Mäkki ja Hese - Työ ja opiskelu

enkelin

minäkin olen heseläinen! olen työskennellyt hesessä 8 kuukautta, ja no työssä on niin hyviä kuin huonojakin puolia. olen myös töissä abc:llä toimivassa hesessä, ja siellä työskentely kuitenkin jonkin verran eroaa tavallisista heseistä.
itseäni on ärsyttänyt kovasti se, että meillä työnantaja ei aina halua toteuttaa työntekijöiden toiveita, vaikka toiveet eivät olisikaan mitään maata kaatavia.
viikonloput ovat melko usein aivan järkyttävän kiireisiä, ja meillä on porukkaa tosi usein sairaslomillla, joten aina on liian vähän ihmisiä vuorossa, ja silloin on itse pahalla tuulella, kuten myös asiakkaatkin.
itselleni ei kuitenkaan ole tullut mitään inhoa ruokaa kohtaan, kyllä mä pystyn sitä syömään, mutta ei sinne hampparin väliin tarvi sitä majoneesia välttämättä tunkea.
meillä työvuorot vaihtelevat 10-06 välillä, mutta onneksi koulun ohella ei tarvitse tehdä ollenkaan yövuoroja. olin kesän kokoaikaisena ja nyt taas osa-aikaisena.
tajusin tossa viime viikonloppuna, kun työpaikalta taas soittelivat, että tuutko tuuraamaan saikkua, että olin ollut edellisen kerran koko viikonlopun lomalla kesäkuun alussa. tarviiko kysyä, että meninkö töihin?

Sivut

Kommentit (63)

sopuli

Ihmiset on joskus kärttysiä nälkäisinä, mutta rauhoittuvat, kun tilanteen selittää heille ja sanoo, ettei syy ole myyjän, vaan johdon (joka palkkaa liian vähän väkeä jne) ja valitus kannattaa tehdä sinne, jotta asiat muuttuvat.

Rasvanhajukin lähtee suihkussa pois ;)

ja kannattaa miettiä myös tulevaisuutta. Jos työnantajalla on kaksi yhtä pätevää tyyppiä hakemassa työtä, toinen on ollut vaan työttömänä ja toinen ollut töissä pikaruokapaikassa (mikä mielletään raskaaksi työpaikaksi). Luulenpa, että se tulee valituksi, joka on tehnyt töitä, eikä maannut kotona.

andra

Mitä mieltä näissä työskentelystä? Onko kamalaa hommaa? Kumpi kenties parempi?

Mulle olisi ehkä avautumassa paikka jommasta kummasta lafkasta muttamutta, jotenkin epäilyttää. Valakaa muhun vähän uskoo. :)

Laura

Mä olen ollut mäkkärillä töissä vuoden. Tykkäsin työstä, koska meillä oli hirmu kiva työporukka. Ei se työnä ollut työtä kummempaa. Päivästä riippuen saattoi olla välillä hyvinkin hikistä ja kiireistä hommaa. Näiden päivien jälkeen jalat huuti hoosiannaa, kun koko päivä jaloillaan.
Meillä työhön perehdytys oli loistavaa ja siinä opetetaan kaikki keittiö- ja kassatyöskentelyn salat. Koulutus mäkkärillä ja meidän ravinolassa kestää 6 vuoroa joista 3 keittiö ja 3 kassakoulutusta.

nakymaton_ninni

Itsellä työkokemusta Hesestä, työ oli kiireistä ja ihan mukavaa. Pikku vinkkinä, että kannattaa panostaa hyviin työkenkiin!
Mielestäni työn "mukavuus" riippuu hirmu paljon myös siitä, minkälaisia asiakkaita käy. Esim. viime vuonna pahimman jouluruuhkan aikaan moni äkämystynyt emäntä kävi avautumaan kassalla. Teksti oli tyyliä: "saatana, mitä sinäki läski siinä kassan takana muka teet, TUNNIN olen jonottanut että saan tätä huonoa ruokaa. TUOKAA JOHTAJA PAIKALLE, TEEN SINUSTA VALITUKSEN".
Oleppa siinä sitten tyyni ja iloinen asiakaspalvelija :wink:
Itse en enää pikaruokapaikkaan töihin menisi, olen kai jo tottunut liian hyvään. Yeah righ, olen vanhustenhoitaja. :roll:

vihollinen

Hyvä näkymätön ninni^^ sama ala :D

No, asiaan.
Mä oon ollu muutaman viikon, olisko ollu 3 vkoa tetissä hesessä yläasteel.
Aluksi oli jännä nähdä miten ne kaikki jutut tehdää, jne.. Mut pikku hiljaa se homma alkoi ällöttämään.. viettää päivät siitä oksettavassa rasvan hajussa.. aina hiukset ja iho haisi ihan rasvalle kun lähti töistä, eli koskaan ei tullut kuuloonkaan mennä johonkin muualle kuin suihkuun suoraan töistä. Oksettavaa ja rasittavaa. :?

Lania

Kuulemma se yleensä on ihan jees tai vähintään ok jos työtä tekee vähän aikaa (alle vuoden), mut kaveri on painanu siellä jotain kaks ja puoli vuotta, lopetti vihdoin enkä ihmettelis vaikka se kävis räjäyttelemässä parit mäkit taivaan tuuliin :?

Daisy
vihollinen
...viettää päivät siitä oksettavassa rasvan hajussa.. aina hiukset ja iho haisi ihan rasvalle kun lähti töistä, eli koskaan ei tullut kuuloonkaan mennä johonkin muualle kuin suihkuun suoraan töistä. Oksettavaa ja rasittavaa. :?

Yöh, juuri tuon takia en voisi harkita tällaista työpaikkaa. Tee siinä nyt sitten suoraan töiden jälkeen jotain. Yääk. Ja ällöttävämpää varmaan on, jos on vaikka bussissa ja kanssamatkustajatkin huomaavat, kuinka kammottavalta lemuaa... :-/

andra

No tän työttömyyden jälkeen alkaa mikä tahansa duuni kuulostaa suht hyvältä. Tuntuu vaan jotenkin falskilta mennä Mäkkiin paistamaan purilaisia, kun ei oikeastaan pidä koko yhtiöstä...

andra

kyllä mä ainakin siihen asti että löytyy muuta. tää kotona istuminen on niin anaalista ja ehkä sosiaalisia suhteitakin tulee jokunen solmittua sitä kautta. ja varsinkin näin kesällä kun tukia ei heru pitää vuokrarahatkin jostain kaivaa.

Miffy

Ootko miettiny kauppaa? Eihän sekään mitään herkkua ole, mut uskoisin et mukavampaa kuitenkin kuin hommat Mäkissä tai Hesessä tms. Ja palkkakin varmaan parempi. :)

shriness

Ite en käy edes syömässä mäkissä. Ja mun pitäis olla TODELLA TODELLA epätoivoinen et sinne töihin menisin.

Mun mielestä Mäkin toimintatavat on niin mun arvojen vastatset et ei helevetti. Eläinten huono kohtelu, palkkojen poljenta ( ei Suomessa), työntekijöiden järjestäytymisen vaikeuttaminen yms...

andra

Palkka on TES:in mukainen, eli sama kun kaupassa. Ja kauppaan menisin toki mieluummin, moniin olen hakenutkin ja käynyt rekrytilaisuuksissa jne. ei vaan ole tärpännyt. Yritetään nyt tätä sitten. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat