hervanta. - Työ ja opiskelu

viiru

pääsin hervantaan opiskelemaan ja oon kuullut pelkästään negatiivistä hervannan kaupunginosasta (esim. ettei 22.00 jälkeen uskalla kävellä yksin ulkona). joten olisi hyvä kuulla ehkä jotain mukavaakin?
mimmonen paikka asua? onko oikeesti niin hirveä paikka?

Sivut

Kommentit (23)

kolmiolääke

ihan kiva paikka on asua. huhut ei pidä paikkaansa jos ny ei missään syrjäkaduilla kuljeskele. ja ihmisestä kiinni.. aina tietysti kaveriporukalla pyöriä yöaikaan. mutta kaupat on ja postit sun muut tarpeelliset (ruoka), mut vaatekauppoja melkosen vähän. opiskeluajan täällä jaksaa asua mut ei varmaankaan viitti sen pitempään kuiteskaan :/

maaruli

Me käytiin ajamassa Hervannan kautta samalla reissulla kun käytiin uutta kämppää katsomassa. Näytti kyllä niin ankeelta ja kolkolta paikalta. Korkeita kerrostaloja vaan vierivieressä, sellanen betonilähiö.. Onkohan siellä edes yhtään puistoa :? Huhujen mukaan se on aika levotonta seutua ja siellä asuu paljon köyhiä työttömiä ja maahanmuuttajia... Päätettiin jo heti alkuun että sieltä ei haeta kämppää, vaikka kullalla siellä onkin opiskelupaikka.

No joo, oli vähän OT, kun piti kertoa jotain hyvää... :) Se hyvä puoli tollasessa opiskelijakylässä varmasti on, että ei tarvii hissutella metelöimisen kanssa, kun tietää että kaikki naapuritkin viettää opiskelijaelämää... :roll:

enkelin

höpsistä sanon minä!
minä olen nyt vuoden ajan asustellut hervannassa, eikä minulla ole tästä paikasta mitään pahaa sanottavaa. jos tästä paikasta ajaa läpi, voi saada kuvan hirveästä betonihelvetistä, mutta totuus on toinen. täällä on useita puistoja ja järviä ihan kävelymatkan päässä. suolijärvellä on mahtavat ulkoilumahdollisuudet ja muutenkaan ei tarvitse kauas mennä, että pääsee metsään ja luonnon helmaan.
kauppojen ja palveluiden puolestakin löytyy kaikki, mitä ihminen tarvitsee, eli ruokaa, lääkkeitä ja muuta peruskamaa. kaksi videovuokraamoa, ravintoloita, ja baareja. jos vaateostoksille kaipaa, niin aina voi suunnata keskustaan, ei mielestäni täältä niitä tarvitse löytyäkään.
bussilla pääsee kätevästi keskustaan, matkaan menee 15-25 minuuttia, niin ja bussilinjoja on useita. itse en ole talvella autoa täällä tarvinnut, mieluummin menen keskustaankin bussilla, sillä parkkeeraaminen maksaa.
itse en ole pelännyt liikkua täällä illalla, ja usein tulen yksin kaupungista bussilla keskellä yötäkin, ja joudun jonkin verran kävelemään kämpille. en minä kuitenkaan minnekkään ihme paikkoihin lähtisi myöhään vaeltelemaan myöhällä, mutta en kyllä tekisi niin missään muuallakaan.
itse opiskelen tty:llä ja en todellakaan aio muuttaa hervannasta ennen opiskelujen loppumista minnekään, koulun lähellä on mukava asua. ehkä en loppu elämääni täällä vietä, mutta opiskelijalle tämä on paras paikka asua! :lol:

Lania
maaruli
Me käytiin ajamassa Hervannan kautta samalla reissulla kun käytiin uutta kämppää katsomassa. Näytti kyllä niin ankeelta ja kolkolta paikalta. Korkeita kerrostaloja vaan vierivieressä, sellanen betonilähiö.. Onkohan siellä edes yhtään puistoa :? Huhujen mukaan se on aika levotonta seutua ja siellä asuu paljon köyhiä työttömiä ja maahanmuuttajia...

Phöhö, huhut kertooki aina faktan.

Ja siis joo, huhut kyllä kertoo Hervannan ghetoista, ja kyllä se osaltaan sitä onkin, mut ehkä Pohjois-Hervannan 70-luvulla rakennetut vuokrakorttelit ei anna ihan koko kuvaa. Etelä-Hervannan omakotitaloalue ei ainakaan oo paha paikka (vaiks opiskelijat sinne tuskin muuttaa), Keski-Hervannan eteläosat myös ihan lepposaa seutua, TOASin talot ainaki ja muutenki (paitsi Mikontalo, koska se on 100 vuotta vanha ja kaikki denat asuu siellä eikä kukaan valmistu koskaan jne huhut kertoo). Luontoo ei monesta kaupunginosasta löydy yhtään niin paljo ku Herwoodista (vihaan tota), lähipalveluista ny puhumattakaan. Tosin bussit voikin olla sit aina täynnä koska pelkästään Hervannan kaupunginosa käsittää jotain 30 000 ihmistä (et kumma juttu et sinne jokunen köyhä spurgu tai maahanmuuttaja ou mai gaad mahtuu sekaan), eikä se 30min bussimatka keskustaan oo mikään harvinaisuus. Toisaalta, keskustasta Hervantaan kouluun menee kuitenki sit taas samanverran.

Eli siis. Jos olisin koulussa Hervannassa, niin aika salettiin hakisin sieltä kämppää. Muuten menisin keskustan suuntaan.

Lania

Ai nii, tossa joku aika sit oli joku tutkimus jossa oli vissiin kymmenen kaupungin suurta lähiöö vertailussa, ja Hervanta voitti sen ihan reippaasti. Kriteereinä oli muistaakseni jotain rikollisuuden vähäisyys, luonto, ulkoilu- ja harrastusmahdollisuudet, palvelut, siisteys jnejne.

viiru

itseasiassa just mikontaloon oon muuttamassa :D ainoo paikka mistä sain heti asunnon ja pakkohan sinne on muuttaa kun koulut alkaa jne.
ehkä sitte myöhemmin ettii muualta jos ihan kamala paikka on.

*Sandy*

Voi sinua ressukkaa kun mikontaloon joudut! Laita heti haku toiseen kämppään :wink: Kokemusta nimittäin löytyy, kultuni asu puolisen vuotta mikontalossa, ja vihasi jokaista sekuntia. Keittiökaapit, lattiamatto ja wc aivan järkyttäviä. Ja kultuni yläpuolella asui joku heppu joka soitteli bongarumpuja yöt läpeensä :lol: Pari muutakin kaveria on asunu siellä, eikä niidenkään kämpät mitään loisteliaita ollut..

Mutta tosiaan, Hervannasta puhutaan paljon pahaa. En kyl usko et se nyt erityisen pahempi alue on ku mikään muukaan. Ja tosiaa siellä on kaikki tärkeimmät palvelut ihan lähellä, nättejä rantoja jne. Ja sinne tosiaan kulkee busseja tosi usein.

Kantsii mennä niin mikontaloon ku hervantaanki ihan ilman ennakkoluuloja, saatat yllättyä positiivisestikin!

viiru

joo siis vessa ja keittiö oli aivan kamalat kun kävin kattomassa.
mut eiköhän siinä nyt ainaki vähän aikaa asu ja kun vielä niin korkeelle muutan ni ehkä ei yläkerrassakaan paljoa metelöidä :D
mut pitää vaan toivoo parasta et ees jotenki viihtyis vähän aikaa edes.

*Sandy*

Kyl siä nyt hetken aikaa varmasti jaksaa. Kultu vaan sitä sano, että siellä on joka päivä bileet. Että kannattaa varmaan hommata korvatulpat :D Ja voihan käydä tuuri, että just sun ympärillä on ne rauhalliset ja hiljaset tyypit :)

Tampereella on vaan se ärsyttävää, että kämppiä joutuu jonottaan aika kauan, joten ihan oikeesti kannattaa laittaa uus kämppä hakuun, jos haluu jonnekin siistimpään.

maaruli

Juu niin mitään oikeeta tietoahan mulla ei siitä paikasta oo, mitä nyt läpiajomatkalla katselin. Mutta me tosiaan muutetaan lähemmäs keskustaa kun siellä on sitten taas se mun koulu.

Miffy

Njah, mä olen kyllä sitä mieltä, että opiskelijataloissa asuvia koskee ihan samat järjestyssäännöt kuin muitakin. Mä ainakin oon niistä tosi tiukkana, koska opiskelen ja teen samalla töitä - raskasta on. En todellakaan jää vaan kuuntelemaan jos joku pitää bileitä.

Lizzie

Hervantaan sinkkuaikoina eksyttiin kerran jos toisenkin, ja veli asui siellä opiskeluaikansa. Toasin Tuulanhovi tms on ainakin ihan perheasuntoja jo, ne jotka on poliisiopistoa vastapäätä. Siistejä, valkoisia, korkeita huoneita ja trendikkäitä nuoria + pieniä lapsia. Taas ne kaameimmat Toasin Hervannan kämpät on hirveitä, ne jotka on vastapäätä sitä Heseä. Sit on se kerrostalokavalkadi siellä vähän kauempana, ja ne kämpät on ihan ok. (Hyvin selitetty :D). Hervanta on ehkä kaikkein parhaiten varusteltu lähiö mitä Treeltä löytyy, kuten yllä mainittiinkin. Ja HERWOODIIN menee kaikkein parhaiten bussit, tai siis myöhäisimmät bussit, eli opiskelijoiden taipumus juopotteluun ja kyydintarpeelle on huomioitu.

Mutta totta on, että halpojen kämppien takia Hervannan popula on vähävaraisempaa ja monestihan ne ongelmat kasaantuu, mutta näistä vähävaraisista moni on kuitenkin sitten DI- tai poliisiopiskelijoita, että mistään Jakomäestä ei voida puhua tässä yhteydessä.

ivoire
maaruli
Se hyvä puoli tollasessa opiskelijakylässä varmasti on, että ei tarvii hissutella metelöimisen kanssa, kun tietää että kaikki naapuritkin viettää opiskelijaelämää... :roll:

Tonne ei varmaan kannata muuttaa, jos haluaa pääsääntöisesti opiskella eikä vain bilettää joka ilta?

EDIT Tai siis vaikea kuvitella, että ainakaan mä pystyisin täyspainoisesti opiskelemaan, jos on jatkuvasti bileitä ja hirvee meteli...

Miffy
ivoire

EDIT Tai siis vaikea kuvitella, että ainakaan mä pystyisin täyspainoisesti opiskelemaan, jos on jatkuvasti bileitä ja hirvee meteli...

Samma här ja siks pidänkin kuria meiän talossa ;) Ei niinku tosiaan jaksa joka la kuunnella bilemöykkää, varsinkaan jos ite viettää harvinaista koti-iltaa...

Jzzu
Miffy
ivoire

Samma här ja siks pidänkin kuria meiän talossa ;) Ei niinku tosiaan jaksa joka la kuunnella bilemöykkää, varsinkaan jos ite viettää harvinaista koti-iltaa...

Ja samasta syystä mie luovutin opiskelijasolussa tän kaupungin opiskelijakaupunginosassa asumisen kanssa ja otin yksiön. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat