Viestintä-/media-alan ihmiset - Työ ja opiskelu

Torspo

Joo noh, meidän koulussa tuntuu menevän läpi ihan kaikki pellet säännöt...
Ja meidän osaston "johtaja" saa päähänsä mitä oudoimpia rangaistuskeinoja.
Ei se mun raskausaikanakaan hiffanut että saattaisin olla väsynyt tai aamupahoinvointinen (onneksi silloin ei vielä ollut essee-sääntöä!!),
sain sitten kursseista 1 ja 2 kun olin pois tai itkin ja nukahtelin tunneilla.
Jotenkin ei vaan motivaatio riitä enää mennä kouluun noiden juttujen takia...
Pitää nyt kattoo vielä.. :roll:

Sivut

Kommentit (102)

camomilla

[color=red]
Täällä lopputyötä vaille valmis medianomi. Opiskelen liikkuvaa kuvaa, editointia ja valaisua.

Toivottomalta näyttää. Luulen että vaihdan alaa... Kun vaan keksis mitä haluaa tehdä.

Ainoa hyvä asia on että olen päässyt ulkomaille sekä vaihtoon että työharjoitteluun.[/color]

marimma

lasketaanko tänne ammattikoululaisia? :) täällä olis meinaan yksi audio-sivuaalista viestintää suorittava tyttö.

Työpaikkoja en uskalla edes sanoa onko niitä. Meille on sanottu kyllä ettei, mutta tutut väittää että etelä-suomessa kaivattaisiin. Meillä annetaan hei positiivinen kuva tästä alasta.

Meillä koulutus on hieman. no. Huonoa. En ole oppinut juuri mitään, ja ensimmäinen vuosikin vain istuttiin ja pelattiin koneilla kun ei ikinä mistään mitään ohjeita eikä tehtäviä saanut. en siis koe olevani mitenkään valmis ensi vuonna saamaan tätä media-assistentti nimikettä itselleni.

rokuli

Moi kaikki, uusi (miespuolinen=) cosmoilija kirjoittelee.

Itsekin olen seksikkäällä media-alalla. Takana on vuosi TV-duunarina eräällä pikkukanavalla ja tällä hetkellä olen eräässä firmassa joka tekee ohjelmaa ihan valtakunnalliseen jakeluun. Mitään koulutusta ei ole takana, kaiken olen itse oppinut.

Media-alalla kaikki on kiinni omatoimisuudesta, aktiivisuudesta ja kontakteista. Jalkaa kannattaa tuntea jokaisen oven väliin. Mitään rakettitiedettähän tämä ei ole, perusasiat kuvaamisesta, editoimisesta ja valaisusta oppii (ainakin kantapään kautta) itse tekemällä. Hyvännäköistä kuvaa voi oppia tekemään lukemalla pari kirjaa aiheesta ja imemällä vaikutteita omasta televisiosta. Mikään asia (ainakaan TV-alalla) ei ole niin vaikea ettei Googlen ja käyttöohjeiden kanssa pystyisi saamaan hommaa haltuun. Itse olen oppinut kaiken vain ronkkimalla niitä laitteita ja seuraamalla ammattilaisten työskentelyä.

2008 syksyllä toivottavasti aloitan journalistiset opinnot jossain yliopistossa.

Amalia

Minä tunnustan! Opiskelen vielä, tosin valmistuminen on enää "vaan" gradun päässä. Ja aikasempaa työkokemusta on esmes toimittajan hommista, joihin tää nykyinen ala ei kyllä varsinaisesti kouluta :roll: .
Edelleen mietityttää, opiskelenko mä ihan oikeita hommia, mutta näkeehän sen sitten, miten työelämässä alkaa viihtymään. Siis sikäli mikäli saa töitä :).

Mitäs viestintä- ja media-alan hommia Figaro puuhaa? Ja eikö meitä tosiaan oo täällä muita :shock: ?

reallivething

Tämä kans opiskelee viestintää, amk:ssa. hmm, mitäs tuosta työtilanteesta, kaikkialla toitotetaan että töitä ei sitten tule olemaan :D mutta enpä minä rahasta hommaan ole mukaan lähtenytkään...:)

Amalia

Mua mättää työtilanteessa tällä hetkellä eniten se, että paikkoja tuntuu aukeavan vaan pääkaupunkiseudulla :? . Miks ihmeessä alan yritykset keskittyy sinne?!?

figaro

Työllisyystilannekin vähän riippuu siitä mihin on viestinnän saralla suuntautunut. Itse mietin, että aika moni kollega on sijoittunut ohjaus- tai opettajatehtäviin. Muuta duunia keikkaluontoisena :roll:

Missä päin reallivething opiskelet viestintää?

Amalia.. olen AMK-pohjalta lähinnä käsikirjoitus ja kuva-ja valoilmaisun puoleen kääntynyt.

Amalia
Miffy
Amalia, millä laitoksella opiskelet?

Luonnollisestikin viestintätieteiden laitoksella, piileskellään tuolla Tourulan puskissa syrjässä muista ;). Mun pääaine on yhteisöviestintä ja siitä pitäis nyt vihdoinkin alkaa tekemään gradua, kun oon jo liian kauan värkkäillyt sivuaineiden kanssa. Huoh.

Amalia
reallivething
pahoittelen figaro, en viitsi kertoa oppilaitostani koska meitä on sen verran vähän - ja halua pysyä anonyyminä;)

Mä taas luotan siihen, että mun kurssi- ja muut kaverit ei juurikaan liiku tällä palstalla tunnistamassa mua :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat