haluan perustaa yrityksen!!! - Työ ja opiskelu

Faunastic
Jinda
mun mies on perustamassa yritystä.Pelottaa jo laina yms. ihan miehen puolesta.Tiedän että joudun (no,'pääsen') työhön mukaan ja mielelläni menenkin.Mutta onhan tää tosi iso asia meille. :?

Homer Simpsonin sanoin:
Yrittäminen on ensi askel kohti epäonnistumista.

Eli toisin sanoen. Yrittäminen on riski. Se kannattaa aina pitää mielessä. Jos ekana vuonna jäätte voitolle, niin se on hemmetin hyvä juttu!! Vakuutukset ym. on kuitenkin perkeleen kalliita ja eka vuosi on muutenkin monelle se vaikein ja haasteellisin, kun ei vielä tajua miten toimia ja jos tulee vastoinkäymisiä, että miten niistä selvitään. Ja parisuhdekin varmasti joutuu koetukselle, mutta täytyy toivoa, että se on vielä joskus sen arvoista, että on tullu tapeltua yömyöhään talousasioista =) Ei sitä mitään aikaiseksi saa, jos ei tee.

Sivut

Kommentit (50)

fiina

miten toimin kun haluan perustaa onlyn vaatekaupan erääseen kaupunkiin, miten toimin kun se on kuitenkin ketju eikä yksityinen? osaako joku kertoa miten alan edistään asiaa..

DemonOfTheDay

no ekaks tulis mieleen et otat Only:n yhteyttä(siis pomoihin) ja kysyt et onks sellanen mahdollista ja siitähän se lähtee mikäli on.....

sopuli

Hmp, kai sulla on jotain tietoa yrityksen pyörittämisestä?

Jos on koulutusta, niin luulis siel vähän opetettavan, että mistä lähdetään liikkeelle :D

Abigail

Only on Bestseller-nimisen tanskalaisfirman omistama brändi ja sitä ei tietääkseni pyöritetä franchising-periaatteella, joten Onlyn nimellä et ainakaan voi kauppaa perustaa. Jälleenmyynti kai voisi olla mahdollista.

Kepatäti

Minä olen samaa mieltä kuin Abigail, tuskin pystyt ONLY:n liikettä perustamaan, mutta todennäköisesti on mahdollisuus perustaa liike, joka myy onlyn vaatteita.

Siitä vaan liiketoimintasuunnitelma pystyyn ja pankkiin sen kanssa. TE-keskuksista saa varmaankin myös apua.

Erilaisia rahoitusvaihtoehtoja löydät myös Finnveran sivuilta, yrittajat.fi, TE-keskusten sivuilta ja ja ja..no muuta en nyt tähän hätään muista.

Amalia

Sori vaan, mut ihan ekaks tulee mieleen, että jos kyselee perusjuttuihinkin apua jostain Cosmon keskustelupalstalta niin kannattaako edes yrittää... :roll:

Shandy

TE-keskukset järjestää ainakin ihan yhenkin päivän yrittäjyys-kursseja, ite oon semmosen käynyt ja ihan hyvät perustiedot siinä yhen päivänkin aikana sai.

Notti

Jos yrittäjäksi mielii, niin kannatan erittäin suuresti yrittäjäkursseja ja niitä, jotka kestävät pidempään kuin sen yhden päivän. Useinkaan yritys ei tuota ensimmäisenä (mäisinä) vuona tarpeeksi rahaa yrittäjän elättämiseen. Eikä lainoja yrittämisen ihan tuosta vain pankista saa. Ja sitä rahaa pitäisi olla kuitenkin sen verran, että elää sitten itsekkin ja yritys pysyy hengissä. Toki on ihmisiä, jotka pärjäävät yrittäjinä ilman pidempää koulutusta, mutta sellaiset ihmiset useinmiten ovat synnynnäisiä yrittäjiä ja muut avut sitten korvaavat tuota kouluttautumisen puutetta. Ja ihan samoin tavoin on yrittäjiä, jotka eivät vaan pärjää, vaikka koulutusta olisi kuinka paljon takana, kun he eivät vaan ole yrittäjä luonteisia. Te-keskus ja työkkäri on hyvä paikka aloittaa. Myös tuolla pidemmällä koulutuksella on mahdollista saada rahallista tukea yrittäjyyteen, tietyillä ehdoilla, jotka löytyvät työkkärin sivustolta.

Mää tähän sitten enempää jaksakkaan kirjoittaa, kun ei muista kaikkea, eikä jaksa lähteä googlettamaan. Sen verran kyllä tiedän (ihan henkilökohtaisesti koettuna) ettei sitä yritystä noin vaan laiteta pystyyn ja tuottamaan ja että siellä on aika helvetisti asioita, jotka täytyy tietää, ennen kuin sille tielle ryhtyy sekä sitä hullua uhkarohkeaa mieltä ja valmiutta menettämään kaiken, mutta myöskin halua minimoida ne riskit.

Tulipa pitkä "lause", mutta olkoon.

ynnej
tiikeli
Miksi juuri Only? Tuntuu että kirjoittaja saattaisi olla hiukan liian lapsellinen vielä perustaakseen yrityksen... :?: :roll:

Joo oon samaa mieltä sun kanssa. Tuli tosta aloituksesta sellanen mielikuva et fiinasta ois vaan siistii alkaa myymään Onlyn vaatteita eikä pahemmin tietoo mistään yrityksen perustamisesta oo. Voihan tietenkin olla et oon väärässäkin, ei saa sit suuttuu :)

kosmetologi

suosittelen vahvasti käymään edes jonkinsortin koulutuksen markkinoinnista ja myynnistä, sekä yrittäjyydestä ennen kuin lähdet tuohon hommaan :D
Onnea kuitenkin!

celia

Juu ei yrityksen perustaminen ja pyörittäminen ole mitään yksinkertaista hommaa. Meillä kuului lähihoitajan tutkintoon myös yrittäjyys-kurssi ja tehtävänä oli luoda oma yritys. Siis toki vaan paperille. Siinä oli kaikki kysymykset valmiina mutta ihan helvetin vaikeaa kyllä oli kun piti miettiä IHAN KAIKKI. Liike-idea, rahoitus, tilat, henkilökunta, alihankkijat, mitä aiot itse tehdä jnejne.

Ja sekin riippuu persoonasta, toiset ovat yrittäjähenkisiä ja toiset eivät. Itse en ole yhtään.

Jinda

mun mies on perustamassa yritystä.Pelottaa jo laina yms. ihan miehen puolesta.Tiedän että joudun (no,'pääsen') työhön mukaan ja mielelläni menenkin.Mutta onhan tää tosi iso asia meille. :?

Emmily_

Minäkin haaveilen omasta yrityksestä, mutta suunnitelmissa käydä nyt kuitenkin ensin vähän kouluja jne. ennen kuin rupean mitään säätämään.. :) Joka tapauksessa sellainen unelma minullakin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat