Filosofian opiskelu yliopistossa - Työ ja opiskelu

Mariel

hgin yliopiston valtsikan käytännöllisen filosofian sivuilta:

[url]http://www.helsinki.fi/filosofia/kfilo/opetus.htm

Kommentit (4)

Susette

Opiskeleeko kukaan täällä filosofiaa? Olisin kiinnostunut kuulemaan opiskelun luonteesta ja siitä, että millaista opiskelu on. Kyselen lisää, jos alan opiskelijoita löytyy :)

fleurdelys

Tässä on toinen, jolla olis haaveena filosofian opiskelu ja nimenomaan käytännöllinen sellainen valtiotieteellisen puolella. Joillain on sellainen käsitys, että filosofiaa opiskelemalla ihmisestä tulee vaan kyyninen teoreetikko tai joku tärähtänyt solipsisti, mutta nuo sivuaineet vaikuttaa nykyään niin hurjasti, että filosofia on ihan järkevä vaihtoehto siinä missä muutkin. Yleissivistävä ja loputtoman mielenkiintoinen aihealue! Sinne vaan. :wink:

Satsuma

Täällä ilmoittautuu yksi filosofian opiskelija! Siis millaista filosofian opiskelu on? No, lukemista ja kirjoittamista on paljon, ja hyvin antoisaa on ollut. Opiskelu on sitä luentoja, tenttejä, esseitä, kirjoja.. Filosofiassa sen vapaus ja myöskin tuo loputtomuus viehättää, ja oon huomannu et opiskelu on tosiaan muuttanu mua. Olen tykänny hirveesti, vaikka työllisyysnäkymät hieman pelottavat, mutta sivuainevalinat vaikuttaa paljon siihen mitä hommia voi sitten valmistuttua tehdä. Sanoisin että jos filosofia kiinnostaa niin eikun hakupaperit vetämään! :) En tässä nyt äkkiseltään osaa kertoo hirveesti, kysele jos tulee jotain mieleen!
:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat