Työsuhteen loppuminen - Työ ja opiskelu

Pai25

Mistä syistä cosmolaisten työsuhteita on lopetettu työnantajan taholta ? Entä miksi olette itse irtisanoutuneet ?
Entä oletteko saaneet varoituksia ? Jos olette niin mistä syistä ?
Tässä yritän kartoittaa että olenko täysin sairassa paikassa töissä... :?

Sivut

Kommentit (20)

Jzzu

Ei ole kertaakaan päättynyt työsuhde työnantajan puolesta, aina on työsuhde loppunut sovittuna ajankohtana tai minä olen lopettanut.
Kerran olen lopettanut työn ihan vain sen takia kun pomo oli todella ikävä minua kohtaan, muutaman kerran työsuhde on päättynyt masennuksen takia sairaslomaan.

Varoituksia en ole myöskään saanut koskaan, päinvastoin kaikki palautteet [size=9](myös kirjalliset)[/size] ovat olleet todella hyviä ja kannustavia.

sopuli

Mä sanoin itseni irti, koska työyhteisö oli suoraan sanottuna aivan sairas. Samasta syystä ovat lähteneet kaikki minua edeltävät työntekijät... Pomo oli aivan kusipää, ei minkäänlaista empatiaa tai esimiestaitoja. Työajat aivan syvältä ja minkäänlaista arvostusta et saanut, haukkuja vain. Lisäksi joka asiasta piti tapella, esimerkiksi palkoista, joita et saanu ylitöistä jne... Liian vähän työntekijöitä kiireeseen nähden ja aina vika oli meissä, että hommat kusi.

Kerran pomo jopa haukkui minut idiootiksi ja työkaveriani sanoi vähä-älyiseksi, ja haukkui samalla hänen perheensäkin. Mä aloin voimaan fyysisesti pahoin, kun tiesin että joudun töihin. Aloin saada sydämen tykytyksiä ja ihan kurkusta kuristi ja tuntui, että henki salpaantui. 2,5vuotta jaksoin...

Syyksi sanoin, että alan tekee oman alan hommia, mikä on sekin totta.
Olen tosi onnellinen tästä päätöksestäni.

MiuMiu*

Mulla kaikki työsuhteet ovat olleet määräaikaisia, joten siinäpä syy loppumiseen. ( Itse olisin kyllä viihtynyt pidempäänkin...)
Viimeisin työsuhde tosin loppui terveydellisistä syistä, eli en enää voinut jatkaa kyseisiä työhommia ja samalla myös jouduin uudelleen koulutukseen ja parhaillaan opiskelen siis uuteen ammattiin...

Mun miehellä taas on ollut kaksikin tapausta, joissa työnantaja on irtisanonut laittomasti ja ollut muutenkin v-mäinen työnantaja..näyttää olevan melko yleistä, että useat työnantajat on p***stä tuolla alalla millä mieheni on...onneksi nykyisessä työsuhteessa näyttää asiat olevan kunnossa...

Amalia
sopuli
Syyksi sanoin, että alan tekee oman alan hommia, mikä on sekin totta. Olen tosi onnellinen tästä päätöksestäni.

Mikset kertonut suoraan oikeaa syytä? Ehkä sun ex-pomo ei edes tajua miten törkeetä sen käytös on, jos sille ei sano suoraan että just se oli syy eroon.

Rose

Yleensä työsopimukset on ollut määräaikaisia, työsuhde ei ole ikinä minullakaan päättynyt työnantajan toimesta. Itse sanoin 3 viikoa sitten itseni vakituisesta työstä koska työilma piiri oli huono ei viihtynyt ja sain muualta töitä. Työnantajalle sanoin suoraan minkä takia lopetan ja kerroin millaista on ollut viime aikoina. Olen onnellinen kun pääsin sieltä pois. Aina olen saanut hyvää positiivista palautetta suullisesti niin kuin kirjallisesti. ikinä en ole saanut varoitusta tai ollut puhuttelussa.

taki

Otin tänään loparit, koska työ oli pirun tylsää toimistossa istumista :evil:
Mut kaikkee pitää kokeilla, että tietää sitten oikeesti mitä haluaa :D

Tiger

Kuinka pian sitä kehtaa ottaa loparit töistä ? Tarkoitan, jos saa työpaikan, ja jo parin viikon kuluttua tajuaa, että herranjeesus tää ei oo mua varten tjms. Itse olen niin ujo, että en tiedä miten sitä oikeen kehtaisi irtisanoa itsensä.. :|

Miltzu

Mä olen tällä hetkellä vakituisessa mutta osa-aikaisessa työssä, ja edeltävät työsuhteiden päättymisen peruste on ollut määräaikaisuus. Varoituksia ei ole tullut koskaan. Palaute ja työtodistukset ovat olleet pelkästään positiivisia.

brunetti1981
Tiger
Kuinka pian sitä kehtaa ottaa loparit töistä ? Tarkoitan, jos saa työpaikan, ja jo parin viikon kuluttua tajuaa, että herranjeesus tää ei oo mua varten tjms. Itse olen niin ujo, että en tiedä miten sitä oikeen kehtaisi irtisanoa itsensä.. :|

Otat heti vaan jos iltä tuntuu! Niin minäkin tein :D ja en ole katunut päivääkään!!!

figaro
Pai25
Mistä syistä cosmolaisten työsuhteita on lopetettu työnantajan taholta ? Entä miksi olette itse irtisanoutuneet ?
Entä oletteko saaneet varoituksia ? Jos olette niin mistä syistä ?
Tässä yritän kartoittaa että olenko täysin sairassa paikassa töissä... :?

Työnantajan taholta on lopetettu "tuotannollisista syistä". P*skapuhetta. Käytännössä täytätettiin määräaikaisilla työntekijöillä varastot ja joulun alla kaikki pihalle vakituisia lukuun ottamatta. Tämä on tapahtunut kaksi kertaa - toinen metalliteollisuuden tehtaalla ja toinen muoviteollisuudessa. Muutoin työsuhteet ovat loppuneet määräaikaisuuteen.

Itse olen irtisanoutunut, kun olen ollut opiskelija eli ei ole ollut mitään karenssivaaraa. Yhdestä työpaikasta lähdin, kun ei yksinkertaisesti riittänyt aikaa kaikkeen. Toisesta lähdin itse työn vuoksi - lehtimyyjän homma. Kolmannesta toisen työpaikan vuoksi. Muutoin olen kyllä työsuhteet taaplannut loppuun asti.

Kieltäytynyt olen ottamasta vastaan työpaikkoja, joissa olen ollut aiemmin. Sen kummemmin en ole käynyt perustelemaan vastaustani.

Varoituksia en ole saanut, mutta viimeisimmässä työpaikassani eräs työnjohtaja alkoi tanssia pöydällä, kun kissa oli lomalla. Kyseinen mies jakeli varoituksia liian pitkistä tauoista tanakoille ihmisille ja irtisanomisia tapahtui määräaikaisille työntekijöille pärstän mukaan. Minä varmasti olisin ollut varoituslistalla, mikäli hän olisi ollut minun esimieheni ja työpisteeni hänen valvovan silmän alla.

EDIT.
Muistakaa, että ellette ole opiskelijoita, irtisanomisesta tulee karenssia ellei tilalla ole toista työpaikkaa. Koeajalla voi irtisanoutua aina, muutoin on irtisanomisaika.

marru

Määräaikainen työsuhde kerran päättyi "tuotannollisista syistä". (sopimuksessa oli mainittu irtisanomisehto) No enpä oikeastaan olisi halunnut jatkaa enää siellä. Lähin esimies tuli kerran määräämään " nyt et kyllä nosta persettäs siitä tuolista ennenkuin nämä on tehty" Olis tehny mieli vinoilla etteikö edes vessaan saa mennä. Siellä oli aika kiree ilmapiiri. Ja aika moni lähtenyt mun jälkeen.
Samaisessa firmassa sain varoituksen myös ylemmältä taholtasiitä että pitäisi pitää peppu paremmin kiinni tuolissa. Siis ihan sairasta. Ei saanut edes vessassa käydä lupaa kysymättä? Ja työkavereiden kanssa ei olisi saanut käydä kysymässä toisessa päässä taloa työasiasta, vaan olisi pitänyt soittaa ja kysyä? Kaikki johtui yksinkertaisesti siitä että oli ihan liikaa töitä. Ja minut siirrettiinkin sittemmin aika pian muihin tehtäviin onneksi.

Onnekseni tuo työ loppui juuri sinä perjantaina, sillä juuri sinä päivänä kun olin työkkärissä niin oli viimeinen hakupäivä erääseen koulutukseen, sillä uralla ollaan :) Se oli pikainen ja onnistunut päätös.

Vuokrafirmalla jouduin irtisanoutumaan koeajalla, kun työ ja palkka eivät vastanneet sitä mitä oli sovittu. Onneksi sain toisen työpaikan ja sain sanoa päin naamaa "etten tule enää huomenna töihin" . Siinä meni työnantajalla luu kurkkuun :)
En siis suosittele em. vuokrafirmaa kenellekään!
Muut vuokrafirmat on olleet melkein ok.

Eräs kaksi vuotta kestänyt määräaikainen työsuhteeni lopetettiin yllättäen. Pakkaa tavarasi ja häivy sinulla on lomat pitämättä tyyliin.
Olin sairastellut paljon ja olin työuupumuksen partaalla. joten se olikin helpotus. En ole sen koommin kuullut millaiseen kuseen joutuivat ongelmiensa kanssa?

Viimeksi jouduin irtisanoutumaan työstä kun sain unelmieni työpaikan :) Sääli sillä mulla oli maailman paras pomo ja mukavat työkaverit. Työtehtäviini nähden olin ylikoulutettu, eikä mitään tietoa kauanko määräaikaisuuttani olisi enää jatkettu.

Tähän mennessä kaikki noin 20 määräaikaista työsuhdetta ovat päättyneet jossain vaiheessa. Kuten huomaatte joukkoon mahtuu monenlaista. Mutta olen saanut sitä kautta loistavaa työkokemusta kaikesta mikä liittyy nykyiseen työhöni. Kaikki työkokemus auttaa eteenpäin uralla, vaikka palkka ei aina olekaan ollut hääppöinen. Silti se on aina parempi vaihtoehto kuin jäädä kotiin työttömäksi. Pikkuhiljaa alan olla riittävän kokenut niihin töihin joihin oikeasti haluan, vakipaikka häämöttää.

Kerran sain myös "odotusajan" palkan kotiin, kun lopputiliä ei maksettu ajallaan heti työsuhteen päätyttyä. Tosin voi olla ettei ole enää siihen vuokrafirmaan asiaa?

Älkääpä siis lannistuko kaikki työkokemus vie eteenpäin uralla.

jekkuli

Itse vaihdoin työ paikkaa (ja vituttaa).. Menin työ haastatteluun niin sanottiin et päivät on 4h ja muutenki et palkka voi ol kiintee(luvattu tietty määrä jo netissäkin) tai sit tää provikka vai mikä onkaa :D Katoi sit et sielt tulis enemmä palkkaa ku nykysest ni tietenki se ois parempi..
Nooh sain sit paika ja työsopimust ei tehty heti :O Tää pomo sano et tehää pari päivä pääst ni näät kumma palkka jutun otat.. ei siin mitää sit alko kuulee muilt työ tekijöilt et jollei puhelimes puhu 120minsaa ni ei saa palkkaa lainkaa päivält :O tätähä ei pomo tietenkää kertonu :D ja summa mikä ois lopullisesti tullu palkkaa olis ollu pienempi ku oltii luvattu.. Kaveri sit sai potkut sielt ja sit sitä juttuu alettii setvii ni huomattii ettei se sopimus ollu ees laillinen :D Onneks en itte sitä kirjottanu viel :D Kerkesin paikas olee melkei 2 viikkoo ni otin loppu tili :D Koiti soittaa sil mut ei vastannu ni sit laitoi viestin vaa et tuun hakee verokorttini :D Nii ja jäi vie sanomat et oltii sovittu et tuun sit maanantain töihi 13-17 ni olinki paikal joku 20 min ajois ni sanoi sit et joo toi tuli hiuka ajois ni tää pomo sanoo et aika paljonki et päivä alkaa vast 15:00 sit sanoi et sanoit mul et yhelt ni oli unohtanu ilmottaa et päivät o sittenki 6h.. Näin meillä :D

SinRuid
jekkuli

Nooh sain sit paika ja työsopimust ei tehty heti

Koskaan ei pidä aloittaa töitä ennenkuin on sopparit tehty!

Ja millä tavalla kaverin sopimus ei ollut laillinen?

Itse en koskaan ole fuduja saanut, mutta irtisanoutunut olen kyllä. Lähinnä syynä olleet elämäntilanteiden muutokset.

jekkuli

Joo tien sen mut tulipa sekin tehtyy :D No siel oli vaiks kui paljo kaikee :D Täytyy oikee muistel et mitä kaikkee.. Nii jotai ainaki siit oli ku siin sopimukses oli et työ tunnit 6h ni sillo ku se oli kirjottanu sopimuksen ni päivätki oli viel ne 4h..Sit palkkaus jutuis oli jotain mut en muist mitä :D Kiitos ihanal pomol ku ei ees itte misää vaihees kertonu et mist se palkka oikeesti koostuu.. Ja kaikkee siin oli ku ne vei sen sit eteen päi..
Kaveri oli kyl saanu nyte "palkkas" sielt täytyypi toivoo jos ittellekki tulis :)
Nyt oon kyl sellases työs et iha harmittaa ku sopimus loppuu pia (31.8.)
Täytyy varmaa kysyy et jos sitä vois jatkaa ja sais jotai hommii sielt sit ku oon nyt jonku sijasen ku o lomal :) Tykkään siit yli kaike ku palkka maksetaa 2 kertaa kuus :D

celia
Tiger

Kyllä minä ainakin koeajalla kehtaisin parinkin viikon jälkeen jos työ ei tunnu omalta. Tosin ikinä en ole lopareita ottanut (vaikkakin viimeksi eilen kävi mielessä) tai minua ole irtisanottu. Ensimmäisessä työssäni olen valmistumisen jälkeen (1v3kk jo kestänyt..). Tekisi mieli ottaa lopputili mutta pitäisi saada varmistettua toinen paikka ennen sitä. Ei työkavereissa sinänsä mitään vikaa, pomon esimiestaidot vaan vähän niin ja näin ja työ on totaalisen perseestä. En tykkää yhtään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat