MLL:n lastenhoitajat - Työ ja opiskelu

Ada

Hoitajat huomio! Näistä hoitajapalkkioista kun kuuluu maksaa ne eläkemaksut. Ennakonpidätystä ei tarvi ellei se mene yli sen 1500 euron. Sitten kun/jos olette ilmoittaneet ne verotukseen, niin oletteko joutuneet maksaa verot näistä palkkioista? Mä olen ollut jotenkin siinä uskossa, että ne on verotonta tuloa, mutta en ole enää yhtään varma, koska kaikki sanoo eriä. Ohjaaja sano MLL:stä, että se on verottajan asia miten se suhtautuu...?! Aika outo vastaus, kun olisi reilua, että tässä ois joku yhtenäinen käytäntö. Mutta siis kokemuksia kertoilkaa.

Sivut

Kommentit (84)

marimma

Kyllä täällä ainakin vielä yksi MLL-lastenhoitaja löytyy :)
Olettaen että tällä tarkoitetaan sitä, minkä voi käydä jo yläasteella :)

Olen tässä ringissä ollut jo.. ööh.. kasi luokalta asti, keikkaakin on jonkun verran tullut, mutta yleensä puolet niistä on joutunut muille siirtämään ja näin ollen itselle on jäänyt alle 10 keikkaa. Eli tästä tämän kurssin suorittamisesta on nyt kohta 4 vuotta. Mutta minkäs teet. Pienellä paikkakunnalla turvaudutaan ihan ensin kaikkiin omiin tuttuihin ja sitten vasta meihin :)

Mutta nyt on sitten kahden viime vuoden aikana jäänyt kokonaan tuo lastenhoito kun on omia opiskelujakin ollut suoritettavana. ja vielä suuremmalla paikkakunnalla ja poissa kotoa, joten senkään takia ei ole tullut innostuttua uudelleen..

lillly

Mä en ole tuota kurssia käynyt, vaan meidän oman kirkon lapsenvahti kurssin ja sitä kautta saanut kaksi vakioperhettä. Palkka menee niin, että 5 euroa per tunti + aina yhdestä lapsesta 1 euro lisää. Eli vaikka, jos lapsia on kolme niin tuntipalkka on 7 euroa.

PinkPanther

Niin, onkos kukana muu täällä käynyt kurssia? Mie kävin sen kaksi vuotta sitten ja olen edelleen mukana hoitajarenkaassa. Keikkoja on silloin tällöin, ja toivottavasti kesällä taas oopperajuhlien aikaan olisi.
Tampereella mahdollisesti jatkan hoitajana, jos sellaiseen mahdollisuus on, ja kunhan ensin opin tuntemaan kaupunkia :)

Mutta siis onko täällä ketään muita MLL:n hoitajia?

SaM

Minä kuuluin aikoinaan lukioikäisenä rinkiin ja sain yhden vakiperheen + muutaman, joissa kävin harvemmin tai vain yksittäisiä kertoja. Keikkoja oli noin parin viikon välein, ja palkka niistä oli mukavaa lisää omiin käyttörahoihin. Nuo hommat jäivät sitten, kun muutin lukion jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

kiraffi

Minä oon ollut MLLn hoitajarenkaassa tammikuusta 2005. Kurssin kävin syksyllä 2004. Kivaa on, keikkaa riittää ja aion pysytellä mukana niin kauan kun mahdollista :)

ruusunmarja

kävin kurssin heti kun täytin 15 ja oon ollu siinä mukana vaihtelevasti. oon saanu paljon perheitä jotka soittaa aina ensin mulle jos tarvii lastenhoitajaa. oon kyllä ollu aina tyytyväinen perheisiin. :)

PinkPanther

Joo, tuo on kyl huono silleen jos tekee työkseen PELKÄSTÄÄN tuota. Sopii kyllä lukio-opiskelijoille, ja eläkeläisille. Ite oon tienaillu koulun jälkeen ruokarahoja tuota kautta, ja nyt kesän lopulla oopperavieraat tulevat lapsineen tänne, saan varmasti keikkoja. Ja halvan hinnan idea on se, että kuka tahansa saa pestattua lapsilleen hoitajan tarpeen vaatiessa. Kivaahan tuo on, jos lapsista tykkää ja silleen, mut kyllä siihen todella tarvitaan sitä vapaaehtoisuutta, jotta tuolla hinnalla töihin lähtee. Keikat on useimmiten olleet 3-7 tuntia, ja satunnaisesti pari kertaa viikkoon...

PinkPanther

hih.. mie kävin hoitamass aaivan mielettömän kilttiä ja ihanaa 5 kk ikäistä väuvelia.. ja vauvakuume alkoi nousta :D Ehkäisyn kannalta otin kyllä yhden yksivuotiaan pojan hoidon, kun hän kiukutteli koko ajan, mm. syöttäessä ja vaippaa vaihtaessa. Suuttui kamalasti jos jotain sen suuntaista oli ohjelmassa. No, vanhemmat olivat pitäneet tuossakin iässä poikaa vielä ihan vauvana, että kai se on niin riippuvaista kasvatuksesta. Ei maitopulloon nukuttaminen nyt kovin hyvä keino ole lasta nukkumaan saada. :roll:

Lania
PinkPanther
Ei maitopulloon nukuttaminen nyt kovin hyvä keino ole lasta nukkumaan saada. :roll:

:? en oo kyllä kuullu kenestäkään 1-vuotiaasta tai alle, jota ei nukutettais maitopullon kanssa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat