Hygieniapassi - Työ ja opiskelu

Susette

Onko kukaan suorittanut hygieniapassia? Mitä maksoi ja kuinka kauan on voimassa? Ihan mielenkiinnosta kyselen, mun nimittäin pitäisi sellainen suorittaa työtä varten, ja koe olisi viikon kuluttua!

Sivut

Kommentit (108)

Jzzu

Hygieniapassilla ei käsittääkseni ole voimassaoloaikoja, sen kun kerran suorittaa niin se riittää.
Omani suoritin lokakuussa eikä maksanut minulle mitään sillä kuului koulutukseen [size=9](myynnin ammattitutkinto)[/size].
Jos sinun jotain nimenomaista työtä varten on suoritettava hygieniapassi työnantaja saattaa maksaa sen, kannattaa kysyä työnantajalta. :wink:

Susette

Juu, itselleni tuo passi kustantaa 25 euroa. Olin vain kiinnostunut kuulemaan, mitä se muilla on maksanut :) Olen nimittäin vain huomannut, että hinnat vaihtelevat eri paikoissa.

Jzzu
Susette
Olen nimittäin vain huomannut, että hinnat vaihtelevat eri paikoissa.

Joo, tuo on ihan totta.
Se riippuu ihan järjestäjästä mitä se kustantaa.

Susette

Juu, olen kyllä itsekin kuullut 50 eurosta ja olisiko ollut jopa siitä ylöspäinkin.

Entä jos kävisi niin, ettei pääsisi testistä läpi?! Pitäisikö sitten maksaa maksu uudelleen ja jne.??

Jzzu
Susette

Entä jos kävisi niin, ettei pääsisi testistä läpi?! Pitäisikö sitten maksaa maksu uudelleen ja jne.??

Testi on todella helppo, maalaisjärjellä pärjää kyllä.
Mutta ainakaan tuolla missä minä testin tein uusinta ei olisi maksanut mitään, kaikki tosin muistaakseni pääsivät läpi. :wink:

Zuzannah

suoritin hygieniapassin vajaa vuos sitten, ei tullu maksaan mitään kun kesätyöpaikan joku pomo piti meille oppitunnit ja testin (siis se on joku virallinen testaaja). ja kysymykset oli ihan helppoja, todellakin ihan käytännön tiedoilla pärjää tosi pitkälle. kuulostaa aika oudolta, että se voi maksaa jopa 50 euroo! :shock:

Maruchka

No tavallaan mikseipä hygieniapassikin voisi maksaa 50 €, kun anniskelupassikin maksaa. Rahastuskeinojahan nuo.

Ajattelin ensin pitäisiköhän jo nyt käydä suorittamassa tuo hp, kun koulun puolesta se tulee vasta ensi vuonna. Todella typerä käytäntö, että passi suoritetaan vasta kolmannella, vaikka joka vuosi ollut pitkät työssäoppimisjaksot :roll: Ja varsinkin, kun aiheeseen liittyvät tunnit on jo pidetty, eli aihe on jo opiskeltukin.

Jzzu
Susette
Mitä alaa muuten opiskelette kun opiskelunne puolesta suoritatte hygieniapassin?

Minä jo oman alani mainitsinkin, mutta siltä varalta että meni ohi sanon uudestaan:
myynnin ammattitutkinto

Tonde

Mun piti kans viime keväänä käydä suorittaan se. Siellä makso jotai 40 euroo, jos kävi ensin sellasessa koulutuksessa, missä käytiin niitä asioita läpi. Jos kävi vaan siinä testissä, se oli jotai 20 euroo. Samoja hintoja oli anniskelupassi.

Rahel

Mä suoritin omani kolmisen vuotta sitten. Työpaikka maksoi, mutta hinta oli muistaakseni koulutuksineen n. 40 euroa, jos olisin suorittanut tentin ilman koulutusta, hinta olis muistaakseni ollu 20 euroa. Helppo se oli ainakin mun mielestäni, sellanen monivalinta, mutta tuo kuulemma vaihtelee paikkakunnittain. Sisko suoritti hygieniapassin eri paikkakunnalla ja siellä kokeessa vaadittiin essevastaukset ja se oli ilmeisesti muutenkin vaikeempi. Jos tentin joutuu suorittamaan uudestaan, niin hinta on usein alhaisempi. Johtunee siitä, ettei silloin tarvitse käydä sitä koulutusta uudestaan.

*Sandy*

Olen myös suorittanut hygieniapassin, mutta silloinen työpaikka maksoi sen. Muistan vain, kun pomoni varoitteli, että olisi hyvä päästä ensimmäisellä kerralla läpi, koska uusiminen maksaa. Koe oli aika helppo, eipä siinä mitään ihmeellistä kysytä, kuten joku jo aiemmin sanoi, ihan maalaisjärjellä pärjää.

vihollinen

Olen suorittanut.
Mulle ei maksanut mitään, koska se oli koulun kautta pakollinen kurssi.

Se on voimassa "ikuisuuksiin", eli ei siinä oo mitää yleistä viimeistä voimassa olo päivää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat