Työskentely kehitysvammaisten parissa - Työ ja opiskelu

Tonde

Onko kenelläkään tietoa, minkälainen koulutus vaaditaan esmes kehitysvammaisten toimintakeskuksen ohjaajalta? Alan vaihtoa miettiny..

Kommentit (5)

miss nurse

Mä hoidan kehitysvammasia lapsia, tosin meidän asiakkaat on kaikki vaikeasti vammaisia eli en tiedä juurikaan toimintakeskuksissa käyvien tasoisita/heidän hoidostaan. Ylipäänsä vammaistyö on antoisaa joskin raskasta (niinkuin hoitotyö yleensäkkin).

taizu

Lähihoitajana voi suuntautua vammaisuuteen perusopintojen jälkeen, jolloin keskitytään vain tähän aiheeseen. Moni on tuosta koulutusohjelmasta pitänyt.

sopuli
taizu
Lähihoitajana voi suuntautua vammaisuuteen perusopintojen jälkeen, jolloin keskitytään vain tähän aiheeseen. Moni on tuosta koulutusohjelmasta pitänyt.

Mäkin oon ymmärtänyt, että toimintakeskuksiin tms riittäisi ihan lähihoitajan tutkinto ja mieluiten tietty vammaispuolelle suuntauminen.

Mä en tiedä miksi, mutta olen aina pitänyt kehitysvammaisia jotenkin pelottavaina :oops: En vaan osaa olla niiden kanssa! Joskus ollaan jouduttu koulussa heitä ohjaamaan ja on ollut aina tosi vaikeaa mulle... en tiedä miksi. Onneks ihmisiä kiinnostaa eri alat! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat