jälkihaulla - Työ ja opiskelu

noname

pääseekö kauppaoppilaitoksiin (merkonomi-linja) yleensä kuinka helposti opiskelemaan? olen kuullut, että todella helposti pääsee useimpiin paikkoihin, mutta onko miten totta? entäs kun on hakenut jälkihaulla? mitä luulette, onko mitään mahdollisuuksia? :roll:

Kommentit (8)

Henni-

Kyllähän tuonne merkonomi -puolelle helposti pääsee, jos ei ole paljon hakijoita. Jälkihausta ei ole kokemusta, mutta jos paikkoja on jäänyt niin eiköhän sitäki kautta melko helposti onnistu. Kannattaa soittaa kouluun ja kysellä onko paikkoja jäljellä ;)

noname

joo olen soittanut ja käski soittaa parin päivän päästä uusiksi, jolloin on selvinnyt, mikä on tilanne. toivottavasti tärppää! :) olen jo kuitenkin sen verran pitkään tietoa odotellut joten pitänee toivoa parasta.

noname

kaikki muutkin koko ajan hokee "hei kyllä sä pääset, oon ihan varma siitä", mä taidankin sitten olla ainoa, jolla on pieni epäilys asiasta... :lol:

mutta toisaalta. onhan sinne varmaan päässyt paljon sellaisia ihmisiä, joilla merkonomi-linja on ollut esimerkiksi kolmantena vaihtoehtona yhteishaussa jolloin luonnollisesti peruuttavat paikan, jos ovat päässeet ykkös- tai kakkosvaihtoehtoonsa.

olis kyllä tosi mahtavaa päästä... :)

denise

Mä oon vaan soittanu kauppikseen ja kysyny vapaita paikkoja, sieltä sitte sanottiin et lähettää pienimuotonen hakemus ja viimeisimmän koulun todistus. Lähetin paperit heti kouluun ja viikon sisällä tuli hyväksymislaput postissa. Kyllä mä uskon että sä pääset!

nora

Kyllä sitä suht helposti pääsee, mulla oli kumminkii 3. sijalla kauppis ja sinne pääsin. Se tosin riippuu minne oppilaitoksee hakee ja haluaa..

noname

oih kuulostaapa hyvältä, kyllä nyt alkaa tuntua aika varmalta opiskelupaikan saaminen, vaikkei vielä kuitenkaan kannattaisi ihan liikaa riemastua, ettei sitten pety liikaa :oops:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat