Sairasloma - Työ ja opiskelu

Miffy

Tuo riippuu täysin työpaikasta. Mutta siis joissain pakoissa menee noin.

Sivut

Kommentit (22)

*Sandy*

En tuu listimään sua heti jos ei pidäkään paikkaansa :D
Mulla ei kyl oo lääkärin todistusta, mut mun osastonhoitaja kirjotti ton sairasloma lapun, eli kai se käy yhtälailla..

Miffy

Hihi ei mittää ;)

Mut älä suutu jos sulla meneekin jotenkin toisin :D Mut mun mielestä tulee ihan täys palkka, kunhan on lääkärintodistus.

Miffy

Hmh, mun mielestä ihan yleinen...

Mutta jos on jossain hlöstövuokrausfirmassa, ei välttämättä saa palkkaa buukatuista vuoroista, jos sairastuu.

Miffy

Koko palkan mun mielestä... Jos ei ole kuukausi- vaan tuntipalkalla, saa mun mielestä niistä tunneista, jotka olis ollu töitä jollei ois sairastunut...

*Sandy*

En viittiny alottaa uutta keskustelua, ja tää liippaa aika läheltä..

Elikkäs, olin ekaa kertaa sairaslomalla viime viikolla, ja mulle tuli yhtäkkiä mieleen, että kuinka paljon palkkaa saa niiltä päiviltä ku on sairaslomalla?

Mimia

Minulla on todella suuri kynnys jäädä sairalomalle. Peruskoulussakin olin pois vain kun olin todella sairas, enkä kyennyt menemään kouluun (kuumetta sai olla 38 astetta ja silloinkin lähdin kouluun).

Olen yliopisto-opiskelija, joten sairaslomalle ei oikein voi jäädä vaikka kuinka heikottaisi. Minulla on ollut jo pitkään (1,5v) aivan kamalia niskakipuja. Minulla meni onnetomuudessa välilevy niskasta vähän huonosti ja se painaa ikävästi hermoja.

Nyt on myyntityötä kesäksi tiedossa, samassa paikassa kuin viime kesänä. En ole vieläkään kunnolla parantunut ja tiedän että tuo työ tuottaa vain lisää tuskaa. Rahaa on kuitenkin jostakin saatava, joten vaihtoehdot ovat vähän vähissä..
Viime kesänä olin pari kertaa muutaman päivän sairaslomalla, mutta silloin minuun sattui jo niin paljon että yritin pidättää hengitystä ja kättäni ei oikein voinut käyttää lainkaan. En saanut paitoja itse pään yli, kun käsi ei vaan noussut. :(
Koko tuo aika jonka olin töissä oli töissä olemista, itkemistä ja nukkumisen yrittämistä. Minua hävetti jäädä sairaslomalle tuossakin tilanteessa :oops: vaikka kävin viikottain hakemassa sairaalan päivystyksestä lihasrentouttava piikkejä.

En tiedä missä menee se raja että on hyväksyttävää sairastaa ja levätä. Mitenkäs teillä? Haetteko sairaslomaa pienistäkin jutuista vai yritättekö verenmaku suussa painaa eteenpäin?

Minulla on vain sellainen mielikuva että vain vakituiset työntekijät saa lomia (johon myös sairasloma tavallaan kuuluu). Mitä minun oikein pitäisi tehdä? Tiedän että tulossa on kolmen kuukauden väistämätön helvetti ja se masentaa aika lailla.

Miffy

Jos mä olisin sä, en menis sinne kassalle töihin (mäkin oon opiskelöujen ohella kassalla töissä, ja voijee kun menee niska juntturaan jo muutamassa tunnissa).

En tarkalleen tiiä kelan tuista, mutta luulisin, että sairaspäivärahaan sinulla olisi oikeus.

Et todellakaan olisi jäämässä turhaan sairaslomalle!

Miffy

Rupesin muuten miettimään, että mtienkähän on nää opiskelijoiden sairaslomat kesällä... Että pitääkö sitten nostaa koko opintolaina ennen kuin saa rahaa jostain!? No jos pitää niin mä kyllä suutun!

Sirauspäiväraha määräytyy varmaan jonkun tiettyjen kriteerien mukaan.. Mutta surkean pieni se on takuuvarmasti. En sitten tiiä, kun opiskelija ei ole kesällä oikeutettu yleiseen asumistukeen, että miten sitten jso on sairas...

vihollinen

Sanonpa vaan, että ottakaa ihmeessä sairaslomaa, jos vähänkin siltä tuntuu..

Sillä viime kesänä mä poltin itteni loppuun sillä, et sinnittelin töissä vaikka kuinka olin väsynyt ja kipeä.. Lopulta olin niin väsynyt, että en jaksanut tehdä enään mitään, tuli ns. "burnout"
Kaikki siis alko ihan vaan pienestä nuhasta.. Koska olin sijaisena, niin ajattelin että jos jään pois, niin mulle ei enää tarjota töitä.. No, koska nuhasena tein töitä, tuli särkyjä.. jotka vaan töitä tehdessä pahenivat.. Sitten alkoi yöunet vähentyä, koska oli niin paljon oireita.. Lopulta meni mahakin ihan sekasin.. Mutta sinnittelin vaan.
Sit onneks poikaystävä alko huolestuu ja käski lääkäriin, niin otin loppu kesän lomaa.. Sit piristyin, kun sai ottaa rennosti.

Nyt vähän pelottaa tuleva kesä. Koska nyt olen jo valmistunut ammattiini, joten vastuu on suurempi.. Ja muutenkin menen nyt työpaikkaan, jossa on enemmän vastuuta.. Pelkään miten jaksan.

Mimia

Miffy, Juu, tuo opiskelu on se heikoin lenkki. Yritin viime kesänä saada jonkunlaista asumistuke/lisää kesälle, ettei olisi tarvinnut pelkällä lainalla kituuttaa, mutta yleistä ei saa kun kerran on opiskelija ja sitä opiskelijoille tarkoitettua ei saa jos ei opiskele täyspäiväisesti.. :roll:
Työtön opiskelija joka ei ole nostanut opintolainaa eikä pysty suorittamaan kesällä opintoja on aika heikoilla.

Vihollinen, minusta on jo jonkun aikaa tuntunut että burnout on jo nyt lähellä. On vaan nii monta asiaa jotka olisi pakko jaksaa tehdä ja kaikki asiat vaan stressaa. Avokkini on huolissaan kun herään keskellä yötä itkemään kaikkia asioita mitkä olisi pitänyt ehtiä tehdä ja saatan herätä kolmelta yöllä lukemaan tenttiin kun en vaan saa stressiltä ja kaikelta muulta unta.
Pahinta on vielä se, että kun on niin paljon tehtävää ja kuitenkin on samalla niin väsynyt niin lopulta ei saa tehtyä yhtään mitään..Eikä tämä loputon kipu helpota asiaa yhtään. :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat