Leipomo- ja konditoria-ala - Työ ja opiskelu

JJEMMY
Cinderella92
no mä en kyllä suosittelis...täti on meinaan leipuri ja se on sanonu et surkee palkka on ja jalat väsyy siinä työssä..

Ei kaikki mieti sitä palkkaa ja että mahtaako väsyä. Aika monessa työssä on huono palkkaus sekä varmaan joka työssä väsyy :!:

Sivut

Kommentit (19)

Hentsukka

Onko joku opiskellut? Tai opiskeleeko edelleen?
Joutuuko olemaan jalkojen päällä koko päivän? Leikattu polvi ei oikeen kestäis sitä pitemmän päälle ja edessä on luultavasti vielä toinen leikkaus just ennen kun pääsisin alottaa opiskelun...
Muista aloista joihin aattelin hakee, sain täältä jo aika hyvän käsityksen siitä mitä ne todellisuudessa on (kosmetologi, vaatetusala ja catering). Kiitos niistä! :)

Amalia

Enpä tiiä, onko mun vastauksesta hirveesti apua, mutta samapa tuo :). Mun sisko opiskelee kondiittoriks oppisopimuksella ja tykkää hommasta ihan hulluna. Miinuspuolena on kuulemma älyttömän aikaset aamuherätykset ja se jatkuva jalkojen päälle oleminen, josta sä jo puhuitkin. Eikä sekään ilmeisesti auta ihan hirveesti, että se oppisopimusleipomon omistaja on aika tuore tuolla alalla, ja taitaa nyt jo jäädä taidoissa mun siskon jälkeen :roll:

Hentsukka

Ihan vaan polven takia taitaa jäädä tuo ala pelkäks haaveeks... Tän viikon taas särkeny niin paljon, etten meinannu päästä tuoliltakaan ylös, saati sitten se et olisin koko päivän jalkojen päällä. :shock:

dani
Dubyamoa
uaah, nyt alko haluttaan sellasta ihanaa kermalla täytettyä pullaa!

Nyt alkoi mullakin. Tai sitten juustokakkua. Olis aika kiva olla kondiittori. :-k

girl

onko ketään muu opiskellut kondiittoriks oppisopimuksella?
millasta se on?
osaisiks joku vähän kertoo enemmän :)
käden taitoo siin varmaanki pitäs olla vähän :)

Sitron
Outius
Omien kokemuksien mukaan työllistyminen on hyvä. Leipää ja herkkuja tarvitaan kuitenkin aina :).

Galleriassa on kuvia leipomuksistani jos jotakuta kiinnostaa, nicki on sama kuin täällä..

Luin että alalle aukeaa työpaikkoja vain eläkkeelle jäämisen takia, että tuo ei ole kauhean työllistetty ala. Itseä kiinnostaa tuo nyt ihan kauheasti ja vakavissani suunnittelen. En vaan sitten tiedä jaksaisiko sitä lukion jälkeen lähteä ammattikouluun, mutta tuskimpa se nyt mitään haittaa. Espooseen itseä kiinnostaisi mennä. Ongelmana vaan etten ole oikein aamuihmisiä :?

Tosi nättejä nuo leipomukset! :D

Outius

Opisken leipuri-kondiittoriksi toista ja viimeistä vuotta. Tällä alalla joutuu enemmänkin kävelemään kuin seisomaan. Aina tietyssä työvaiheessa seisotaan paikallaan, mutta pääosaksi kävellään edestakaisin leipomossa. Konditoriassa joutuu jo sitten enemmän seisomaan paikallaan. Esim.kakkua kourruttaessa ei kannata paljoa kävellä..

Tämä ala on kyllä unelma ammatti!Suosittelen :)

Sitron

Tuo kyllä kiinnostaisi, varsinkin kun olen tuohon leipomiseen ihan täysin hurahtanut :D
Missä tuota voi opiskella?
Taidot ei kyllä riittäisi koristeluun, mutta. Tuo on kyllä ammatti, josta voisin ihan oikeasti tykätäkkin. Millainen mahtaa olla työtarjonta ja palkka? Osaako kukaan sanoa?

pikku-kata
Sitron
Tuo kyllä kiinnostaisi, varsinkin kun olen tuohon leipomiseen ihan täysin hurahtanut :D
Missä tuota voi opiskella?
Taidot ei kyllä riittäisi koristeluun, mutta. Tuo on kyllä ammatti, josta voisin ihan oikeasti tykätäkkin. Millainen mahtaa olla työtarjonta ja palkka? Osaako kukaan sanoa?

Kokkolassa ja Oulussa voi ainakin opiskella ammattikoulussa... Mä oon tuota alaa ruvennu ihan oikeesti miettimään, tosin enää en vihti lopettaa koulua kesken ja ruveta taas opiskelemaan uutta alaa... Kesätöitä oon kyselly paikalliselta kahvilasta, jos sieltä sais esimakua tolle alalle et onko se niin ihanaa ja mukavaa :)

Outius

Itse opiskelen lahdessa. Salpauksen sivuilta luultavasti näkee muutkin oppilaitokset.
Ammattikoulussa on se hyvä puoli, että koulutukseen kuuluu työharjotteluja.Jos harjottelussa tekee hommansa hyvin niin on erittäin hyvät mahdollisuudet päästä töihin samaan paikkaan. Omien kokemuksien mukaan työllistyminen on hyvä. Leipää ja herkkuja tarvitaan kuitenkin aina :).

Mitä siihen korsiteluun eli kondioria puoleen tulee, niin koin itseni tumpeloksia ekoilla konnari tunneilla. En omaa pätkääkään taiteelisuutta, joka on siis hyväksi, mutta ilman sitäkin pärjää loistavasti. Opettaja on siellä sitä varten että hän sitten auttaa ja neuvoo.
Galleriassa on kuvia leipomuksistani jos jotakuta kiinnostaa, nicki on sama kuin täällä..
Tervetuloa alalle vain :)

taatelityttö

ÄLÄ missään nimessä mene Espooseen (oletan että meet lukio/amispohjalta eli kaksivuotiselle linjalle). Roihuvuoressa Helsingissä on vanhempia varten ihan oma luokka, ja varmasti siellä menee asiat paremmin kuin Espoossa, jossa kaksivuotiset tutkinnon tekijät haahuilevat pk-pohjaisten kanssa samoilla tunneilla pomppien luokasta toiseen eri ryhmien välillä saaden ehkä suurinpiirtein oikeat asiat käytyä. Yläasteelta sinne on kai ihan ookoo mennä mutta jos lukio/amispohjalta niin kuulemma ihan järkyttävää.

Yksi kaveri tuolla opiskelee ja siltä kuultua. Että tälleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat