknolopputöitä ja yleensäkin iltatyöt tekee minuun sellasen vaikutuksen et parun vaan väsymystä ja sitä ku en saa olla nuori ja vapaa...

Se on vaan niin epäreilua kun avomiehellä on niin vähän koulua (ehkä just se 20h/viikko) ja viikonloput kolmipäiväisiä. Silti hän saa opintotukea täyden määrän. Itse olen koulussa ma-pe 8-14 plus sitten koulun vaatimat ilmaiset ilta- ja viikonlopputyöt. Ja minä saan vain asumislisää, vaikka olen täysi-ikäinen...
En tajua miten tulen jaksamaan. Rakastan viikonloppuja kun silloin voin lähteä käymään mummolassa, vanhempien luona, avokin vanhempien luona, talvella laskettelemas, ratsastamassa...

Arki-iltoina voisin työskenellä (jonkin verran), mut kuka ottaa vain arki-illoiksi? :(

enkelin

minä olen tehnyt töitä koulun ohessa viime helmikuulta lähtien, ja oikeastaan vasta nyt kesällä on alkanut väsyttämään. alussa saatoin olla neljänä päivänä viikossakin töissä, yleensä tosin vain kahtena. ihan hyvin olen jaksanut kuitenkin, ainoastaan harmittaa, että en kerkeä niin paljoa harrastamaan liikuntaa, mutta no jostain on luovuttava, jotta rahaa saisin. toivottavasti vain saan syksyllä jatkaa vielä samassa paikassa tai saan äkkiä muualta töitä, muuten paha minut perii. toisaalta vaihtaisin mielelläni pois tuolta, minulla on ollut äidin auto lainassa kohta puolisen vuotta, jotta saan kulkea sillä työmatkat. kunpa läheltä löytyisi parempi paikka...
minulla on yleensä koulua noin 25 tuntia viikossa ja siihen jotku labrat päälle. läksyjä pitää tehdä oikeastaan melkein joka ilta, eli aika kiirusta kyllä pitää noiden töiden sovittaminen aikatauluun.

lily
Vanilja
Huh kurkkupastilli ja lily. Mä en ainakaa mitenkään vois tehä 20 tuntia viikossa töitä, saati sitten 30-40 :shock: Siihen vaadiitaan jo sitä että opiskelu on osa-aikaisa. (Koulussa ei tartte istua kasista neljään). En tosin joudu minäkää jokapäivä mutta silti.

Mä ite tulin siihen tulokseen että keskityn opintoihin kunnolla tän vuoden ja kattoo sitte töitä joskus myöhemmin. Lopetin siis kun olis menny muuten aika säätämiseks aikataulujen kanssa, eikä vapaa-aikaa olis jääny juuri yhtään. :roll:

Opiskelu oli tuolloin "päätoimeni", päivät n. 8-14, jos oli pidempiä niin lähdin kesken päivän. Ja valmistuin silti yli 4 keskiarvolla.Läksyjä ei ollut nimeksikään ja töitä olen tottunut tekemään jo lukioajoista, joten liika vapaa-aika tekee mut hulluksi.
Nykyisin amk:ssa joutuu kotona tekemään päivässä saman verran hommia kuin mitä tuona aikana tein kuukaudessa :shock: Ihan oikeasti, joten nykyiset reilut 10 työtuntia viikossa on varsin passeli määrä :) Onhan se aikamoinen tulotason romahdus, mutta pikkuhiljaa siihen totutellaan..

Tuota 30-40 tunnin viikkoa opiskelujen ohessa en todellakaan suosittele, mulla sen hintana oli parisuhde ja terveys :( En vaan osannut silloin sanoa ei.

Shandy

Vielä viime vuonna vannoin että en tosiaan ala tekemään töitä koulun ohella, mut kappas vaan: nyt oon sitten töissä.

En olis hakenut töitä jos koulussa olis ollut yhtä rankkaa kun viime keväänä, mutta ainakin syksy vaikuttais nyt melko löysältä ja työsopimus mulla onkin nyt alkuun vaan vuoden loppuun.

Oon nyt vasta viikon verran ollut töissä ja tääkin on vasta harjottelua, että ei tää nyt vielä oo mitenkään pahalta tuntunut, etenkin kun työpäivä on ollut hurjat kolme kappaletta ;) Mut en mää meinannutkaan tehä kun ehkä parina iltana viikossa +joskus viikonloppuja, että tuskin tästä hirveenä stressaannun, saanpahan ainakin "ylimäärästä" rahaa koska muuten joutuisin ottaan lainaa.

Katotaan nyt tosiaan et kuinka tää alkaa sujuun..

Vanilja

Huh kurkkupastilli ja lily. Mä en ainakaa mitenkään vois tehä 20 tuntia viikossa töitä, saati sitten 30-40 :shock: Siihen vaadiitaan jo sitä että opiskelu on osa-aikaisa. (Koulussa ei tartte istua kasista neljään). En tosin joudu minäkää jokapäivä mutta silti.

Mä ite tulin siihen tulokseen että keskityn opintoihin kunnolla tän vuoden ja kattoo sitte töitä joskus myöhemmin. Lopetin siis kun olis menny muuten aika säätämiseks aikataulujen kanssa, eikä vapaa-aikaa olis jääny juuri yhtään. :roll:

single-playing

mä käyn myös töissä koulun ohella 3-4 iltaa viikossa. viime vuosi oli aika rankka, eniten kärsi koulu ja parisuhde (nyt sitä sit ollaanki sinkkuna :o ). mutta tästä vuodesta tulee luultavasti vähän kevyempi ku parisuhde ei velvota..voi vaan käydä koulussa, töissä ja loppu aika meneekin sit urheiluun.
Kaikista ärsyttävintä tässä koulun ohessa työskentelyssä on ne tulorajat..ärsyttää et sellaseten tuloja yritetään rajoittaa jotka haluaisivat tienata opiskelujen ohessa.. elämästä yritetään tehdä mahdollisimman kurjaa. mutta onneksi ne tulorajat nousee ens vuoden alusta ni saa tienata ehkä vähän enemmän :D

tinttatyttö

Pääsin SKY-Opistoon eli yksityiseen kosmetologikouluun. Huomenna alkaa toinen viikko siellä, ja kuukauden päästä aloitan työt Body Shopissa. Kyseessä on iltatöitä ja viikonloppuja, tuleekohan olemaan liian rankkaa? Onko joku teistä kenties palanut loppuun opiskellessa ja töitä tehdessä :?: Olen 16vuotias ja rahantarpeessa, itse ainakin hyvin valmistautunut siihen rumbaan :D

[color=darkblue]Tässä ketjussa voi jutella iltatöiden ja opiskelujen yhteensovittamisesta. Aiheesta on jonkin verran juttua esim. "Kaupan kassana"- ketjussa jne.
-Liz[/color]

Pumpuli

Kävin kahta koulua yhtäaikaa ja lisäks iltatöissä kolmena päivänä viikossa. Hyvin sain kaikki hoidettua, vaikka näin jälkeenpäin ihmettelenkin, että miksi kävin kouluja, kun ei niitä oman alan töitä näemmä saa, ja tän hetkiseen työpaikkaan pääsin ilman alan työkokemusta..

Nonna

Minäki olen käynyt töissä koko opiskeluajan pari kertaa viikossa.Vaatekaupassa myyjänä ja olen pitänyt tanssi ja aerobictunteja.Noi tuntien pitämiset on tosin harrastuskin.

Tigerheart

Minulla alkoi nyt merkonomi opiskelujeni viimeinen vuosi, ja aion olla samalla ainakin kahtena iltana töissä viikolla, ja sunnuntaina. Luulen kyllä pärjääväni, jos töitä ei ole liikaa, niin kyllä sitä yleensä jaksaa ihan hyvin. Minulla on nyt noin puoli vuotta jäljellä koulua, yritän suorittaa kursseja normaalisti niin pitkään kun voin, kun raskausviikkoja on nyt menossa 16 + 2 pvä. Vuoden vaihteessa minun täytyy pitää tauko töistä ja opiskeluista, kun vauva syntyy. :D Mutta uskon läpäiseväni koulun kevääseen mennessä kunnialla. En asu enää kotonakaan, joten töissä on käytävä, että rahaa olisi säästöönkin, varsinkin kun on lapsi tulossa. :)

Vanilja

Mulla alkaa koulu huomenna, kääk. Samalla olis sit tarkotus tehä töitä, eli jatkaa firmassa jossa oon nytkin töissä. Työkaverit on sanonu että on rankkaa olla töissä ja koulussa yhtäaikaa. Aattelin kuitenki yrittää, kesällä sais sit nauttia kunnon kesälomasta. Ärsyttää ajatella kuinka vähälle vapaa-aika kuitenki talvella jää :? Äitiki oli sitä mieltä etten varmaan jaksa. Mutta ei sitä opintotuellakaa oikeen herroiks eletä :roll:

Paris

Itse käyn lukiota, teen n. 4 pvn viikossa töitä, pelaan jalkapalloa eli reenejä plus 2 krt viikossa peli ja lisäksi seurustelen vakituisesti. Kalenteri on kyllä aina täynnä ja välillä stressaan todella paljon kun menot menevät päällekkäin. Toisaalta olen menevää tyyppiä ja suunnittelisin joka tapauksessa kalenterin täyteen muuta turhaa jos en töissä kävisikään. Jos tuntuu raskaalta niin sitten pitää vaan karsia jotakin pois mutta nyt yritetään pärjätä näin :wink: Jos pidät työpaikastasi niin ei se sitten niin raskaalta tunnukkaan, ja voi miettiä että rahaa tulee ja toivottavasti jää jotakin ylimääräsitäkin että voi itselle kaikkea kivaa ostella :D

sopuli

Oon tehny koko opiskeluajan töitä. Välillä on tosi rankkaa, kun ei paljon vapaa-aikaa jää ja kieltämättä koulukin välillä kärsii... Pitäs lukea tentteihin ajoissa, samoin tehdä tehtävät, niin ei tulis kiire ja ei tarvitsis panikoida.

Mutta olen sellainen, et vielä enemmän panikoisin, jos joutuisin elämään lainalla. Niinpä sit mieluummin oon töissä ja elän vähän leveämmin :) Tykkään liikaa ostella uusia vaatteita, ajaa omalla autolla linja-auton sijaan, käydä baareissa, ravintoloissa syömässä jne :)

Valinta kysymyksiä... Jos eläisi lainalla, joutuisi luopumaan ehkä joistakin huvituksista, mutta olisi enemmän aikaa panostaa kouluun ja nähdä kavereita. Tosin tuskin tulis panostettua kouluun sen enempää :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat