Tenttimorkkis - Työ ja opiskelu

JJEMMY
Mimia

Tenttiin lukemisen lykkääminen on taitolaji. :wink: Jotenkin motivaaatio on niin hukassa, ettei vaan kiinnosta. Välillä se, ettei pääse tentistä läpi harmittaa, mutta turhan usein ei.

Lykkään lukemista aina niin pitkälle et sit alkaa jo itteesäki v*tuttamaa kun on tällänen laiska opiskelija :lol: Alussa on aina tosi kova innostus, et "nyt kyl alotan monta viikkoa aikasemmin pänttäämään..." jne ja mihin se sit meneekään :lol:

Sivut

Kommentit (18)

Mimia

Mandii, kauheaa tuollainen! Mulla olisi varmasti opinnot pysähtynyt kuin seinään jo ekana vuonna. Ei meinaan hirmuisesti ole noita kakkosista suurempia numeroita....

Tenttiin lukemisen lykkääminen on taitolaji. :wink: Jotenkin motivaaatio on niin hukassa, ettei vaan kiinnosta. Välillä se, ettei pääse tentistä läpi harmittaa, mutta turhan usein ei. Koskaan se että saa ykkösen ei harmita tai tuota morkkista, ehkä tuohon vaan on jo niin tottunut.

Ja sitäpaitsi, onko sillä edes loppupeleissä väliä onko arvosana 1, 2 vai 3. Eipä ketään vielä minun arvosanat tai opinnot muutenkaan ole kiinnostanut, vaikka yli vuoden jo olen oman alan hommia tehnyt. Paitsi tietenkin silloin jos opiskelee arvosanojen tähden, eikä tulevan ammatin/työn/osaamisen tähden.

mandii

Minä karehdin niitä, joiden täytyy saada tentit vain läpi. :( Omia itseäni ei rauhoita se, että opintokokonaisuuksista on saatava aina vähintään hyvät tiedot, että voisi siirtyä seuraaviin.

mandii

Todellakin!

Itse olen toisen vuoden opiskelija, luen yliopistossa suomen kieltä. Vaikka tiedän, että suomi on aine, josta olen todellakin kiinnostunut, niin tällä hetkellä ei vain innostaisi yhtään! Varsinkaan kun on tenttiviikko lähestymässä.

Ongelmaan ei auta se, että joudun epätoivoisesti metsästämään kopioitaviksi tenttikirjoja ja artikkeleita, joita on yo:n kirjastoissa aivan liian vähän ja kaikki ovat yleensä jollakulla luettavana enkä pääse ikinä käyttämään niitä kopiokoneen välissä. Olisi kiva, jos kirjoja voisi myös ostaa itselleen, mutta sitä eivät opintotuesta päättävät tahot minulle salli.

Sitten ahdistaa, koska en halua opettajaksi, vaikka se olisi selkein ja helpoin linja työnsaannin kannalta. Ei vain kiinnosta paskaakaan mikään kirjallisuustiede!

miss.

mandii

Minä luen kans suomen kieltä mut silti mun lukutaktiikka on pysynyt lue ja unohda -tyyppisenä. Mikä tietty on ihan prseestä mutta ku en muuhun näköjään kykene. Eikä se tosiaan oo seuraavia opintoja haitannut :-k.

Eikä mustakaan tuu opea vaikka kotim. kirjallisuutta luenkin. Eiköhän me silti jonneki töihin päästä :).

Nannerl

Mulla on tenttimorkkis :evil:
15.12. olis tentti ihmisen lisääntymisestä, kasvusta ja kehityksestä ja mua masentaa pelkkä koulukirjojen katsominenkin. Ja sitten mulla on se perinteinen huono tapa jättää lukemisia viimetippaan :(
Kohtalotovereita?

Lizzie

Mä jätän melkein aina viimetippaan tenttiinluvut. Esseet tms voin väkertääkin ajoissa, mutta tenttiinluku on aina päivää, paria, kolmea ennen. Ja sit just lukee 2 päivää sillee 2 x 12h yömyöhään, ja vannoo että "ens kerralla alotan kyl ajois niin ettei tuu tätä paniikkia!" Joopa joo. :roll: Kai mä toimin tehokkaimmin sit paineen alaisena.

Amalia

Nou hätä, mä alotan tenttiin lukemisen aikasintaan pari päivää ennen h-hetkeä, ja aina on mennyt läpi :). Omatuntoa rauhottavia selityksiä on kaks: asiat on ennestään vähintään puolituttuja koska niistä on ollut puhetta jo aikasemmilla kursseilla, ja just ennen tenttiä lukemansa muistaa paremmin koska siitä ei oo niin paljon aikaa 8)

Miffy

Mun on pakko aloittaa ajoissa et ehdin oppia kaiken. Eikä mulle riitä et luen kerran. Ongelmana ei ole mun ahkeruus tai sen puute vaan aikapula :roll:

Miffy

Ok :) Meillä on lukuvuosi jaettu kahteen lukukauteen, jotka on vielä kumpikin jaettu kahteen periodiin. Jotkut kurssit ovat intensiivisempiä ja kestävät vain yhden periodin (jolloin luentoja saattaa olla vaikka kolme/vko), mutta jotkut kurssit kestävät kokonaisen lukukauden eli kaksi periodia.

Miss Blood

Pitääpäs nostaa tämä esiin, kun tällainen löytyi :P
Eli itellä on tällä hetkellä tosi paha morkkis päällä, kun uusintatentti ois tulevana perjantaina, eikä vaan enää saa itteä niskasta kiinni että lukisi :( . Nytkin ois vapaapäivä, samoin huomenna, joten aikaa ois ruhtinaallisesti edes jotenkin kertailla ja kaivella muistia, kun viime viikolla oon viimeksi tuohon lukenu... :?
Jospa tämä tästä vielä lähtee sujumaan...

Miss Blood

Jooh, taas morkkista pukkaa... Huomenna ois uusintatentti, johon aattelin mennä, josko saisin numeroa korotettua... P*skat oo mitään saanu luettua... ihan avutonta räpellystä on tuo lukeminen :( Iski täysin luovutus fiilis, kun ei tällä lukemisella numeroa paranneta... :(

daimon

Mitä te teette silloin kun tentti on lähestymässä ja pitäisi lukea, mutta kun ei todellakaan huvita. Se kirjoihin tarttuminen on joskus niin vaikeaa. Millä motivoida itseään?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat