Yhteishaku - Työ ja opiskelu

Lizzie
figaro
Niin noh.. En tiedä. Päihdepuoli ja lasten sekä nuorten kanssa työskentely erityisesti kiinnostaisi. Nykyinen asuinkunta kaipaisi vähän eloa ;)

Uskoisin että sopisit sinne loistavasti!! Sosionomina voisit työskennellä esim. nuorisokodeissa yms. Sopisit sinne hyvin ;)

Sivut

Kommentit (73)

figaro

Tämän kevään yhteishaku:

Ammattikorkeakouluihin haku alkaa 20.3.2006 ja päättyy 7.4.2006. Haun voi tehdä myös netissä https://www.amkhaku.fi/ TÄÄLLÄ

Toisen asteen kouluihin haku päättyy 21.2.2006. Lisäinfoa http://www.oph.fi/koulutusoppaat/kopas/fi/02.html TÄÄLLÄ

Syksyn yhteishaku:

Ammattikorkeakoujen hakuaika syksyllä 18.9.-29.9.2006.

Hakuaika tammikuussa 2007 alkavaan toisen asteen koulutukseen on 4.9.–15.9.2006.

Minne haet? Mitä haluaisit opiskella? Entä jos ei tärppääkään? Entä jos pääset? Vaihtuuko paikkakunta? Miksi et haekaan?

Keskustelua yhteishausta ja opiskelun aloittamisesta.

[color=red]Muoks: kevään 2007 yhteishaku AMK-koulutukseen käynnistyi 26.3. ja päättyy 13.4. klo 16.15[/color]

[size=9][color=blue]-PinkPanther[/color][/size]

vihollinen

Aijon hakea yhteishaussa ammattikorkeakouluun. Valmistun nyt keväällä lähihoitajaksi, joten jos saan nyt heti paikan, niin siirrän aloitusta oletettavasti vuodella ja olen töissä sen ajan.
Aijon hakea opiskelemaan sosionomiksi, sillä haluan työhön lastensuojelun pariin, esim. lastenkoti, jne.
Jos en pääse, haen vuoden kuluttua uudestaan.
Paikkakunta johon haen, on eri missä asun, mutta sama missä opiskelen tälläkin hetkellä.

Lania

Hah, mulla meni aikoinaan kaks kertaa yhteishaku vähän ohi. Nolotti, kun piti muodon vuoks ilmottautua työkkäriin työttömäks työnhakijaks että mut voitiin palkata töihin mihin pyydettiin, siellä (työkkärissä siis) sit piti tehdä selvitys miksen ollu hakenu yhteishaussa. "Joko se oli?!". Seuraavalla kerralla, "joko se taas oli?!".

Mut ei mulla oikeestaan ois ollu haettavaakaan, olisin hakenu vaan muodon vuoks että saisin tukia, joita en siis tarvinnu. Selityksistä vaan tuli vähän ontuvia.

Jzzu
Lania
Hah, mulla meni aikoinaan kaks kertaa yhteishaku vähän ohi. Nolotti, kun piti muodon vuoks ilmottautua työkkäriin työttömäks työnhakijaks että mut voitiin palkata töihin mihin pyydettiin, siellä (työkkärissä siis) sit piti tehdä selvitys miksen ollu hakenu yhteishaussa. "Joko se oli?!". Seuraavalla kerralla, "joko se taas oli?!".

Mut ei mulla oikeestaan ois ollu haettavaakaan, olisin hakenu vaan muodon vuoks että saisin tukia, joita en siis tarvinnu. Selityksistä vaan tuli vähän ontuvia.

Kuulostaapas tutulle. :lol:
Pitäisköhän miun tänä vuonna hakee niin säästyis kerrankin selityksiltä.
Millon se yhteishaku olikaan? :lol:

*Sandy*

Muistakaa myös, että yhteishaun ulkopuolella on hakuja eri paikkoihin. Esimerkiksi englannin kielisiin linjoihin haetaan eri papereilla!

maaruli

Mä aion hakea nyt kevään haussa HAMKiin sosiaalialaa lukemaan. Se on mun varokeino jos ei satu OKL tai lastentarhanope tärppäämään. (Lisäksi se on se kolmas hakukohde mikä vaaditaan että saa sitten työmarkkinatukea jos en pääse kouluun ja oon työttömänä..)

hiini

minä taasen oon päätyny pikkuhiljaa tuohon kauppakorkean puoleen..ei oikein mikään kiinnosta hirveesti tällä hetkellä, mutta pakko jonnekkin on hakea.

Annie the Pooh

ajattelin hakea lukemaan matkailua, tämän talven aikana on vain vahvistunut, etten ole oikealla alalla. Haluan tehdä ihmisten kanssa töitä. Voi olla että vaihdan paikkakuntaa ja muutan samaan kaupunkiin serkun (parhaan ystäväni) ja kummilapseni kanssa tai sitten jään tänne. Saas kattoa.

SunLion

miten voi mennä yhteishaku ohi :shock:

Ilmeisesti ette ainakaan sitte hirveen innostuneesti ole suuntautumassa mihinkään tiettyyn yhteyshaun perusteella :shock: :P

Jzzu
SunLion

Ilmeisesti ette ainakaan sitte hirveen innostuneesti ole suuntautumassa mihinkään tiettyyn yhteyshaun perusteella :shock: :P

Se voi mennä ohi siten kun ei oikeesti oo hakemassa mihinkään vaan on ihan tukien takia "olevinaan hakemassa".

SunLion
Jzzu
SunLion

Se voi mennä ohi siten kun ei oikeesti oo hakemassa mihinkään vaan on ihan tukien takia "olevinaan hakemassa".

Aa...en tienny tällästä käytäntöä olisi ees olemassa...kun ei ole noitten sossu-asioitten kanssa koskaan ollut tekemisissä.

maaruli

Juu mä kans eilen raivostuin sisäisesti (ja vähän uloskin päin) ku pitää hakea yhteishaussa kolmeen paikkaan just niitten tukien takia. Ku ei kiinnosta mitkään amk alat, mä haluun opettajaks! Minkä ihmeen takia siis hakisin mihinkään muualle! Mulla on niin hyvät yo-paperit että pääsisin varmasti sinne amkiin ihan helposti. Mutta sitten jos jätän menemättä vaikka pääsen niin se tulkitaan opiskelusta kieltäytymiseksi eikä sittenkään saa tukia. Siis miksi hakisin?! Jotenkin niin turhauttavaa..

Tiedättekö muuten että kun se raja on että pitää hakea kolmeen paikkaan niitten tukien takia, niin käykö se että hakee myös yliopistoon? Vai siis pitääkö kaikkien kolmen olla nimenomaan ammattikorkeeseen?

Jzzu
SunLion
Aa...en tienny tällästä käytäntöä olisi ees olemassa...kun ei ole noitten sossu-asioitten kanssa koskaan ollut tekemisissä.

Toi ei kyllä liity sossuun taas mitenkään.
Kelan työttömyystuesta kyse.
Eli jos henkilö ei ole oikeutettu tuohon tukeen normaalisti (esim. on ammatiton) voi hän saada tuon tuen jos hakee yhteishaussa riittävän ahkerasti eikä tule valituksi kouluun.

maaruli

Tiedättekö muuten että kun se raja on että pitää hakea kolmeen paikkaan niitten tukien takia, niin käykö se että hakee myös yliopistoon? Vai siis pitääkö kaikkien kolmen olla nimenomaan ammattikorkeeseen?

Miusta se on ihan sama minne hakee kunhan hakee.
Näin miun on annettu ymmärtää.

Miffy
maaruli
Juu mä kans eilen raivostuin sisäisesti (ja vähän uloskin päin) ku pitää hakea yhteishaussa kolmeen paikkaan just niitten tukien takia. Ku ei kiinnosta mitkään amk alat, mä haluun opettajaks! Minkä ihmeen takia siis hakisin mihinkään muualle! Mulla on niin hyvät yo-paperit että pääsisin varmasti sinne amkiin ihan helposti. Mutta sitten jos jätän menemättä vaikka pääsen niin se tulkitaan opiskelusta kieltäytymiseksi eikä sittenkään saa tukia. Siis miksi hakisin?! Jotenkin niin turhauttavaa..

Joo, saman tuhautumisen kanssa mäkin paininkslein aikanaan ;) V*tutti ees ottaa selvää koko yhteishausta. Mun muistaakseni yks paikoista saa olla yliopistossa, kahden pitää olla AMK:ssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat