Psykologinen testi - Työ ja opiskelu

figaro

En ole koskaan ollut psykologisessa testissä, johon nyt sitten joudun pääsykokeiden myötä (sosionomi).

Millaisia kokemuksia teillä on näistä testeistä? Onko antaa esimerkkikysymyksiä tms.? Mikä testeihin joutuvia odottaa ;)

Sivut

Kommentit (26)

Miffy

Huh! Mun yks kaveri (melkien valmis tradenomi) haki pankkiin töihin ja joutui just tommoseen testiin, tai en tiiä "just tommoseen" mut siis kauhee nivaska kaikenlaisia kysymyksiä, jotka joku hiton oikeen asiaan erikoistunut firma sitten analysoi (ja ne oli siis myös tuottaneet tän matskun). No, tää mun kaveri sai sen nivaskan kotiinkin joten sitä sit tutkittiin, ja se oli saanut oikein jotain sen tyyppisiä tuloksia kuin "mitä ilmeisimmin pystyy tehokkaasti ryhmätyöhön" ja tollasta :shock: Olin ihan et apua, en taho tommosiin testeihin...

Mut joo, sori Figaro, en tiiä noista koulujen p.kokeitten testeistä :)

Maruchka

Ammattikoulun psykan testit ainakin ovat sellaisia esikoulun harjoituksia, että piirretään puolikas kuva valmiiksi, valitaan pienin ja suurin numero riviltä yms. vastaavaa. Ei niihin ainakaan valmistautua tarvitse mitenkään, lähinnä ottaa huumorilla :)

figaro

Ahaa.. jäi vain kaivelemaan, kun tuli papereiden mukana lappu, missä oikein kunnolla selostettu siitä, mitä testit testaa ja toisaalta myös perusteltu testien tarpeellisuutta :roll: Samaiseen testiin kuuluu ilmeisesti myös tämä ryhmäharjoituskin..

Jzzu

Miun käsittääkseni noi on hyvin pitkälti samoja mitä on armeijaan mentäessä tehtävät ns. "pällitestit", niillä katotaan vaan että kuulassa ei mitään varsinaista vikaa ois ja jossain määrin myös persoonallisuuttakin.

Maruchka

Joo, ainakin, ammattikoulussa siis, siihen psykologin testiin kuuluu se itse kirjallinen osuus, psykologin haastattelu ja ryhmätilanne. Voi olla myös terveydenhoitajan tarkastus.

maaruli

Mäkin odotin että tänpäivänen sosionomipääsykokeen kirjallinen osio olis ollu joku tollanen testi, mut sit se olikin aika vaativa aineistopohdinta.. :?

Laura

Meillä psykologiset testit (sosionomi) sisälti musteläikkätestin, jatka kuvaa, muutama matemaattinen juttu, jatka lauseita... sit oli sellanen, et ne testaajat luki jonkun artikkelin ja se piti kirjottaa sit niin tarkasti kun muisti. Sit oli ryhmätilanne ja haastattelu. Aika iisit oli. Tein tismalleen samat testit 3 kertaa, eri paikkoihin.

Laura

siis se oli sama koe monessa eri amk.ssa. Sama lafka niitä järjestää. Viimesellä kerralla osasin jo ulkoota mitä tuleman pitää ja tiesin mitä pitää vastata eri kysymyksiin, jotta näyttää hyvältä. :lol:

figaro

Ei mutta joo.. on tuossa sinänsä pointtia. Mjooh.. huomennahan se nähdään mitä tuolla on siinä testissä. (Kasilta pitää olla aamusta jo siellä... )

Lizzie

Musteläikkätesteissä älä näe lepakkoa tai ristiä, vaan perhonen tai puu.

Hah, tuli mieleen kun pyrin sillon hakiessa myös varhaiskasvatukseen lastentarhaopekkoulutukseen, ja sit sai koittaa onkia lisäpisteitä piirtämällä ja laulamalla :D Mä piirsin sellasen uneen liittyvän runon pohjalta niinku mun unimaiseman, ja en tajua miks (kun tasan tarkkaan tiesin että niin ei missään nimessä saa tehdä, naureskelin siel kokeissakin itelleni) niin piirsin siihen unimaisemakuvaan jotain rantaa yms, ja sit yhteen nurkkaan verenpunaista ja mustan arkun jonka ympärillä oli mustia hahmoja ja ristejä :lol: :lol:
Hah, onneks sitä kuvaa ei tarvinnu mitenkään selitellä, olis ollu hyvä yrittää sepostaa että "OIKEESTI OON IHAN PIRTEE TYYPPI JA MULLA EI OLE ITSETUHOISIA TAI KUOLEMAKESKEISIÄ AJATUKSIA" :lol:
Iskä (psykologi) sano että "aijaijaijaijai, just tollasia EI sais piirrellä" :D

Lizzie
Dubyamoa
Lizzie
Musteläikkätesteissä älä näe lepakkoa tai ristiä, vaan perhonen tai puu.

älä näe:D

Noh! :lol: Joo, olihan toi vähän hassusti sanottu. Tarkotin tietenkin siis sitä että kun ne kysyy "mitä näet?" niin vaikka oikeasti näkisitkin kaikkea hirmu synkkää kokoajan, niin kannattaa miettiä ja olla näkevinään se vähän valoisampi mieleentullut juttu :)

figaro

Jaahans.. Ei lepakoita eikä ristejä :roll: Pöh! :D Taidan heittää siihen jonkun tyyliin "tiskirätti ja pölyhuiska" :lol:

Ei samperi... kohta pitäs lähtee ajamaan ja todella freesi olo. Menee varmasti nappiin mokomat testit :? Näin OffTopicina loppukaneetiksi. Iltasella tulen kertomaan mitä oli ja koin :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat