Sosiaaliala - Työ ja opiskelu

figaro

Kertokaas alaa opiskelevat, mitä opinnot sisältävät? Mikä rankinta, mikä mukavinta?

Oletko kenties jo työelämässä? Kertokaa miten helposti työllistyitte jne.

Harkitsen.. ;)

Sivut

Kommentit (21)

SooZ

Oi kiinnostais minuakin! olisin hakenut viime syksynä mutta on jo opiskelupaikka eikä voinut hakea.. :? nämä opinnot siis loppuun ja ehkä sitten joskus.
Mutta kokemuksia olis kiva kuulla!

Laura

Minä opiskelen Sosiaalialaa. Valmistun(jos valmistun)nyt keväällä. Vähän on vierähtänyt yliajalle. Opiskelu on kivaa ja parasta minun mielestä on ollut harjottelut ja suuntaavat opinnot. Rankkaa opiskelu on aika vaihtelevasti. Mulla ei oo ollu mitään erityisen rankkaa. Kaikki tökkii välillä :?

Meillä opinnot sisältää kaikkea kielistä ja tietotekniikasta ammattiaineisiin. On sosiaalitieteitä, sos.politiikkaa, päihde ja nuorisotyötä... Oikeastaan opinot kattaa hyvin laajasti sen, mitä sosiaalialan työssä voi joutua kohtaamaan.

http://www.savonia-amk.fi/amk/koulutus/sositerv/sosikasv.html

figaro

Tuo sosiaalikasvatus kiinnostaa.. Jos tuota savonian tarjontaa katsoo. Toisaalta myös päihdetyö..

Miten omien mielenkiinnonkohteiden yhdisteleminen onnistuu?

Laura

Jonkin verran vaihtelee kouluttain noi suuntautumisvaihtoehdot. Vaihtoehtoisia suuntaavia on ja vapaastivalittavia, niin kyllä jonkin verran voi itse vaikuttaa siihen, mitä opiskelee. Mulla on toi sos.kasvatus ja melko paljon oon opiskellu myös päihdetyötä.

maaruli

Jos mä meen sosionomiks opiskelemaan, niin aion lukea sellaisia aineita että musta voi tulla myös lastentarhanopettaja. Eli aion valita aineeksi sosiaalipedagogiikkaa.

figaro

Juuh.. Täällä on tuo sosiaalipedagokiikka Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulussa. Ainoa ongelma on sitten se, että Outokummun pisteessä. Voi p*ska, en paremmin sano :x

-marilyn-

Pelkkä sosiaalipedagogiikka ei riitä lastentarhanopettajan pätevyyteen, vaan opiskelujen aikana täytyy suorittaa tietty määrä varhaiskasvatukseen liittyviä opintojaksoja, oiskohan ollut 40 opintopistettä. Käytännössä onnistuu ihan kivuttomasti, tekee jonkun harjoittelun esim. päiväkotiin ja sitten valitsee vapaavalintaisia sen mukaisesti.

figaro

Minulla ei ole sinänsä mikään lastentarhanopettajan titteli tähtäimessä. Lähinnä pyrin siihen, että voisin työllistyä lasten ja nuorten parissa tai kenties päihdetyössä :)

Laura

Meillä ainakin kaikilla valmistuvilla on pätevyys lasten ja nuorten kanssa tehtäviin töihin, vaikka ois vanhustyön suuntaava. Mä en itsekään kyllä halua lastentarhanopettajaksi. Lastensuojelutyö on se mun juttu. Siihen juuri sopiva koulutus tämä Sosionomi(AMK) on. Pätevyys riittä ainakin paperilla vaikka mihin hommiin, mutta käytännössä tietty vähä eri homma.

-marilyn-
Laura
Meillä ainakin kaikilla valmistuvilla on pätevyys lasten ja nuorten kanssa tehtäviin töihin, vaikka ois vanhustyön suuntaava. .

Tottakai voi työskennellä päiväkodissa ilman lastentarhanopettajan pätevyyttä, ja luultavasti siellä tekeekin näinollen aivan samoja hommia, mutta jos olet muodollisesti pätevä niin palkkakin on parempi, samoin nimike on eri.

figaro

Päätin hakea :) --- ei ole pakko ottaa paikkaa vastaan, mikäli sattuisin pääsemään eikä innostaisikaan. Enemmän harmittaisi, jos en olisi edes hakenut.

napu

miä opiskelen toistavuotta lähihoitajaksi,valmistun 2007 keväällä lasten ja nuorten ohjaajaksi :wink: kiinnostaa lähteä jatkamaan sosionomiksi tai kätilöksi..mietin vaan työllisyystilannetta..

jessi

Eikös se muuten ole niin että nykyään ei saa pisteitä siitä jos on työkokemusta?:/ Tuolla alalla se minusta olisi tärkeämpää kuin mikään muu..

figaro

Tänään sitten tuli kutsu pääsykokeisiin. Yhden päivän pituiset. Viikko aikaa tehdä ennakkotehtävät.. tai tehtävä. Portfolio siis kyhättävä taustoistaan. Ja VAIN 1½ A4 maksimissaan :shock: Krääääh! :lol:

Noooh.. käyn katsastamassa ja siitäpähän tuon näkee olenko sovelias alalle :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat