äidinkielen puhe - Työ ja opiskelu

angela

moikka mun pitäis pitää äidinkielestä puheen joka olis 3 min pituinen ja mun pitää selittää mix suomi on paras maa voisetteko pliis kertoa vähän vinkkejä ja mix suomi on muita maita parempi kiitän tosi paljon :D :cry:

Kommentit (6)

Miffy

Noh. Aloita Suomen ainutlaatuisesta järviluonnosta. Ja puhtaasta ilmasta ja maaseudusta. Jatka siihen, että Suomi on hyvinvointivaltio. Selitä tästä jonkin aikaa. Muista kuitenkin mainita, että hyvinvointiyhteiskunta on tavallaan sortumaisillaan. Huomauta kuitenkin, että toivot Suomen päättäjiltä löytyvän poliittista tahtoa säilyttää ja elvyttää hyvinvointiyhteiskunta ja että tämä on mahdollista. Tästä päästäänkin sopivasti siihen, miten mainio demokratia Suomi on: kansa saa valita itselleen edustajat eduskuntaan ja presidenttikin valitaan äänestyksellä.

Lopeta puheesi mainintaan, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

figaro

Ehkä kannattaisi itse ensin miettiä asiaa ja toisaalta myös tännekin kirjoittaa omat ajatukset ensin, ettei puheesi tulee suoraan jonkun toisen suusta.

Kolmeen minuuttiin mahtuu suhteessa vähän, kun sitä itse puhetta rupeaa pitämään ;)

angela

se on itseasiassa puhe ... mulla on menny tämän jakson lukio ihan pellolle ja kun se on mun ensimmäinen lukio jakso ja mulla on yhdistelmä ja ensimmäinen vuosi ku ei oikein oo meny hyvin ja olisi ihana jos joku pystyis vähän auttaa
no mulla on tälleen suomi on turvallinen maa
-suomessa on hyväkoulutki ja työpaikkoja
-suomalaiset ovat ystävällisiä ja auttavaisia, suomalaisten kanssa on helppo tulla toimeen, vaikka suomi on pieni se on paaljon turvallisempi ja täälä on hyvää asua
tai sii jotakin sinne päin :D yritän sitten keksiä jotaikin selityksiä siihen .

ivoire

Muista puhua selkeästi ja oikeaoppisesti, ts. ei mitään slangia/teinien kieltä. :D Musta ainakin puhetapa on todella tärkeää tietysti puheen sisällön ohella. Jos sä puhut sujuvasti ja oikein, puhetta on kivempi kuunnella.

Täällä on annettu jo hyviä vinkkejä sulle. Mä mainitsisin vielä ainakin sosiaaliturvan ja ilmaisen koulutuksen Suomen hyvänä puolena.

Lizzie
angela
se on itseasiassa puhe ... mulla on menny tämän jakson lukio ihan pellolle ja kun se on mun ensimmäinen lukio jakso ja mulla on yhdistelmä ja ensimmäinen vuosi ku ei oikein oo meny hyvin ja olisi ihana jos joku pystyis vähän auttaa
no mulla on tälleen suomi on turvallinen maa
-suomessa on hyväkoulutki ja työpaikkoja
-suomalaiset ovat ystävällisiä ja auttavaisia, suomalaisten kanssa on helppo tulla toimeen, vaikka suomi on pieni se on paaljon turvallisempi ja täälä on hyvää asua
tai sii jotakin sinne päin :D yritän sitten keksiä jotaikin selityksiä siihen .

Ootko maahanmuuttajataustainen?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat