Pyynikin ammattiopisto Tampereella - Työ ja opiskelu

diane

Olen hakenut kyseiseen kouluun jo ties monettako vuotta peräkkäin ilman tulosta. Pääsykokeissa olen ollut, mutta siihen se on jäänyt. Tänään sitten viikon jännityksen huipennuttua ei postinkantaja tuonutkaan kirjettä uudesta opiskelupaikastani.

Soitin sitten kouluun ja kysyin mikä meininki, niin vastaukseksi sain olevani varasijalla 13
Nyt siis tarviin apua. Onko tämä hyvä vai huono sija. Onko mitään mahdollisuuksia päästä?! Mitenköhän paljon oppilaita hylkää saamiaan opiskelupaikkoja.. :cry:

Kommentit (4)

facultas

[color=black]Itse hain joskus aikoja sitten Pyynikille kun peruskouluni päätin, enkä päässyt sisään. Ystäväni, jonka ka oli 8.9 pääsi ensi yrittämällä. Nykypäivinä amikset ovat kasvattaneet suosiotaan huomattavasti, enkä haluaisi masentaa sinua, mutta jos olet vasta sijalla 13. pääseminen Pyynikille on aika epävarmaa.. Toivokaamme kuitenkin parasta![/color]

Daisy

Haetko suoraan peruskoulun jälkeen? Minä juuri valmistuin ylioppilaspohjaiselta kaksivuotiselta linjalta Pyynikiltä, ja siellä linjalla muutamalle oli tullut silloin koulun alkaessa kirje, että he ovat varasijoilla. Tämän ikäisillä kun mieliteot ovat niin vaihtelevat, niin he ainakin pääsivät opiskelemaan. Mutta kyllä tuo sija 13 kuulostaa aika kaukaiselta haaveelta. On kyllä ihme tunkua ammattikouluunkin nykyään! Minä kun luulin, että se on vaan semmonen läpihuutojuttu. Mutta lukioonkin näköjään pääsee helpommin melkein!

diane

Joo siis hain yläasteen päättötodistuksella. Oon kyl hankkinu jo itelleni ammatin toisesta amiksesta, mutta sillä todistuksella en voinu hakea, koska ammattikoulun todistus ei kuulemma käy vaan se piti olla peruskoulun päättötokari.

vihollinen

Niin, no ehkä sun päättötodistuksen k.a ei oo ollut vaatimusten mukainen.. kuten aikaisemmin jo mainittiin, niin amikset on kasvattanut suosiotaan, joten suuren hakijajoukon keskeltä valitaan oletettavasti ne, joilla on parhaat k.a:t.. ja tietty ne, jotka ovat pärjänneet hyvin pääsykokeissa..
Mille alalle haet? Ehkä johtuu siitäkin, että kyseinen ala saattaa olla niin suosittu, että sinne on kova tunku.
Mutta kyllä kaikki mun tutut jotka ovat sinne hakeneet, ovat suoraa päässeet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat