Hammaslääkäri opiskelu - Työ ja opiskelu

tyylilyyli

Onko täällä ketään jotka opiskelee hammaslääkäriksi? Itse olisin kiinnostunut ammatista ja ajattelin suunntata opiskelemaan alalle. Mutta on tietämätön.. :D Onko kukaan opiskellut alaa tai tietäisi muuten vaan siitä jotian..? Valintakokeesta? Opiskeluista? Opiskelupaikoista? Ihan mitä vaan tästä aiheesta.. tietenki kaikki yleiset tiedot löytyy helposti netistä googlea käyttämällä mutta ois kiva saada tietää vähän itse opiskelioiden kantaa... :D

Kommentit (7)

ivoire

Mä en ole hakemassa samalla alalle sun kanssas, mutta vinkkinä ajattelin kertoa, että Ylen Abitreenien keskustelufoorumista on ollut ainakin mulle apua tänä keväänä, kun on saanut lukea muiden hakijoiden ajatuksia. :) Siellä on aika paljon lääkikseen hakijoiden keskustelua, mistä voi varmaan olla sullekin hyötyä, vaikka hampaan puolelle haetkin. Voi tietysti olla niinkin, että sä olet jo löytänyt kyseisen paikan, mutta tässä osoite sinne. http://www.yle.fi/opinportti/keskustelu

Tässä yks keskustelu hammaslääkikseen pyrkimisestä: http://www.yle.fi/opinportti/keskustelu/viewtopic.php?t=4735&highlight=h...

SunLion

Valinta koe on sama kuin tavalliseen lääkikseen. Ensimmäiset 2 vuotta opiskellaan samaa kun muutkin lääkärit (anatomiaa, fysiologiaa yms). Pyrit kuitenkin eri kiintiössä kuin muut lääkäriksi hakevat. Hamppilääkäriks voi opiskella ainakin helsingissä, en muista missä muualla.

Valintakoe kirja on Galenos ihmiselimistö kohtaa ympäristön (2005)...käy tutustumassa kirjakaupassa tai kirjastossa ;)

tyylilyyli

joo ton tiesin että sama koe lääkis tyyppien kanssa..:D mutta hej kiitos en ite ois löytänykkään tämmöstä keskustelu palstaa :D heti piti mennä rekisteröitymään ^^
Vois muuten ehkä olla aihetta käyvä tutustuman noihin pääsykoe kirjoihin kirjakaupoissa.:S

ivoire

Tyylilyyli, pyritkö jo tänä keväänä? Ajattelin vaan, että tulee varmaan vähän kiire, jos et ole vielä aloittanut pänttäämistä. Se Galenos on vissiin ihan hirveen vaikee ja paksu. :)

SunLion
ivoire
Tyylilyyli, pyritkö jo tänä keväänä? Ajattelin vaan, että tulee varmaan vähän kiire, jos et ole vielä aloittanut pänttäämistä. Se Galenos on vissiin ihan hirveen vaikee ja paksu. :)
hakuaika on menny umpeen, josset oo viel hakenu. Ja galenosta on mahdoton sisäistää tässä ajassa... :D et ens vuonna sit varmaan jossei hakemusta ole viel jätetty : )

the-girl-next-door

tässä toinen hammaslääkäriksi haluava ilmoittautuu :) olen tämän kevään ylioppilas ja hain hampaalle helsinkiin mutta sisäänpääsy tuntuu mahdottomalta :( galenos on tosiaan niin täynnä asiaa, josta kaikki on vierasta, että olen jo valmistautunut pitämään välivuoden ja pänttäämään silloin lukion fysiikkaa, kemiaa yms.

Hammaslääketiedettä voi lukea Helsingin lisäksi Oulussa ja Turussa. Helsinkiin on noista vaikein päästä mutta yleisesti ottaen hampaalle on helpompi päästä kuin "tavalliselle" lääkärilinjalle.

Mikä sinua muuten hammaslääkäriksi vetää? Itse olen saanut osakseni lähinnä ihmettelyä kun olen tästä haaveestani kertonut, monilla kun hammaslääkäreistä on niin karmeita kokemuksia :) minä vaan tykkään hampiasta kovasti ja kaikesta räpläämisestä :D

tyylilyyli

joo ei enää tänä vuonna en aijo hakea. ens vuona vasta ku oon vielä lukiossa..:D mutta eniten se pelottaa että jos en aijo hakea muualle kun hampaalle (luultavasti ouluun) niin jos en pääse sisään nii on pakko pitää välivuosi.. ja kun varmasti o tosi vaikee päästä sinne...
mikä kiehtoo ammatissa :D hmm... no haluan tähdätä korkealle mutta en kuitenkaan lääkäri tasoon, sillä itse lääkärin työ ei kiinnosta.
hammaslääkäri työ on asiakaspalvelua ja hoitotyötä, ihmisten auttamista mikä kiinnostaa mua. hampaat vaikka ois kuinka ällöt ja likaset nii tuksin on mulle ongelma...:D en oo "ihan" niin diiva ;D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat