Lastentarhanopettajaksi opiskelevat tai aikovat - Työ ja opiskelu

_aurinkoinen_

Venice Queen: ei, vaan se on Savonlinnan yksikössä ja sehä on Joensuun yliopistoo sekin :)

lilly: Kyllähän tuokin on yks ammatinpuoli.. mutta sekin on vaan kestettävä. :lol:

Sivut

Kommentit (25)

Venice Queen
_aurinkoinen_
Venice Queen: ei, vaan se on Savonlinnan yksikössä ja sehä on Joensuun yliopistoo sekin :)

Damn. No niinhän se kyllä on...pöh.

Isla

Aloitin tänä syksynä opiskelun lastentarhanopettajaksi helsingin yliopistossa, vietettyäni erittäin antoisan välivuoden päiväkodissa ja approa pakertaessa. Opiskelu on mielenkiintoista, mutta luentoja ja ryhmätunteja on TODELLA vähän, itsenäistä opiskelua sitten taas enemmän. Pääsykokeet oli musta mukavat ja suhteellisen helpot, kirja tosin kannatta lukea huolella. Tsemppiä sinulle 8)

lillly

Mun äitini on lastentarhanopettaja ja se sano minulle, että älä ikinä ala tähän ammattiin. Itse työ kuulemma mukavaa, äippä rakastaa lapsia yms yms, mutta olosuhteet ovat aivan kamalat. Äitini on siis töissä kaupungilla, ei yksityisellä. Palkka on kuulemma älyttömän huono verrattuna siihen, kuinka paljon joutuu tekemään töitä. Sijaisia ei saada ja äitini on harmitellut sitä, että työ on nykyään vaan lasten sotkujen siivoamista, kun ei edes apulaisia saada. Toisaalta äitini sanoi, ettei ikinä haluaisi vaihtaa työpaikkaa, sillä se ilo mitä lapsista lähtee on korvaamatonta.

En halua masentaa teitä, vaan kertoa teille yhden näkökulman ammattiin! Tsemppiä opiskeluun!

Venice Queen
_aurinkoinen_
appron tehneillä noita luentoja ja demoja on tosissaa vähä, mutta meillä approa suorittamattomilla niitä on kyllä iha joka päivälle jotakin :) ainaki täällä joensuun yliopistossa. voi tietysti vaihella yliopistoittain.

Onko Joensuussa lastentarhanopettajan koulutus??? Mistä lähtien? Siirtyikö se Savonlinnasta...hittolainen, pitäisköhän...

_aurinkoinen_

appron tehneillä noita luentoja ja demoja on tosissaa vähä, mutta meillä approa suorittamattomilla niitä on kyllä iha joka päivälle jotakin :) ainaki täällä joensuun yliopistossa. voi tietysti vaihella yliopistoittain.

lillly
_aurinkoinen_

lilly: Kyllähän tuokin on yks ammatinpuoli.. mutta sekin on vaan kestettävä. :lol:

Niin onkin, mutta eiköhän jos oikeasti nauttii työstään tuonki kestä! :)

aada

Mä olen parivuotiaiden ryhmässä, jossa lapsia on parhaimmillaan 13 samaan aikaan. (Osa jo 2v., toiset täyttää vasta.) Ja sitähän se just on: riisumista, pukemista, syöttämistä, kirjojen lukemista ja leikkiä, vaipan vaihtoa, nukuttamista, sylissä pitämistä, niistämistä näin syksyn aikaan ja nassujen pesua. Toisia lapsia saa auttaa enemmän, toiset osaa itse jo paljon. Tykkään ite ainakin hirmuisesti.. :) Lapsilta kuulee niin ihania juttuja ettei niitä vaan voi vastustaa. :D

Munkin äiti on lastenhoitaja ja monet kerrat kun oon päiväkodissa jossain harkottelussa ollu, ni oon saanu kuulla kyllä kaikki maholliset huonotki puolet. Palkka tosiaan ei kovin hyvä oo työmäärän nähden.. Kuitenkin oon samaa mieltä kun lillyn äiti, että lapset on niin mahtavia, että sen takia kyllä töissä jaksaa käydä. :)

_aurinkoinen_

juu, meil oli pääsykokeissa kirjatentti ja sitte valinnan mukaan joko kuvaamataidon, musiikin tai käsityön ryhmätilanne iha tuossa yliopistolla. haastattelua meillä ei varsinaisesti ollu, mutta jotai sen tyylistä oli siinä ryhmätilanteen alussa.
oon tykänny tosi paljon opiskella :) suurin osa kursseista iha mielenkiintosia, toki löytyy niitäki, mitkä ei nappaa. mut täytyy ajatella et kaikki suoritukset on lähempänä ammattia.. ekat tentit on vielä tuloillaan, mutta kyllä niistä selvitää :lol:

aada

Mun haave olis vielä päästä opiskelemaan lastentarhanopettajaksi. :) Nyt kuitenkin pidän välivuotta lukion jälkeen ja oon päiväkodissa työharjottelussa. Helsingin yliopiston niissä pääsykokeissa oli kuulemma ollu haastattelu, kirjallinen koe ja ryhmätilanne jossain päiväkodissa. Ei kuulosta hirveen kamalalta. :) Ootteko tykänny opiskeluista nyt?

_aurinkoinen_

mites aua:lla on opiskelut alkanu?
kyllähä tosiaan sosionomin papereilla noita lastenhoitajan töitä pääsee tekemään ja niitähän on paljon tarjolla. itse hain kanssa myös sosionomiks (AMK) ja pääsinki. mutta sitte kuitenki tää lastentarhanopettajan opiskelupaikka aukes mulle ja hyvää vauhtia etenee :)

_aurinkoinen_

mä haluun kans kuulla noista harjoitteluista, mulla vasta keväällä itelläni ekat harjoittelut :) eli kaikki kellä kokemusta, laittakaa tulemaan.

kaneli

Hei kertokaas kaikki kokemuksianne päiväkodissa työskentelystä/harjoittelusta! Mulla alkaa kohta ihka ensimmäinen viiden viikon mittainen päiväkotiharjoittelu alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja koska oon aika untuvikko alalla, ois kiva tietää vähän, mitä on odotettavissa. Opiskelen siis sosionomiksi... Onko se vaan vaipanvaihtoa, syöttämistä, pukemista, riisumista, päiväunia ja räkänokkien niistämistä (ja miten niistä selviytyy kun en oo eläissäni vaihtanut vaippaa ihmislapselta!? :D) vai onko jotain muutakin odotettavissa? Mikä työssä on parasta, mikä ikävintä?

_aurinkoinen_

haluisin tietää, millaset teillä on ollu pääsykokeet ja mitä ootte tykänny opiskella alaa? :) itellä olis pääsykokeet parin viikon päästä ja vinkkiä kaivataan ;)

maaruli

Myös minä menossa pääsykokeisiin toista kertaa. Kirjallisen kokeen lisäksi oli kaksi ryhmätilannetta, keskustelu ja sit sellanen ihme leikki/esitys.. Aika outo. Yksilöhaastattelua olisin kaivannut... Ja tämä siis Tampereen yliopistossa.

Lizzie

Olin Jyväskylän varhaiskasvatuksen maisteriohjelmaan pyrkimässä pari vuotta sitten. Silloin kuului yksi kirjallinen teos, yksilöhaastattelu ja toiminnallinen ryhmätilanne pääsykokeisiin. Me leikittiin jotain vihanneksia ja heitettiin läppää. Ihan hauskat kokeet :D

Olisin päässyt sinne melkein täysillä pisteillä :)

Tsemppiä kovasti!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat