Pääsykoekutsut - Työ ja opiskelu

Flavia

Taas on tämä aika vuodesta, jolloin odotellaan kieli pitkällä ja peloissaan amk:n pääsykoekutsuja. Täälläkin päässä olen odottanut jo yli viikon Seinäjoen amk:n kulttuurialan kutsua, ei vaan ole vielä postiluukkuun kolahtanut. Pelottaa ja ahdistaa jos en saa kutsua.

Mites teillä muilla?

Sivut

Kommentit (36)

kiraffi

Humanistisen amk:n valintakoekutsu tuli eilen. Sitä on kyllä odotettukin! Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutukseen hain. Jos joku on ollut tuon kokeessa ollut, niin kokemukset olisi kivoja... :)

*Sandy*

Mä kanssa muistan kun sydän kurkussa odotteli pääsykoekutsuja :) Se on aika stressaavaa aikaa.

Toivottavasti kaikki saa kutsut haluamiinsa pääsykokeisiin!

Lizzie
maaruli
Mä sain perjantaina yhden ja tänään toisen. Luulisin että suurin osa lähetetään tällä viikolla. Malttia. :)

Muistanko väärin, vai hakiko Maaruli OKL:ään? Mihin hait ja saitko kutsun ykkösvaihtoehdolle? Tsemppiä hirmuisesti joka tapauksessa! :)

figaro

Todella kiva.. molempiin hakemiini kouluihin tuli pääsykoekutsu ja tottakai päivät osuvat kummatkin samaan :x Täytynee yrittää siirtää näitä päiviä.. :(

maaruli
Lizzie
Muistanko väärin, vai hakiko Maaruli OKL:ään? Mihin hait ja saitko kutsun ykkösvaihtoehdolle? Tsemppiä hirmuisesti joka tapauksessa! :)

Hain joo Hämeenlinnan OKL:ään. Ja kutsu tuli tänään. Sit oon myös menossa Pirkanmaan ammattikorkean sosiaalialan pääsykokeisiin. Jaiks! Mutta kiitos paljon tsempistä! :D

Hei muuten, kun joskus mainitsit että et olis päässy just tonne sosiaalialalle amk:iin mutta OKL:ään kyllä, niin miksi et? Ihan mielenkiinnosta kyselen, ku toi amk on mun sellanen oljenkorsi...

Lizzie
maaruli
Lizzie

Hain joo Hämeenlinnan OKL:ään. Ja kutsu tuli tänään. Sit oon myös menossa Pirkanmaan ammattikorkean sosiaalialan pääsykokeisiin. Jaiks! Mutta kiitos paljon tsempistä! :D

Hei muuten, kun joskus mainitsit että et olis päässy just tonne sosiaalialalle amk:iin mutta OKL:ään kyllä, niin miksi et? Ihan mielenkiinnosta kyselen, ku toi amk on mun sellanen oljenkorsi...

Joo, AMK:n sosionomi-koulutukseen en päässyt.
En osaa tarkasti sanoa, mistä se johtui, mutta veikkaisin seuraavia:

Haastattelussa en alkanut valehtelemaan, että tämä ala menisi OKL:n edelle, kun kysyivät, minne muualle haen. Siellä oli paljon sellaisia, jotka halus oikeesti yliopistoon, ja ne vissiin karsii sitten niitä pois jotka selkeesti tulee sinne plään biinä.
En myöskään katsonut jostain syystä niitä haastattelijoita silmiin, muissa pääsäreissä tietenkin katsoin.

Jos haluat pelata varman päälle (ja vähän kierosti), niin älä kerro että haet OKL:ään tai yliopistoon ylipäätään, sano että tämä on sulle se ykkösjuttu ja tänne haluat yli kaiken.
Sosionomeilla on oikeestikin tosi mielenkiintoisia suuntautumis ja varsinkin jatkokoulutusmahdollisuuksia, esim. musiikki- tai seksuaaliterapeutin koulutus.

PinkPanther
maaruli

oon myös menossa Pirkanmaan ammattikorkean sosiaalialan pääsykokeisiin....

Siis TAMPEREELLE?? Mie odottelen kutsuja tampereelle, sosiaalialan ja fysioterapian pääsykokeisiin... ei oo kuulunu.. :(

ivoire

Mulle tuli eilen Turun ammattikorkeakoulusta pari kutsua. Älä PinkPanther vielä toivoas menetä, tää viikko ainakin vielä aikaa saada kutsuja. :)

maaruli
PinkPanther
Siis TAMPEREELLE?? Mie odottelen kutsuja tampereelle, sosiaalialan ja fysioterapian pääsykokeisiin... ei oo kuulunu.. :(

Tampereelle kyllä. Soitin sinne viime perjantaina ja se nainen sanoi sieltä että laittoi ne kutsut sosiaalialalle perjantaina postiin. Toivotaan että sulle se vielä postiluukusta kolahtaa!

PinkPanther

No toivottavasti... mie soitan sinne huomenna, jos ei kutsua tule huomennakaan.. Nimittäin jos sit soittamalla pääsen sinne kokeisiin, niin sit täytyy töihin soittaa etten pääse tulemaan töihin.. Miks ihmeessä en hakenu mihinkään muualle ku noihin kahteen vain... :? Noiden alojen pääsykoepäivät ovat 5. ja 6. päivä, eli maanantai ja tiistai.. saa nähdä nyt että miten käy..

Joko muuten Jeii on saanut pääsykoekutsun Piramk:n fysioterapian koulutusohjelmaan?

ivoire

Jos ei kutsua tule, ei pääse pääsykokeisiin. Eikös ne kuitenkin melkein kaikille ne kutsut lähetä, vai millä perusteella ne sit karsii hakijoita jo ennen pääsykokeita?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat